TERMINATOR II – Az Itélet Napja. [C64 TESZT és VÉGIGJÁTSZÁS]

terminator2.8

“SZÖKÉSBEN.”

terminator2.9

A két terminátor romantikus faldöngető összeismerkedése alatt John minden gondolkodás nélkül menekülőre veszi a dolgot és az áruház parkolójából sebesen elrobog 125 -ös Honda motorjával. A T-101 -est Robert Patrick…vagyis a T-1000 -es némileg lelassítja egy jól irányzott, kirakatbetörős dobással, majd a fiú után iramodik.
Nem sokkal később a világ, máig egyik legnagyobb üldözéses akciójelenetét produkálják az onnan nem messze lévő nyitott csatornában. Elől John nyargal, utána pedig a T-1000 -es egy strapabíró kamionnal, amit még “futtában” shoppingolt be az áruházból kijövet. T-101 -esünk sem marad rest. A maga nyugodt, magabiztos tempójában Harley -ével leugrat utánuk a csatornába és az üldöző monstrumot taktikásan megelőzve, átemeli John -t az ő gyorsabb motorjára.
Innentől ismételten a programba csöppenve, ezt a hajszát élhetjük át a motoros üldözött személyében.

terminator2.10

Bár a játékmenet egyszerűnek tűnik, mégis könnyen elhasalhatunk rajta, ha nem kerüljük ki időben a csatornában lepakolt hulladékkupacokat. Minden egyes ütközésnél ezek fokozatosan lelassíthatnak minket, így egyre közelebb kerülhetünk a mögöttünk robogó kamionhoz. Ha akadálynak ütközünk, akkor a T-101 -esnek csökken az energiája, ha pedig a T-1000 -es fut belénk hátulról, akkor pedig John -nak lesz kevesebb az életereje.
Vannak a pályán, bizonyos helyeken elhelyezve, a hulladékok fölött átívelő ugratók is, melyek adnak egy kis plusz sebességet.

Ezek fellelhetőségének sorrendje a játékban:
01. Jobb oldalon,
02. Jobb oldalon,
03. Középen,
04. Bal oldalon,
05. Középen,
06. Jobb oldalon,
07. Jobb oldalon,
08. Középen,
09. Középen,
10. Jobb oldalon,
11. Jobb oldalon,
12. Középen,
13. Bal oldalon,
14. Középen,
15. Jobb oldalon,

Ha a menekülést túléltük, kamionos barátunk, egy utunkat kettéválasztó felüljáró lábának csapódva felrobban.

terminator2.11

Őszintén szólva biztos, hogy ez lenne a kedvenc pályám, amennyiben a játékmenet alatti háttérzenét a Guns n’ Roses biztosítaná a You Could be Mine című slágerével (ezt kivitelezni akkoriban persze még képtelenség lett volna).

terminator2.12

“KÉZMŰVES SZAKKÖR.”

terminator2.13

Következő pályánk egy mini game. A jobb kézre lesérült terminátorunk csuklójában 60 másodperc alatt kell helyreigazítanunk szín és sorrend szerint, a gép ujjainak mozgatását elősegítő fém rudakat. Jó hír, hogy a puzzle egy bizonyos százalékának elérésénél ugyanúgy továbbjutunk, mint 100% -ra való teljesítésénél.

terminator2.14

“SZÖKÉS A PESCADERO ÁLLAMI ELMEGYÓGYINTÉZETBŐL I.”

terminator2.15

Hősünk anyját egy balul elsült Cyberdyne Systems elleni akciója meg a jövőről szóló meséi a Pescadero Állami Gyógyintézetbe juttatták. A fiú nevelőszülőkhöz került, ő pedig nem hogy látogatóként nem fogadhatta, de elmeállapotára hivatkozva az orvosa, Dr. Silberman, még telefonhívást sem engedélyezett neki. Sarah Connor már-már kezdett beletörődni a végzetébe, ám egy nap rendőrök érkeztek hozzá az áruházi incidensről készült fényképeket lobogtatva, melyeken ugyanaz a marcona napszemüveges fickó virított, aki tíz évvel ezelőtt őt próbálta megölni. Válaszokat nem adott nekik, viszont egy dolog tudatosult benne: A fia veszélyben van és ezért neki mellette a helye! Egy gyanútlan pillanatban lecsúsztatja a fotókról az azokat összetartó gemkapcsot, hogy később segítségével kinyithassa a bilincsét és a szobája ajtaját. Megindul az elkeseredett szökési kísérlet, amiben Sarah -t irányítva kell megtalálnunk a parkoló liftjéhez vezető utat.

