Village [TÁBLÁS JÁTÉK]

  • Az alábbi játékbemutató iromány NAGY GERGELY tollából származik.

village táblás játék bemutató 640 1 új

 

A Village egy középkori hangulatú, worker placement jellegű játék. Amellett, hogy a mechanizmus előnyös oldalait sikerült jól kiaknázni, egy új mechanizmust is sikerült a játékba belegyúrni. Az idővel kell gazdálkodnunk oly módon, hogy se a túl kevés, se a túl sok idő felhasználása nem ideális, ezért kénytelen vagyunk a kényes egyensúlyt keresgélni.
Mint azt a játék neve is híven tükrözi a játéktér egy falu, ahol a játékosok a falu egy-egy családját személyesítik meg. Az idő múlásával a család új tagokkal gyarapszik, ám idővel az öregeknek búcsút kell intenünk. Azonban ez nem feltétlenül jelent gondot, hiszen ha családtagunk sokra vitte az élet valamely területén, emlékét a falu krónikásai megörökítik az utókornak, ezzel is növelve a család hírnevét. Végül persze a legnevesebb család győzedelmeskedik.
A játékban viszonylag kevés ponton kell magunkat ellenfeleinkkel összemérni, így annak jellege inkább konstruktívnak nevezhető, bár természetesen mint minden munkáselhelyező játékban, a kulcspozíciók elfoglalása itt is komolyan befolyásolhatja ellenfeleink játékát.

 

Szabályok:village táblás játék bemutató 2
A táblán hét akciólehetőség van, melyeket a játékosok számától függő befolyás és pestiskockákkal töltünk fel. Van olyan tevékenység amihez több, van olyan amihez kevesebb kocka fog tartozni, ami egyben a lehetséges akciók számát is jelenti. Az, hogy hol milyen kocka található véletlenszerű. A kezdetben négy első generációs családtaggal – amit a családtag bábukon elhelyezett pici matrica jelez – rendelkező játékosok ezen akciók közül úgy választhatnak egyet, hogy felvesznek egy kockát az adott mezőről. A befolyáskockákat amit így felvesznek felhasználhatják akcióikhoz, a pestiskockák viszont 2 idő “büntetést” vonnak maguk után.
Az akciók során használhatjuk a már az adott helyszínen lévő családtagot, vagy ha nincs még ott a famíliából senki, akkor a farmunkról felhelyezhetünk egyet, hogy megkezdje pályafutását az adott területen.

 

Akciók:village táblás játék bemutató 3
Esküvő: Amennyiben ezt az akciót választjuk családunk egy fővel gyarapodik, vagy visszavonhatjuk egy már a pályán elhelyezett családtagot a farmunkra.
Városháza: Az egyik családtagunk a városházán építheti karrierjét. Minden ilyen akcióval az emberünk eggyel magasabbra léphet a ranglistán, és minden korábbi bónusz közül választhat. Első szinten a kezdés jogát kaphatjuk meg, második szinten két tetszőleges nyersanyagkockát. Harmadik szinten egy szabadon választott állatot vagy eszközt vehetünk el, negyedik szinten pedig egy aranyat három pontra válthatunk be. A városháza akció költsége két zöld kocka vagy egy pergamen, és némi idő. village táblás játék bemutató 4
Földművelés: Ezzel az akcióval búzát vethetünk és arathatunk le rögtön. Ehhez szükségünk lesz atyafira, akit még nem helyeztünk fel a pályára, tehát otthon van a farmunkon. Az eszközeinktől és állatainktól függően 2-4 zsák búzát kapunk, de maximum annyit, hogy az 5 zsák tárolására alkalmas csűrt telerakjuk.
Utazás: Családtagunk utazásaival is hírnevet szerezhet magának, és így közvetve családjának. Az utazás költsége az úton jelzett kockák és egy szekér. Egy akcióval csak a szomszédos mezőkre utazhatunk, és csak oda, ahol még nem jártunk.
Piac: A piacon vevők szeretnének búzát, eszközöket és állatokat vásárolni tőlünk. Minden vevő egy adott kombinációt keres, amiért győzelmi pontokat ajánl cserébe. A kereskedés egy zöld kockába kerül és egy időbe.village táblás játék bemutató 5
Kolostor: Családunk egy tagja szerzetesnek állhat egy barna kockáért és három időért cserébe, ahonnan kör végén pappá léphet elő. A novíciusnak állt, de pappá még nem szentelt falusiak, négy semleges szerzetessel együtt egy fekete zsákba kerülnek. Innen aztán a körök végén, amikor az akció lehetőségek, azaz a kockák elfogytak, négy bábut húzunk ki. Ők a templom első mezejére kerülnek. Ezután minden játékos hozzájárulhat papjai előmenetelével. Minél magasabbra törünk az egyházban annál több zsák búzánkba fog ez kerülni. Miután mindenki biztosította a szükséges előmenetelt, megnézzük, hogy melyik családnak van a legtöbb papja a templomban, és egálnál kinek a papja magasabb rangú. Ez a játékos, vagy ezek a játékosok 2 ponttal gyarapodnak. Ha nem akarjuk a véletlenre bízni novíciusunk sorsát egy arannyal támogathatjuk az egyházat, hogy családtagunk bizonyosan a kiválasztottak közé kerüljön. Ilyenkor persze a zsákból eggyel kevesebb papnövendéket kell húznunk. village táblás játék bemutató 6
Mesterségek: Talán a leghétköznapibb pálya egy családtagnak, ha mesteremberré válik. A mesteremberek sokféle termékkel láthatnak el bennünket. A papírkészítő pergament, az állattenyésztő lovat vagy ökröt, a bognár szekeret, a kovács pedig ekét készíthet, nevelhet. Fontos látnunk, hogy bár a mesterségek használata ugyanaz az akció, ugyanabból a kockakupacból vehetünk el használatához, de csak azt a mesterséget használhatjuk, ahol van mesteremberünk, és egy akcióval csak az egyik családtagunk dolgozhat. A mesterséges kitanulása időigényes, ezért a családtag elhelyezése némi időnkbe kerül. A munkákhoz pedig alapanyag szükséges, valamilyen nyersanyagkocka, ám ezt minden esetben helyettesíthetjük némi idővel is. Van egy további lehetőségünk, amennyiben ezt az akciót választjuk. A malomba nem kell embert vinni magunkkal, a molnár bárkinek őröl. Csupán két zsák búzára, és két időre van szükségünk, hogy két arannyal gazdagodjunk. village táblás játék bemutató 7
Kút: A kút segítségével extra akciót hajthatunk végre. Ehhez három egyforma színű nyersanyagkockát kell áldoznunk a kútba. Nem kerülünk sorra soron kívül, de mivel kockát ilyenkor a tábláról nem veszünk fel, a körön belüli összes akciók számát is növeljük, és olyan akciót is végrehajthatunk, amihez tartozó kockák már elfogytak.


Oldalak: 1 2


Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.