Vissza a Múltba: European Computer Trade Show 1992 Szeptember 6-8.

1992ECTS46Az Ocean a másik kedvencemnek számított abban az időben. Hozzájuk fűződött a legtöbb mozifilm játékadaptációja, a sport és a játéktermes konverziók kiadása. Sajnos 1996 -ban őket is bezsebelte az Infogrames és megváltoztatta a nevüket Infogrames UK -re.
Szóval első bejelenteni valójuk Martin Riggs és Roger Murtaugh puskaporos kalandozásainak a játékadaptációja Amiga -ra, PC -re, C64 -re, vagyis a Halálos Fegyver játék, amit szépen szólva totálisan elcsesztek, mert a programban szinte semmit nem találhattunk, ami a filmre utalt volna. Csak menni kellett és aprítani a rossz-fiúk tömkelegét a különböző (filmben nem szereplő) helyszíneken.
1992ECTS47
Hasonló külsőt húztak a PC -s Robocop 3 -ra, meg az Amiga -s The Addams Family 2 –re, annyi különbséggel, hogy azokban több film -re utaló vonást fedezhettünk fel.
Amiben viszont mindenki pozitívan csalódott, az a Steven Spielberg rendezte kalandfilmből, a Hook -ból készült játékadaptáció. A történetben megismerhettük Peter Banning -et, az egykori Peter Pan -t, aki a felnőttek világa iránti túlzott kíváncsisága okán elhagyta Sehol szigetet és ott élő társait, az elveszett fiúkat, majd szépen elfelejtette őket. Peter felnőtt, lett felesége, gyerekei akikkel boldogan élt mindaddig, míg egy éjszakán ősi ellensége, Hook kapitány el nem jött otthonába és magával nem vitte a gyerekeit, hogy ezzel visszacsalogassa őt a Sehol szigetre. Gilinggalang a tündér elment Peter -ért a felnőttek világába, hogy segítsen neki. Itt léphettünk be a játékba, és Petert irányítva pofásabbnál pofásabb kalandokon keresztül kellett megtalálnunk a gyerekeket, valamint visszajutni velük a komor valódi világba.
(Amúgy érdekességképp megsúgom, hogy egy cameo erejéig még George Lucas is feltűnt a filmben).
1992ECTS48
Jött még egy játékadaptációs furcsaság, a Cool World Amiga -ra, PC -re és C64 -re. A filmet a készítők a Roger nyúl a pácban -hoz akartak hasonlót készíteni, ám ez a felvonultatott neves színészgárda ellenére sem jött össze. A karaktereket olyan sztárok személyesítették meg, mint Brad Pitt, Kim Basinger, Gabriel Byrne. A sztori középpontjában egy képregényrajzoló áll, aki valami féregjárat szerű átjárón keresztül belép a saját fantáziája által megalkotott világba. Az ilyen féregjáratok, melyeket a “firkák” nyitottak felboríthatják az egyensúlyt a dimenziók között, így mi azt a feladatot kaptuk, hogy helyretegyük a két világ dolgait és visszajussunk a sajátunkba. A Cool World monotonitásáért a klassz rajzfilmszerű grafika, az érdekes történet úgy hiszem valamennyire kárpótolt mindenkit.
1992ECTS49elválasztó
1992ECTS50A Renegade cég az Amiga -s felülnézetes, futurisztikus Shoot’em Up -jával, (ez leginkább az Alien Breed játékra hasonlít) az Uridium 2 -vel érkezett. Persze volt más érdekesség is, a Fire and Ice platformjáték, melyben Cool Coyote -tal hódíthattuk meg az oldalra scrollozós teret, miközben lebunyóztuk a különféle erdei állatokat és összegyűjtöttük annak a kulcsnak a darabkáit, mely a következő pályára jutáshoz elengedhetetlen volt.
Aztán ezeket követte egy forradalmi, máig különleges gammának számító másik Shoot’em Up, a The Chaos Engine Amiga -ra és PC -re. E mű sztorijából megtudhattuk, hogy valamikor egy idővel, térrel, gépekkel kísérletező tudós természetfeletti gépezete, alkotója ellen fordult, majd nőttön-nőtt és a Föld élőlényeit a maga kedve szerint alakította vérszomjas fenevadakká. Mikor úgy tűnt, hogy már semmi sem állhat a káoszt gyártó gépezet útjába, jött 6 zsoldos és kettes csapatokban megindultak a teremtmények, meg a gép ellen. A programban egyszerre két játékos hentelhette a szörnyeket, de az egyjátékos opciót választva a gépi játékos szórta a töltényeket az oldalunkon.
1992ECTS51elválasztó
1992ECTS52Következő személyes kedvencem a System 3 nevű csapat. Az ő standjuknál két játékot állítottak ki: a C64 -re készült Fuzzball -t és a szintén C64 –re/Amiga -ra hegesztett Silly Putty -t.
A Fuzzball -ban egy kis kerek pamaccsal gyűjthettük be az aktuális képernyőről a cuccokat úgy, hogy az ellenséges pamacsoktól és egyéb szörnyektől távol kellett maradnunk. A pálya, a játékmenet egy az egyben a Bomberman + Pac Man –re hajazott.
1992ECTS53

Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7


3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • Ruzsi adatlap-képe
    Ruzsi [ 153 ] [] 2014-02-11
    0
    0

    Nekem sajnos/szerencsére nem volt időm játéktermezni. 🙂
    Most hogy végignyálaztam, a Dune 2 lenne az, amit választanék a felhozatalból. Rengeteg órám volt benne. MInd a 3 néppel végigvittem, aztán kijött valami modolt verziója is, azt is, na meg évekkel később a Dune 2000-et. A kalandjátékkal is elkezdtem játszani, de az 5 évig tanított orosz tudásom sosem mentett meg attól, hogy ne halljak meg mindig a sivatagban, mivel angolul nem sokat tudtam. 🙂

  • Ruzsi adatlap-képe
    Ruzsi [ 153 ] [] 2014-02-10
    0
    0

    1992- ekkor lettem PC-tulajdonos egy 286-osnak köszönhetően. Furcsa így évekkel később visszaolvasni ezt a kiállítást, rengeteg ismerős címet találtam benne csodálatos emlékekkel. Visszagondolva, én azt sem tudtam akkoriban, hogy a játékokat elvileg pénzért kellene venni. 😀

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504599 ] [fiú] [Alapító] 2014-02-10
      0
      0

      Na ja, akkoriban sokan nem tudtuk, hogy a játékokat meg kéne venni. Csoportosan jártunk a helyi könyvtárba újabb játékokért és a legjobbakat átmásoltuk. A Stunts -ot, vagy a Chaos Engine -t pedig a suli gépéről szereztük meg. Nem ismertem olyat, aki boltba járt volna. Azt inkább a SNES és a MegaDrive megjelenése váltotta ki mindenkiből. Akkor szoktam le a játéktermekről. Azt a kisebb vagyont inkább kazikra herdáltam el…

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.