A sikeres kijutás véghezvitele érdekében a következőket tegyük:
Vigyázzunk a brutális ápolókkal és a megannyi Dr. Silberman klónnal, mert ha nem figyelünk, kegyelmet nem ismerve püfölnek minket át a túlvilágra. A legjobb taktika az ellenfél előtti letérdelés, ekkor várjuk meg, míg üt párat, aztán hirtelen felpattanva üssünk. Sajnálatosan ezen a pályán az ellenségek ütéseink hatására csak pár másodperc erejéig ájulnak el, aztán felkelnek és üldöznek tovább.

A lifthez a következő út vezet:
Induljunk el balra, a szembe jövő három ápolót leütögetve meg se álljunk a folyosó végéig. Ott lépjünk be a felvonóba, ami egy szinttel lejjebb visz minket. Tegyük ártalmatlanná az újabb két ápolót és fussunk a jobb oldali irányba, egészen végig, ahol ismételten használjuk liftet. Egy emelettel feljebb kötünk ki. Menjünk jobbra. Ütögessük meg az épp arra járőröző ápolót és ha már ott vagyunk, használjuk a folyosó végén lévő liftet, mely továbbvisz minket felfelé. Tartsuk irányt jobbra. Likvidáljuk az első dokit, az azt követő két felbőszült ápolóval együtt. Az utolsó lifttel csússzunk le két szintnyit. Balra tovább, ahol botozzuk meg az ápolót és az újabb dokit, aztán mennyünk romantikus utazásra a következő felvonóval. Tovább, balra haladva, három ápoló és még egy doki után ne álljunk ellent a következő lift csalogató kísértésének. A bal oldali ápolót ápolgassuk meg és liftezzünk az őt követő lifttel. Két ápoló laposra verése után iramodjunk balra és használjuk a folyosó végi liftet. Egy szinttel lejjebb tesz ki minket, ahol menjünk jobbra. A már jól ismert ápolót, az ápolóártalmatlanító ütéseinkkel ártalmatlanítsuk és lépjünk be a liftbe. Még egy emelettel lejjebb kerülünk. Jobb oldali irányba haladva, egy ápoló-doki-ápoló kombo után használjuk a liftet. Az fel visz minket egy szintnyit. A jobb oldali ápolót üssük ki és lépjünk be a soron következő felvonóba. Ismét lejjebb kerülünk. Használjuk a lifttől rögtön jobbra elhelyezett másik liftet. Az felfelé visz, aztán amint kiléptünk belőle, fussunk jobbra két őrön keresztül, a következő liftig. Ezzel el is érünk a keresett lifthez, de azért előtte még csak úgy poénból üssük le azt a néhány ápolót és dokit, akik odáig az utunkat keresztezik…

terminator2.16

“SZÖKÉS A PESCADERO ÁLLAMI ELMEGYÓGYINTÉZETBŐL II.”

terminator2.17

Sarah az őröket, ápolókat és orvosokat sikeresen faképnél hagyta. A liftekhez elérve úgy hiszi, innentől sétagalopp lesz a hátralévő út. A lift ajtó kinyílik és a folyosó köveire egy hatalmas árnyék ereszkedik alá. A T-101 -es árnyéka. A robot gondolkodás nélkül indul a megrémülten menekülő nő felé, aki menekülőre veszi a figurát, de szerencsétlenségére a sarkában loholó ápolók karjaiba rohan. Azt már nem vette észre, hogy a terminatorral együtt fia is kilép a liftből és utána kiált. Jelenlétéről csak az után szerez tudomást, hogy a T-101 -es sorra lecibálja róla az ápolókat. Az intézet másik végén lévő bezárt rács előtt megjelenik a T-1000 -es és folyékony fém kilétéből eredően gond nélkül átsétál, az eddig még biztonságosnak hitt rácsokon. A függőleges csövek egyszerűen beleolvadnak a testébe, aztán mintha mi sem történt volna, érintetlenül el is hagyják azt. Sarah -ék gondolkodás nélkül eliramodnak a lift felé, ránk pedig megint az “egy az egy ellen” küzdelem vár.
Természetesen a játék menete nem pontosan a film története szerint alakul, mert az a dolgunk, hogy Sarah -nak és John -nak időt nyerjünk.

terminator2.18

A pálya folyamata ugyanaz, mint az első esetében, annyi különbséggel, hogy a folyékony-fém strapabíróbb lett, meg öltözete is valamelyest változott. Az eddigi rendőr egyenruhája, intézeti biztonsági őr viseletté alakult át.


Oldalak: 1 2 3 4

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (9 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Egy hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.