TopFighter – Az életveszélyesen hatalmas kontroller! [BEMUTATÓ]

főúj590

Konzolda rovatunkban ma egy hatalmas, giga-mega különlegesség bemutatásával szeretnénk kedveskedni az arcade gépek rajongóinak. Valami olyan kinccsel,  aminek köszönhetően a játékterem hatás a 90 -es évek elején bizonyos mértékig beköltözhetett a gamerek otthonába.
Nos, ez a valami, nem más, mint egy TopFighter névre keresztelt kontroller, ami 27.67cm x 22.13cm -es méretével bizony minden idők legnagyobb és legnehezebb SNES joystickjának tekinthető kis bolygónkon.
minden590
Eme monstrumot, amely még magánál az imént említett konzolnál is nagyobbra sikeredett, 1993 nyarán a 90 -es évek legnagyobb joystick gyártó cége, a QuickJoy dobta piacra. Elsődleges céljuk azt szolgálta, hogy bizonyos mértékig kielégítsék azon vásárlóikat, kiknek minden vágya az otthonaikban megtalálható SNES konzoljaiknak, az arcade gépekéhez hasonló tulajdonságokkal való felruházása volt. Ilyen opció például a megmarkolható botkormány no meg a bazi nagy méretű gombok.
Arról viszont senki se álmodjon, hogy ezt az izét a TV előtt, a fotelben ülve, ölben tartva simán tudná kezelni, mert a játéktermi gép érzetét csak masszív felületen elhelyezve volt képes visszaadni. Ennél fogva használatára két megoldás létezett: vagy egy kisebb dohányzó asztalt szerezett be az ember, amit “játékidőben” a joy -al együtt odacipelt a TV -hez, vagy pedig parkettázott szoba esetén a földre tette és fekve nyomatta a kiválasztott kedvencét, mivel e monstrum, az alján elhelyezett kör alakú csúszásgátlóknak köszönhetően bőszen megállt egy helyben.

hát590

Úgy hiszem, akkoriban minden háztartásban, ahol SNES fellelhető volt és tulajdonosai komálták a verekedős gammákat, bizony jól jött volna egy ilyen TopFighter, de sajnálatosan csupán keveseknek adódhatott meg az a kiváltság, hogy beszerezhessen magának egyet, ugyanis mindössze 20,000 példányt gyártottak belőle . Hogy miért? Fogalmam sincs, de gondolom, ha tömeggyártásban nyomatták volna, akkor a megrongálhatatlan vastag fém borítás, és a tömérdek műanyag előállítása miatt a jövőben a vártnál még hamarabb kimerülnének földünk készletei. Aki viszont szerencsésen szert tett rá, az a böhöm masina mellé oklevelet és egy kis kitüntetésszerűséget is kapott.

jelvény590

Ennyi felvezetés után kukkantsuk meg magát a gépet, illetve annak tulajdonságait pontról-pontra:
A fekete fémmel borított felületének jobb oldalát összesen 9 nagy méretű színes gomb uralja. Ezek közül a két zöld és a négy kék a SNES kis kézi kontrollerén fellelhető 6 gombnak felel meg. A zöldek helyettesítik az “L” -t és “R” -t, a kékek pedig az “X”, “Y”, “B”, “A gombokat. Használatuk és érzékenységük szinte azonos a játéktermi gépekével.

6gomb590

A 9 gombból a 3 piros színűt nem véletlenül nem említettem, mivel használatuk nagyban összefügg a TopFighter  ízlés szerinti beprogramozásával. Orbitális méretén kívül tehát azzal is kiemelkedett kisebb társai közül, hogy ez volt az első joystick, amit maga a játékos programozhatott be a kényelmesebb irányítás elősegítése érdekében. Ezen opció felderítését szolgáló lépésünkben vegyünk egy pillantást a bal oldali, felső sarkot elfoglaló LCD kijelzős, puhább, szürke gombokkal felszerelt kezelőfelületre.

kezelő590

E képernyő azért került fel a gépre, hogy részletesen informáljon minket a botkormány játékmenet alatti mozgatásáról. Ezt először én is furcsálltam, de rájöttem a fő funkciójára, ami nem más mint a verekedős programokban (mondjuk a Street Fighter -ben) használható, több gomb kombinációja által előhozott különleges képesség egyetlen gombhoz való rendelése, vagy a lövöldözős programokhoz az auto-fire opció elmentése. Szóval eme nehézkes kombókat, a játékos, ha úgy kívánta, elmenthette a gépben és hozzárendelhette őket a piros gombokhoz, így minden ördöngösség nélkül használhatta azokat az “ellenségei” ellen. Egy játékhoz maximum 3 ilyen kombinációt lehetett elmenteni. Ez ugyan kevésnek tűnik, de a TopFighter összesen 3 SNES programhoz 3-3-3 műveletet tudott eltárolni magában. A praktikus programozhatóság lehet, hogy néhány gamma élményének a rovására ment, viszont a joy nem csupán az egyszerűségről szólt, hanem magát a gépet is kímélte, mert kevésbé adott okot arra, hogy a gamerek egy-két végigjátszással szétnyúzzák szeretett botkormányukat.

Oldalak: 1 2


Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.