The Division BÉTA [PS4 PRÓBAKÖR]

the division beta ps4 próbakör 1

A zárt béta során leginkább a Destiny-hez tudtam hasonlítani a megjelenés előtti utolsó stádiumában létező The Division-t, és ezen elképzelésem a hétvégén lezajlott nyílt béta során sem változott sokat. A játék egy MMO köntösbe öltöztetett fedezék-alapú TPS, amelyben keveredik az egyjátékos és a többjátékos mód, ám közel sem annyira, mint mondjuk a fentebb említett Destiny-ben. A közös pont a tárgylistánkban keresendő. A megszerzett fegyverek, páncélok, kiegészítők ugyanúgy elérhetők a történet alapú küldetések során, mint ahogyan a Dark Zone-okban, de külön tapasztalati pontot és külön fizetőeszközt kapunk. Érdemes rögtön az elején tisztázni, hogy nincs klasszikus egyjátékos része a játéknak, minden küldetést persze megoldhatunk egyedül is, de akár be is csatlakozhatnak hozzánk, egymásra lövöldözni viszont csak a Dark Zone-okban lehet.

Tom Clancy's The Division™ Beta_20160221220715

Ezekben a zónákban szintén találhatunk NPC-ket, akiket likvidálva fejlődhetünk, de itt már más játékosok is velünk egy helyen keresik a loot-okat, és ha úgy döntenek akár le is lőhetnek minket az általunk megszerzett tárgyakért. A megadott helyeken hívhatunk helikoptert, amely egy kötelet ereszt le; erre pakolhatjuk fel a megszerzett tárgyainkat. Csak ezen az egy módon tudjuk biztonságban tudni őket, ha meghalunk és mások felveszik a tárgyainkat, akkor le is mondhatunk róluk. Kivéve, ha visszamegyünk és még mielőtt a másik kiküldené a cuccokat lelőjük és visszavesszük tőle. Ha egy másik élő játékost lelövünk, akkor gaztevőkké válunk, pirosan fog minket mutatni a játék a térképen, így bármelyik másik ügynök vadászhat ránk. Ráadásul a rogue ügynökök likvidálása nem jár azzal, hogy a gonosztevőt elintéző ügynök szintén olyanná válik. Ez a része a játéknak érdekes helyzeteket tud szülni, lesznek direkt mások tárgyaira utazó bandák, akik bárkit hidegvérrel megölnek, de lesznek magányos farkasok, akik aztán békésen gyűjtögetik a tárgyaikat és másokkal időnként együtt dolgoznak, ha szükséges.

Tom Clancy's The Division™ Beta_20160221225818

Én a legtöbb esetben egyedül szeltem az utcákat, aztán amikor helikoptert hívtam az más játékosokat is odavonzott és gond nélkül mindenki kiküldte a kis csomagját. Más esetben pedig már a bejáratnál vártak rám az őrültek, akik rögvest tüzelni kezdtek rám. Embere válogatja. Személy szerint jobban preferáltam a játék kampány részét, amely különféle küldetéseket jelent. A bétában két ilyen küldetés volt elérhető, az egyikben a kórházzá alakított Madison Square Gardent kellett visszafoglalni egy bandától, a másikban pedig a metróalagutakban járva helyre kellett állítani az áramellátást. Ezen akciók által nyithatók meg az úgynevezett szárnyak a bázisunkon, előbbi az orvosit, míg a második a technikai szárnyat aktiválja.

Tom Clancy's The Division™ Beta_20160221234421

A későbbiek során aztán ezeket fejleszthetjük, létrehozhatunk labort, kórtermeket és más, a sztori előrehaladását segítő fejlesztést. A bázison találhatunk kereskedőket, akiknek eladhatjuk a nekünk nem kellő dolgokat, illetve vásárolhatunk is komolyabb fegyvereket. Nagyon sok lehetőség van tehát a testreszabásra, tehetünk a fegyverekre optikát, gripeket, másfajta lőszereket, megváltoztathatjuk kinézetünket is, illetve különböző képességeink, perkjeink lehetnek. A bétában ezeknek alig csak egy kis szeletét láthattuk, számomra a leghasznosabb a második orvosi képesség volt, amely segítségével magunkat tudjuk gyógyítani medikitek nélkül. Persze van ennek egy cooldown-ja, tehát nem ész nélkül nyomkodhatjuk, de szintlépésekkel később biztosan csökkenthetjük a várakozás idejét.

