Vissza a Múltba: European Computer Trade Show 1992 Szeptember 6-8.

Majd láthattuk Cyberspace, Amiga -s és PC -s demoját, de a teljes verzió tudtommal soha nem jelent meg, és kipróbálható volt egy fergeteges, Pacific Islands nevű, rettenetes effekthangokkal tarkított tankszimulátor is.

elválasztó

1992ECTS30Hát igen, a Gremlin Interactive… mennyi szép emlékem fűződik hozzá (Akkoriban Gremlin Graphics Software néven futott). Sajnos csak 1999 -g húzták, mikor is felvásárolta őket az Infogrames, de ki ne emlékezne a Deflektor puzzle játékukra, az Actua, vagy a Premier Manager sportsorozatra? Ők ezen a kiállításon bemutatták a fennállásuk alatt készült, szinte legsikeresebb sorozatuknak, a Lotus –nak a The ultimate challenge alcímet viselő harmadik részét. Ez a kis versenyzős program olyan dolgokat rejtett magában, amely egy retro játékost akkoriban sokkal jobban lenyűgözött, mint a mai Need for Speed -ek. 3 Lotus közül lehetett választani, majd ketten versenyezhettünk osztott képernyőn, no meg pályát szerkeszthettünk. Azoknak a kódját cserélgethették egymásközt a száguldozás szerelmesei. Először csak Amigára jelentették be, később rengeteg platformon napvilágot látott. A Lotus 3 mellett beharangoztak egy Formula 1 -es játékot, a Nigel Mansell’s championship challenge -et.
1992ECTS31
Aztán jött a Zool, egy karatézó badass hangya-ninjáról szóló mű. Nyíltan közölték, hogy a Sonic the Hedgehog riválisának szánták. Természetesen Sonic -ot sosem volt olyan könnyű lesprintelni, így a projekt csupán az árnyékában sütkérezhetett, viszont minden akkori platformra kiadták. Egyébként összesen 7 világon keresztül csaphattunk oda benne az ellenségeinknek, bossoknak. Ennek a 7 világnak a kivitelezése hihetetlenül szépre sikerült. Engem főképp a zene és a cukorkák világa fogott meg.
1992ECTS32
Utolsóként szóban megemlítették még az Amiga -ra, PC -re debütáló Hero Quest II: Legacy of Sorasil -t.

elválasztó

1992ECTS33

A Konami a mai napig alig vesztett fényéből, de ’92 őszén a Delphine Software -hez hasonlóan csak 2 projektjét állította reflektorfénybe. Az Elite 2 – Frontier bejelentése Amiga -ra, PC -re elég jól hangzott, bár inkább ígérgetésnek tűnt, mert már tervben volt egy ideje és a nyálcsorgató rajongók még így is várhattak rá egészen 1993 októberéig. Ebben a kibővített, 3CD -s Elite játékban elsőként csodálhattuk meg, milyen a csillagközi sandbox program. Kiválaszthattuk melyik bolygóról vághatunk neki az univerzumnak az ott parkoló űrhajó segítségével, ehhez kaptunk útravalóul valamennyi zsebpénzt. A legtöbb bolygónak meglehetett nézni a felszínét, vagy akár az egyikről a naplementét. A felderítősdin kívül akadt ám küldetés dögivel. Kipróbálhattuk magunkat például a bolygóközi csempészésben, kereskedelemben és az azokból befolyt összegből nagyobb űrhajót, korszerűbb fegyvereket shoppingolhattunk.
1992ECTS34
Második megmutatni valójuk szintén ütősnek tűnt, hiszen az 1992 -es Batman Visszatér című mozifilm játékadaptációjáról volt szó. A hangzatos cím ellenére, igen silány Batman -t kaptunk, mely nem akciónak, hanem inkább kalandjátéknak tudhattuk be. A történet a Batcave -ben indul, ahol hősünket az ő logojával irányítgatva elnavigálhatjuk a rá váró első küldetéshez. Ezeket a feladatokat napra és órára pontosan kellett végrehajtani, úgyhogy már itt ellenszenvesnek tűnt nekem az egész. Kihangsúlyoznám, hogy ez nem a SNES -en debütált verekedős, arcade stílusú gamma, hanem egy nyugis cucc, elég rövid bunyókkal. Azok is csupán akkor fordulnak elő, ha időben kiérünk a tett helyszínére. Mellesleg a grafika, animáció terén magasan verte az akkori programokat.
1992ECTS35elválasztó
1992ECTS36Az E.C.T.S. legbrutálisabb PC –s repülőgép szimulátor felhozatalát a MicroProse –nak köszönhettük. Volt minden, mi szem-szájnak ingere:  F15 III, B-17 Flying Fortress, ATAC, Harrier Jump Jet. Aztán egy csatahajó irányítós, stratégiai játékra csorgathattuk a nyálunkat, a Task Force 1942 -re. Ebben a Salamon-szigetek körüli harcokba csöppenhettünk bele.
A szimulátorokon kívül még egész pofás további tervekkel álltak elő. Ott volt a Rex Nebular and the Cosmic Gender Bender, amit a Sierra és a Lucasarts kalandjátékos sikereit látván készítettek el. A történetben a főszereplő egy váza felkutatása közben kizárólag nők lakta bolygón kötött ki, ahol különleges és poénos kalandokba keveredik. A gamma gyönyörű látvánnyal bír mert a cégnél egyedi motort hegesztettek hozzá Microprose Adventure Development System néven.
1992ECTS37


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7


3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • Ruzsi adatlap-képe
    Ruzsi [ 153 ] [] 2014-02-11
    0
    0

    Nekem sajnos/szerencsére nem volt időm játéktermezni. 🙂
    Most hogy végignyálaztam, a Dune 2 lenne az, amit választanék a felhozatalból. Rengeteg órám volt benne. MInd a 3 néppel végigvittem, aztán kijött valami modolt verziója is, azt is, na meg évekkel később a Dune 2000-et. A kalandjátékkal is elkezdtem játszani, de az 5 évig tanított orosz tudásom sosem mentett meg attól, hogy ne halljak meg mindig a sivatagban, mivel angolul nem sokat tudtam. 🙂

  • Ruzsi adatlap-képe
    Ruzsi [ 153 ] [] 2014-02-10
    0
    0

    1992- ekkor lettem PC-tulajdonos egy 286-osnak köszönhetően. Furcsa így évekkel később visszaolvasni ezt a kiállítást, rengeteg ismerős címet találtam benne csodálatos emlékekkel. Visszagondolva, én azt sem tudtam akkoriban, hogy a játékokat elvileg pénzért kellene venni. 😀

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504607 ] [fiú] [Alapító] 2014-02-10
      0
      0

      Na ja, akkoriban sokan nem tudtuk, hogy a játékokat meg kéne venni. Csoportosan jártunk a helyi könyvtárba újabb játékokért és a legjobbakat átmásoltuk. A Stunts -ot, vagy a Chaos Engine -t pedig a suli gépéről szereztük meg. Nem ismertem olyat, aki boltba járt volna. Azt inkább a SNES és a MegaDrive megjelenése váltotta ki mindenkiből. Akkor szoktam le a játéktermekről. Azt a kisebb vagyont inkább kazikra herdáltam el…

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.