Vissza a Múltba: European Computer Trade Show 1992 Szeptember 6-8.

Silly Putty egy Putty -nak nevezett feltörekvő magányos gumilabda-hősről szólt, aki a gonosz Wizard Dazzledaze és a hű csatlósai ellen indult harcba, mert azok galád módon be akarták gyűjteni Putty Moon lényeit, hogy rágóguminak eladhassák őket a Föld lakóinak. Az előttünk álló pályák ellenségeit tehát természetesen Putty -al tizedelhettük meg.
1992ECTS54elválasztó
1992ECTS55A jobbnál-jobb Worms játékokat futószalagon gyártó Team 17 boszorkánykonyhájának üstjéből ezúttal egy felülnézetes, gyenge autós program (Overdrive) és a Blody Blows névre hallgató, verekedős játék került ki, ami Amiga –n próbálta felvenni a harcot e műfaj koronázatlan királyával a Street Fighter II. –vel (bánatukra sikertelenül). Hiába adtak 21 –féle mozgást valamennyi karakternek, hiába voltak nagyobbak, szebben kidolgozottak a karakterek, mint vetélytársánál, nem nagyon vonta magára a Street Fighter II. –re éhező közönség figyelmét.
1992ECTS56elválasztó
1992ECTS57Az US GOLD standja tök fölöslegesen kecsegtetett olyan címekkel, mint a Great Naval Battles (PC, AMIGA), Dark Sun (PC), Sail the solar wind (PC), vagy a Beholder szerelmeseinek karácsonyra beígért Legends of Valour (PC), egyedül csak a Street Fighter II. miatt gyűltek oda a népek. Ez a gyönyörűség először a játéktermekben indult hódító útjára, majd jöttek a konzolok. Az ECTS –en pedig bejelentették a háziszámítógépekre (PC, Atari, C64, valamint AMIGA 500 –ra egy standard verziót, 1200 –ra meg egy speckót) fejlesztett változatokat. Lehengerlő bemutatójuk alkalmával bebizonyították, hogy nem gyenge konverziókról van szó. Az arcade gépek Joy+6 gomb kombóját szépen átültették az átlagos, 1 gombos joystickra.
1992ECTS58elválasztó
1992ECTS59A ’91 –es B.A.T. sikeres eladásai után az Ubisoft –nál belevágtak a folytatásba, név szerint a B.A.T. 2 –be (PC, AMIGA), melyet a kiállításon 1993 tavaszára ígértek. A játék történetének az első résznél ötször nagyobb terület adott otthont. Mi a XXII. Században egy titkos szervezetnek, a Bureau of Astral Troubleshooters –nek dolgozunk. Küldetéseinket a 6 szektorból álló, ROMA II. metropoliszában, a Shedishan bolygón hajtjuk végre, de néha más planétákon is akad némi meló. A lényeg, hogy a mi szektorunk kormánya olyan piszkos feladatok elvégzését bízza ránk, amiket a másik 5 kormány leszavazott. Nem semmi kalandokkal járt ezek végrehajtása.
1992ECTS60elválasztó
1992ECTS61Utolsó állomásunk a Virgin Interactive Standja. Ők Amiga -ra/PC –re bemutatták a Dune 2: The battle for Arrakis -t. Története végig a Dune nevű elsivatagosodott bolygón játszódik, ahol eredetileg senki más nem lakott csupán a bennszülöttek és a homok alatt közlekedő, Shai Hulud nevű hatalmas féreg. Ez utóbbi néha feljött a felszínre és felfalt minden útjába kerülő élőlényt. Kegyetlen szokása ellenére haszna is létének, ugyanis a lény ürüléke olyan “fűszert” tartalmazott, amely segítségével hosszú, egészséges életre lehet szert tenni. Ennek tudatában a császár kihirdetett egy versenyt, vagyis inkább egy, az uralkodó házak közötti csatát. Amelyik ház e végén életben marad, az kapja a bolygót jutalmul. A három harcolni kívánó ház az Atreides, az Ordos, és a Harkonnen volt. Ezek közül választhattunk mi egyet és megkísérelhettük vele a harcot a bolygó megszerzéséért. Először még csak kisebb támaszpontok építése a cél, később jöttek a hatalmas bázisok, mindeközben az egyre gyarapodó ellenséges seregeket is veszélyeztette létünk.
Eme folytatás az elődjével ellentétben teljes mértékben a stratégiára fektette a hangsúlyt. A Dune 1 még kalandjátékként kezdte és a stratégia részt másodlagos elemként pakolták bele.
1992ECTS62
Nos, Hölgyeim és Uraim elérkeztünk az 1992 –es év szeptemberében lezajlott kiállítás végére. Legközelebb az European Computer Trade Show -ra áprilisában látogatunk el ismét, ugyanis a következő alkalommal pontosan 1993 április 4 -én nyitotta meg kapuit. Addig is lehet izgulni azon, vajon milyen jobbnál jobb játékokat vonultatnak “majd” fel kedvenc régi kiadóink/fejlesztőink.

1992ECTS63


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7


3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • Ruzsi adatlap-képe
    Ruzsi [ 153 ] [] 2014-02-11
    0
    0

    Nekem sajnos/szerencsére nem volt időm játéktermezni. 🙂
    Most hogy végignyálaztam, a Dune 2 lenne az, amit választanék a felhozatalból. Rengeteg órám volt benne. MInd a 3 néppel végigvittem, aztán kijött valami modolt verziója is, azt is, na meg évekkel később a Dune 2000-et. A kalandjátékkal is elkezdtem játszani, de az 5 évig tanított orosz tudásom sosem mentett meg attól, hogy ne halljak meg mindig a sivatagban, mivel angolul nem sokat tudtam. 🙂

  • Ruzsi adatlap-képe
    Ruzsi [ 153 ] [] 2014-02-10
    0
    0

    1992- ekkor lettem PC-tulajdonos egy 286-osnak köszönhetően. Furcsa így évekkel később visszaolvasni ezt a kiállítást, rengeteg ismerős címet találtam benne csodálatos emlékekkel. Visszagondolva, én azt sem tudtam akkoriban, hogy a játékokat elvileg pénzért kellene venni. 😀

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504599 ] [fiú] [Alapító] 2014-02-10
      0
      0

      Na ja, akkoriban sokan nem tudtuk, hogy a játékokat meg kéne venni. Csoportosan jártunk a helyi könyvtárba újabb játékokért és a legjobbakat átmásoltuk. A Stunts -ot, vagy a Chaos Engine -t pedig a suli gépéről szereztük meg. Nem ismertem olyat, aki boltba járt volna. Azt inkább a SNES és a MegaDrive megjelenése váltotta ki mindenkiből. Akkor szoktam le a játéktermekről. Azt a kisebb vagyont inkább kazikra herdáltam el…

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.