The House of the Dead 3-4 [PS3 MOVE TESZT]

the house of the dead 3-4 ps3 teszt 1

A Playstation Move már nem mai gyerek, reneszánszát a Playstation 3 aranykorában élte, amikor úton-útfélen elárasztottak minket jobbnál-jobb party játékokkal, illetve fénypisztolyos árkád programok otthoni átirataival. Ha valaki nem sajnál kiadni egy kevéske pénzt a Playstation 3 Move kontrollerért, valamint kivár egy kellemes halloweeni akciót a Store-ban, akkor lehetősége lesz végigjátszani a történelem legjobb fénypisztolyos horrorjátékait, kényelmesen otthon, érmék bedobálása nélkül!

Eleinte drága volt a fagyinak is becézett mozgásérzékelős irányító eszköz, ma már azonban aprópénzért könnyen hozzá tudunk jutni használtan, de akár újonnan is. Aki PS3 tulaj, annak alapból javallott egy ilyen, és egy Playstation Eye elnevezésű kamera beszerzése. A Sony sajnos időközben – a Playstation VR megjelenéséig legalábbis – kihátrált az eszköz terjesztéséből, de a már megjelent Move-ot támogató szoftverek miatt továbbra is érdemes beruházni rá. Nincs szükség másra csak a Move-ra és a kamerára, a kiegészítő kontroller szerintem felesleges. Aki esetleg pisztolyként szeretné kézben tartani az irányítót, annak jól jöhet egy stukker formájú műanyag kiegészítő, a konzolboltokban biztosan találunk egyet, ami megfelel számunkra. Jómagam nem ilyen kiegészítővel lövöldöztem, de nem éreztem hiányát, kényelmes volt a nélkül is a Move tartása.

 the house of the dead 3-4 ps3 teszt 3

Elsőként jöjjön hát a méltán híres horrorsorozat harmadik felvonása, a The House of the Dead III. A masina a játéktermekben eredetileg 2002-ben jelent meg, majd 2003-ban született belőle előbb Xbox, majd két évvel később PC-s kiadás is, 2008-ban a második résszel egybecsomagolva kiadták Wii-re, mígnem végül a Playstation Network-ön kötött ki 2012-ben. És milyen jól tette! A játék ugyanis legalább olyan izgalmas otthon, kezünkben a „fénypisztollyal”, mintha egy játékteremben lennénk. Még jobb, ha nem egyedül, hanem egy barátunkkal, partnerünkkel lőjük halomra az utunkba kerülő zombikat és egyéb szörnyetegeket, miközben a jól ismert dallamokat, effekteket és egyéb zajokat hallhatjuk. Az önfeledt szórakozás során úgy érezhetjük magunkat, mintha visszacsöppentünk volna az időben egy játékterembe, ahol szabadon nyüstölhetjük az árkád masinát.

the house of the dead 3-4 ps3 teszt 2

A történet szerint 2019-ben, 16 évvel a House of the Dead 4 (!) eseményei után, egy katonai kommandó a visszavonult AMS-ügynök, Thomas Rogan vezetésével behatol Dr. Roy Curien (a sorozat egyik főgonosza) egyik intézetébe, hogy kinyomozza mi okozta a világméretű zombijárványt. A küldetés során szinte mindenki meghal, kivéve Rogan és helyettese Dan Taylor. Amikor megpróbálják kideríteni mi történt a többiekkel, egy Death nevezetű gigantikus mutáns támad rájuk. Megöli Taylort és megsebesíti Rogant. Ez után megszakad velük a kapcsolat. Két héttel később Rogan lánya, Lisa érkezik a helyszínre a félig-meddig már visszavonult G ügynök társaságában, hogy megmentse apját. Őket fogjuk irányítani az intézet falain belül, számtalan szörny és zombi között átvágva, nyomunkban Death-el.

the house of the dead 3-4 ps3 teszt 4

A cél mit sem változott tíz évvel az első megjelenés óta, fegyverrel a kezünkben kell túlélnünk a pályákat, illetve ha tudunk, és ügyesek vagyunk, akkor rengeteg pontra és jobb minősítésre is szert tehetünk. A játék osztályozza a találataink gyorsaságát, és e szerint sorolja be a killjeinket négy kategóriába (Excellent, Good, Faster és Twin Shot), utóbbit akkor kaphatjuk meg, ha egy shotgun golyóval két zombit sikerült leterítenünk. A menetek végén hatféle betűvel jelölt minősítést kaphatunk (S, A, B, C, D, E). Ha A osztályzatra teljesítjük a pályát, akkor egy bónusz élet lesz a jutalmunk, ha S-re akkor pedig két élet a jutalom. Szerencsére az otthoni verzióban beállíthatjuk magunknak a megfelelő nehézséget, illetve azt is, hogy hány életünk legyen. Egy kezdő játékos így akár 9 meghalással is befejezheti a játékot, nem kell órákig gyakorolnia a szinteket, illetve folyton az elejéről kezdenie mindent. Ez azért jó, mert nem mindenki ismerheti a rail shooter stílust, és tudva levő, hogy ilyen játékok esetében a gyakorlás és a reakcióidő csökkentése (például a pályák betanulásával) fonos tényező a sikerhez. A játéknak négy befejezése is van, melyek előhívása a játékos teljesítményétől függ.

the house of the dead 3-4 ps3 teszt 5

A normál végigjátszás mellett találhatunk egy Time Attack nevű módot is, amely esetben 45 másodpercet kapunk a játékra, és ezt az időt hosszabbíthatjuk meg, ha elég gyorsan lőjük az ellenséget. Ha egy szörny eltalál, akkor viszont csökken a hátralevő idő, zombi arculcsapás esetén például kemény 7 másodperccel!