Tom Clancy's The Division™ Beta_20160221230055

A küldetések közben ládákat találunk, illetve az ellenfelek is dobálnak tárgyakat. Sikerült a normál után hard fokozaton is elintéznem a két küldetést, mely után jóval csinosabb lootra sikerült szert tennem. A gépi ellenfelek, akikkel a küldetések során összefutunk majd, különböző frakciókba sorolhatók. Vannak köztük fosztogatók, ex-katonák, vagy például ott vannak a tisztogatók (Cleaners), akik jellemzően lángszórókkal felfegyverezve járják a környéket és minden holttestet elégetnek ami az utukba kerül, ezáltal semlegesítve a vírust. Apropó vírus! A játék nagyon érdekes témát jár körbe, az Egyesült Államokban, pont az egyik legnagyobb vásárlási lázt okozó fekete péntek alkalmával szabadjára engedtek egy biológiai fegyvert, amely letarolta az ország városait. A kormány öt nap alatt összeomlott, a víz és energiaellátás megszűnt létezni, minden nagyon gyorsan káoszba süllyedt. A játékos, avagy az általunk irányított karakter az úgynevezett Strategic Homeland Division (SHD) ügynöke, egy olyan titkos szervezeté, amely ilyen esetekre lett kialakítva, célja hogy visszaállítsa a rendet és újra biztonságossá tegye a városokat. Esetünkben New York-ot.

Tom Clancy's The Division™ Beta_20160221234001

Nem beszéltem még semmit a külcsínről, de azt gondolom a készítők kitettek magukért. Igazán szépre sikeredett a játék, csodás fényeffektek, illetve jól megalkotott időjárási helyzetek (hófúvás) láthatók benne. A béta stabilan, akadásmentesen futott, bugokkal nem találkoztam.

Tom Clancy's The Division™ Beta_20160221231102

A kérdés leginkább az, hogy vajon mennyire lesz érdekes a küldetéssorozat, nem válik-e hamar unalmassá ugyanazon pályák teljesítése kizárólag a loot miatt, illetve egyéntől függ, hogy kit mennyire foglal le a Dark Zone. Én személy szerint nem vagyok eléggé monotonitástűrő a játékok terén, miután megcsináltam hard fokozaton is egyedül a küldetéseket, úgy gondoltam ez bőven elég volt, csak azért, hogy más tárgyat kapjak, valószínű nem kezdenék bele még egyszer ugyanabba. Ezzel szemben a Destiny-ben is sok ezren játszanak a mai napig olyanok, akik nap mint nap megcsinálják ugyanazokat a küldetéseket, raideket a jobb tárgyak reményében. Társasággal, elhivatottsággal nyilván itt sem lesz ez másképp. A játék március 8-án jelenik meg magyar felirattal PC-re, Xbox One-ra és PS4-re.


Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (4 szavazat, átlag: 3,50 / 5)
Loading...

2 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • Ruzsi adatlap-képe
    Ruzsi [ 153 ] [] 2016-02-22
    2
    0

    Amióta megláttam az E3-on a legelső vidit róla, úgy voltam vele, hogy ez nekem mindenféleképpen kell. Azóta volt egy Destinys arcon csapás, meg az őrületes DLC mánia, így én már nem merek semmit sem előrendelni. Egy ilyen játékot az endgame tartalom kéne, hogy életben tartson és nagyon úgy néz ki, hogy itt ez a darkzone, ami jelen esetben engem nem vonz. Elég barommal van dolgom a való életben, semmi kedvem a szórakozásomat elrontani azzal, hogy hátba lő olyan, aki más értékrenddel rendelkezik. Ha lenne benne külön kompetitív játékmód, akkor talán elgondolkodnék rajta, de ez a fajta tartalom, mint amivel a darkzone bír, engem nem motivál lottfarmra és ezzel vételre sem, csak egyszer valamikor később.

    • illegalfreq adatlap-képe
      illegalfreq [ 954 ] [fiú] [Dagon Priest] 2016-02-22
      1
      0

      Bizony, engem sem motivált túlságosan ez a kiszámíthatatlanság, az jutott eszembe, hogy majd ha kiadnak belőle egy minden későbbi DLC-vel megrakott gyűjteményes kiadást, akkor a sztori módot érdemes lenne végigjátszani.

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.