Terra Mystica [TÁBLÁS JÁTÉK]

Játék vége:
A játék a hatodik körrel ér véget. Ekkor még van egy kiértékelés, az ebből és a játék közben szerzett pontok alapján kialakul a végső sorrend. A játék közben szerezzük meg a pontjaink kb. felét – két harmadát, tehát érdemes odafigyelni a győzelmi pontokra is. A végső kiértékelésben osztanak helyezések szerinti pontokat a négy kultusz támogatottságáért, illetve szintén helyezések szerinti pontokat aszerint, hogy kinek van a legnagyobb egybefüggő épületekből álló blokkja.
terra mystica táblás játék bemutató 9

 

5 dolog, amit külön kiemelnék:
-A fajok. Nagyon jól eltalálták a hangulatot, és majdnem minden faj különleges képessége illik magához a fajhoz.

-A power. A három tálas mechanizmuson kívül beépítettek még egy extrát: Ha ellenfeleink építkeznek, minden, az építési területtel szomszédos területen álló épület birtokosa powert kérhet (minél több, és nagyobb épület, annál többet), azonban ezért győzelmi pontot kell fizetni (egyel kevesebbet, mint amennyi powert kapunk). A játék elején még simán röpködnek így a mínusz 2-3 pontok, de játék vége felé, amikor már egy nagyobb épületegyüttes miatt 6-7 pontot kellene veszíteni, már megremeg az ember keze.

-A minőség. A játék minden eleme úgy tűnik, jó minőségű, strapabíró, ez mindenképpen pluszpont.

-A mélység. Szerintem komoly mélysége van a játéknak, és elsőre nehéz is átlátni, hogy mikor mit kell csinálni. Pár parti alatt azért simán bele lehet jönni.

-Nulla szerencse. Minden információ nyilvános, semmi véletlenszerű sem történik, bár ez csak azoknak előny, akik szeretnek a lépésükön sokat agyalni, és előre kiszámolni mindent.

3 dolog, ami annyira nem jó:
-A tábla kialakítása. Mindig ugyanazt a táblát játsszuk, teljesen statikus, minden ugyanott van mindig, illetve ugyanakkor a pálya, akárhány játékos játszik (habár erre a fórumokon már láttam megoldást, hogyan lehet ésszel leválasztani a pálya bizonyos részeit kevesebb játékos esetén).

-AP (analysis-paralysis). Ez a nulla szerencse következménye, aki hajlamos az AP-re, imádni fogja a játékot, de a többiek a várakozás miatti unalmukban lehet, hogy lefordulnak a székről

-Interaktivitás. Az én ízlésemnek egy kicsit alacsony az interaktivitás a játékosok között, igazából mindenki kapargatja a saját gesztenyéjét, néha a pályán egy-egy hexért lehet, hogy harc lesz, illetve bizonyos, körönként csak egy játékos által használható akciókért is lesz egy kis verseny, de ez minden.
Terra Mystica táblás játék bemutató infobox új


Oldalak: 1 2


Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.