Érdekesség, hogy eleinte rajzfilmszerű, cell-shaded grafikával szerették volna elkészíteni a játékot, ám végül ismeretlen okból elhagyták az ötletet és maradtak a realisztikus vonalnál. A helyszínek változatosak, színesek (de nem komolytalanul), a szörnyek ötletesek és én személy szerint nagyon jónak tartom a bossokat is, amik legalább olyan jók, mint az első vagy a második részben.

A grafika nagyon szép, de ki kell emelni, hogy semmilyen módosításra nem került a PC-s verzióhoz képest, egy az egyben lett onnan átemelve, olyannyira, hogy a képarány is sajnos az eredeti 4:3-as, tehát hiába van 16:9-es képernyőnk, bal és jobb oldalt egy-egy fekete csík fog rajta éktelenkedni. Az élményből ez szerencsére semennyit sem von le, sőt, így talán még inkább old school hatást kelt. Hamar megszokható és egyáltalán nem zavaró a jelenség. A Move érzékelőt a játék indításakor kalibrálni kell, amely alig pár másodpercet vesz igénybe, és egész sokáig nem kell újra állítani, pontosan használható, valóban oda tudunk lőni, ahová célzunk vele. Ha mégis elcsúszna, vagy elállítódna, a megfelelő menüpontban gyorsan korrigálni tudjuk.

the house of the dead 3-4 ps3 teszt 9

A Move irányítóval játszható horrorjátékok között a másik legjobb – ha nem a legjobb! – darab a The House of The Dead negyedik epizódja. A történet 2003-ban játszódik, három évvel a The House of the Dead 2 eseményei után. A korábbi AMS ügynök, James Taylor és újdonsült társa, a csinos Kate Green ügynök együtt igyekeznek felderíteni az AMS Európai irodájának mínusz ötödik alagsori szintjét, amikor egy földrengés miatt beomlanak a kijáratok, és ők bent ragadnak a föld alatti emeleten. Néhány nappal később, amíg a mentőcsapatra várnak James PDA-ja bemondja az unalmast, ráadásul hirtelen előkerülnek a zombik is, amelyek mindannyian a páros életét igyekeznek mielőbb kioltani. Kate persze “tökös” csaj, gyorsan összeszed minden fellelhető fegyvert, majd a rájuk támadó zombikat halomra lőve igyekeznek kiszabadulni szorult helyzetükből és közben persze rájönni, hogy mi okozta a zombi inváziót. Az események nem merülnek ki ennyiben, lesznek meglepetések a játék végigjátszása során, sőt még a világ sorsának alakulása is rajtunk fog múlni, de nem akarom lefénypisztolyozni a poént, meghagyom azt a végigjátszásra.

the house of the dead 3-4 ps3 teszt 6

A játék PS3 verziója elhagyta a 4:3-as képarányt, helyette 16:9-re cserélve az egyébként nagyon pofás látványt. A fényhatások és a környezet felépítése is nagyon hangulatosra sikerült, az ellenfelek szintén elég szépen kidolgozottak, vannak természetesen az alapnak számító zombik, de akadnak különlegesebb és jóval ocsmányabb lények is, kisebb-nagyobb dögök, valamint ott vannak még a bossok, mint például Justice. A főellenfelek tulajdonságairól a játék a szokásoknak megfelelően informál minket, így mindig tudni fogjuk mi az adott lény gyengepontja. Ami persze még nem azt jelenti, hogy könnyen el is tudjuk tenni őket láb alól.

the house of the dead 3-4 ps3 teszt 7

A lőszereinket a bal oldali mutató jelzi, ha kifogy a tár egy gombnyomással újratölthetjük a fegyverünket. Ellentétben az előző epizóddal, itt a sebészi pontosságú lövéseket honorálja a program, négy féle értékelést kaphatunk így (Good, Excellent, Amazing, Perfect), tehát próbáljunk meg a mindig először fejre, vagy kritikus pontokra célozni a helyett, hogy szanaszét szórnánk a golyókat. Az ellenfeleinknek általában három féle támadásuk is van, a normál mellett immáron megragadhatnak minket, vagy el is lökhetnek. Vigyázni kell, mert ilyenkor könnyebben sebezhetővé válhatunk. Van mód persze a szorításból kiszabadulni, a megfelelő időzítéssel előnyre tehetünk szert.

the house of the dead 3-4 ps3 teszt 8

Találhatunk a játékban extra tárgyakat, érméket, sőt titkos szobákat is, amelyeket mindig valamilyen külön „feladattal” tudunk aktiválni. Ha nem sikerül megmentenünk a túlélőket, akkor sajnos elveszítjük a lehetőségét, hogy az adott szakaszon bónusz élethez jussunk.

A Move fagyija nagyon jól kezelhető, mindig pontos és ha mégsem éreznénk annak, bármikor újra tudjuk kalibrálni azt a menüben.

A hangulat fokozásához hozzájárul a korábbi epizódokból már megszokott őrült háttérmuzsika, valamint a karakterek beszólásai is, amelyeket hol egymásnak, hol csak úgy a környezetüknek címeznek. Mi tagadás, ez egy nagyon élvezetes fénypisztolyos móka, számtalan beállítási lehetőséggel (nehézségi fok, életek száma) és végre 16:9-es képaránnnyal! Csak úgy, mint a harmadik felvonást is, ezt is melegen ajánlom minden mostani és leendő Move tulajdonosnak!

the house of the dead 3-4 ps3 teszt infobox


Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (2 szavazat, átlag: 4,50 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.