Vissza a Múltba: European Computer Trade Show 1992 Szeptember 6-8.

1992ECTS11Következő kiadónk standja egy Francia cégé, a Coktel Vision -é. Ők az Asterix, valamint a Goblins címeikkel kísérelték meg a felzárkózást nyugati vetélytársaik mellé. Egyik bemutatni valójuk éppen a Gobliins 2: The Prince Buffoon volt az Amiga, PC tulajoknak. Ebben két koboldot irányíthattunk, a buta Winkle -t és az eszes Fingus -t. Minden újabb képernyőkép fejtörőket tartalmazott, annak megoldásához az oda illő koboldot kellett választani.
1992ECTS12
Másik tervük, amiről csak vázlatokat mutattak be, az a Ween: The Prophecy néven ismert, fantasy környezetben játszódó lineáris játékmenetű program. A cél 3 varázslatos homokkő megtalálása, hogy azokkal megakadályozhassuk a világvégét. Egyik képernyőből a másikba az elénk pakolt fejtörők megoldásával juthattunk át. Ezekben egy ember és egy denevér segített nekünk. A játékot a Coktel Vision felvásárlását követően 1993 -ban a Sierra küldte a boltok polcaira.
1992ECTS13elválasztó

1992ECTS14

Elérkeztünk a Tomb Raider videojáték-sorozatáról ismert Core Design -hoz. E kiadó egészen 2006 -ig húzta. Lara Croft kalandjairól 1992 -ben természetesen még semmit sem hallhatott a jónép, viszont a játék már évek óta tervbe volt véve. 1988-ban 2D -s változatban szerették volna kiadni, de meggondolták magukat és 8 évet pihentették a projektet (ezt szerintem nagyon jól tették).
Nos náluk a Doodlebug nevű, a fiatalabb korosztályt megcélzó stuffot tekinthettük meg, melyet Amiga -ra terveztek. Ebben egy varázsceruzával rendelkező bogarat irányítva azt aki küldetést kaptuk, hogy, Cantoonia királyának a lányát visszaszerezzük az ördög karmai közül. Mondhatni elég bizarr platformjáték a könnyebbik fajtából.
Ezt két komolyabb bejelentés követte. Az egyik, melyet Darkmere néven emlegettek Atari ST -re, és Amigára. Ez egy gyönyörű 3D izometrikus kalandjáték, amire mindig  a Diablo elődjeként tekintettem. Grafikáját az a Mark K. Jones intézte, aki évekkel később az Elder Scrolls III: Morrowind világán dolgozott.
1992ECTS15
Másik bejelenteni való programjuk PC -re és Amiga -ra a Curse of Enchantia volt. Történetét egy Brad nevű fiú bőrébe bújva élhettük át. Őt valami gonosz boszorkány elvarázsolta. Mivel a játékban különösebb párbeszédek nem kaptak szerepet, az elénk kerülő fejtörők nyitjára borzasztó nehezen jöhettünk rá. Amennyiben ezeket rosszul oldottuk meg, Brad hatalmas ordítások közepette elpatkolt. Kipróbálása csak türelmes és erős idegzetű gamereknek ajánlott.
1992ECTS16elválasztó
1992ECTS17Az ugyancsak Francia Delphine Software -nél csupán két projekttel álltak elő, de nem akármilyen két projekttel! Gondolom nincs olyan játékos, aki ne hallott volna a Flashback PC -s akciójátékról. A Prince of Persia -hoz hasonlóan az animációi rotoscope technikával készültek, mely lélegzetelállítóan élethű mozgást kölcsönözött a karaktereknek. A végeredmény fenomenálisra sikerült, még a a Guinness World Records-ba is bekerült, mert ebből a Francia játékból értékesítették a legtöbbet a világon. Történetébe 2142 -ben kapcsolódhattunk be, mikor az emberi társadalmat a beépült idegen lények irányítják és mindemellett azon ügyködnek, hogy kiirtsák az egész emberiséget. A szörnyű katasztrófát csak a Galaktikus Tanulmányozási Hivatal ügynökének, Conrad B. Hart-nak sikerülhet megállítani. A Flashback –et az évek során rengeteg platformra portolták, akárcsak a Prince of Persia -t.
1992ECTS18
A Flashback után rátértek egy másik rotoscope technikával megalkotott nagyágyúra, az Another World -re (PC). Bár a két játék két teljesen különböző fejlesztés szülötte, első látásra mégis rengeteg hasonlóságot, egymásra utalást vehettünk bennük észre. Éric Chahi remekművében egy tudóst kellett irányítani, akit Lester Knight Chaykin -nek hívnak. Ő valamiféle részecskegyorsítón munkálkodik, ami egy eltévelyedett villámcsapás hatására elrepíti egy kietlen, sötét világba, ahol lépten-nyomon mindenféle szörnyűségbe botlik. A cél, a kalandja közben szerzett társával együtt túljutni a borzalmakon, és a Földre visszajutni.
1992ECTS19elválasztó

Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7


3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • Ruzsi adatlap-képe
    Ruzsi [ 153 ] [] 2014-02-11
    0
    0

    Nekem sajnos/szerencsére nem volt időm játéktermezni. 🙂
    Most hogy végignyálaztam, a Dune 2 lenne az, amit választanék a felhozatalból. Rengeteg órám volt benne. MInd a 3 néppel végigvittem, aztán kijött valami modolt verziója is, azt is, na meg évekkel később a Dune 2000-et. A kalandjátékkal is elkezdtem játszani, de az 5 évig tanított orosz tudásom sosem mentett meg attól, hogy ne halljak meg mindig a sivatagban, mivel angolul nem sokat tudtam. 🙂

  • Ruzsi adatlap-képe
    Ruzsi [ 153 ] [] 2014-02-10
    0
    0

    1992- ekkor lettem PC-tulajdonos egy 286-osnak köszönhetően. Furcsa így évekkel később visszaolvasni ezt a kiállítást, rengeteg ismerős címet találtam benne csodálatos emlékekkel. Visszagondolva, én azt sem tudtam akkoriban, hogy a játékokat elvileg pénzért kellene venni. 😀

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504599 ] [fiú] [Alapító] 2014-02-10
      0
      0

      Na ja, akkoriban sokan nem tudtuk, hogy a játékokat meg kéne venni. Csoportosan jártunk a helyi könyvtárba újabb játékokért és a legjobbakat átmásoltuk. A Stunts -ot, vagy a Chaos Engine -t pedig a suli gépéről szereztük meg. Nem ismertem olyat, aki boltba járt volna. Azt inkább a SNES és a MegaDrive megjelenése váltotta ki mindenkiből. Akkor szoktam le a játéktermekről. Azt a kisebb vagyont inkább kazikra herdáltam el…

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.