Tearaway [PS Vita TESZT]

tearaway ps vita teszt negatívum
Nem voltam vele maradéktalanul elégedett, jogosan elvárhatnám a LittleBigPlanet -ben alkalmazott formula használatát, épp csak továbbfejlesztve, csiszolgatva, a még tökéletesebb összhatás eléréséhez, továbbá a mély benyomást keltő előzetesek alapján azt reméltem, a mesés jelleg ellenére nem hagyják figyelmen kívül az idősebb gamerek érdeklődésének felkeltését sem. Nem idegeket borzoló extrém hülye halálcsapdákra, erotikára és vérgőzös brutalitásra vágytam, sokkal inkább komoly, nagy, emlékezetes pillanatokban gazdag elgondolkodtató történetre, ami tartós benyomást tehet a “kalandorokra”. Hiszen ehhez minden adott volt! Persze teljesen átjött a mesekönyv feeling még a nyúlfarknyi történeten keresztül is. Klassz, hogy nincs benne művészies belemagyarázás, csak felvilágosítanak az élet apró örömeinek figyelembe vételéről és arról (amiről kis hazánkban sokan hajlamosak megfeledkezni), hogy igenis jó dolog önzetlenül segíteni másokon… blablabla. Ez bájos, szívmelengető, de kevés!
Nem kellemes szembesülni azzal sem, hogy a játékmechanikát jellemző kreativitást a vicces, de túlegyszerűsített, repetitív feladatokkal, puzzle -kkel nem sikerült hosszú távon élvezhetővé tenni. A Tearaway sajna megragadt azoknak játékoknak a szintjén, melyeknek későbbi pályáin a kihívásban nem, inkább a terep szépségének növekedésben mérhető fejlődés. Ténylegesen ott van mindig a megoldás az orrunk előtt, ennél fogva gyakorlatban semmiféle agyalást nem igényel az akadályok áthidalása. Annyit azért tehettek volna, hogy ne érezzük magától értendőnek a megfejtésüket.
Ha nagyon kötözködni akarnék (És miért ne állna szándékomban?), akkor szólnék pár szót papírország polgárainak egyszerű viselkedéséről is: Vegyétek csak elő az 1997 -es Oddworld: Abe’s Oddysee -t és figyeljétek meg a néha egészen meglepő dolgokat produkáló, remekül összerakott mesterséges intelligenciát. Fogalmam nincs róla, mennyi helyhez kötött egyedi scripttel lett átszőve a szereplők viselkedése, de valamilyen módon minden apróságra reagálnak. Ezzel szemben a Tearaway lényeinek ténykedése annyiban merül ki, hogy:
– Egy helyben állnak, vagy egy azon útvonalon “járőröznek”. Néha persze nem felejtenek el beakadni a tereptárgyakba.
– Megszólításuk után tájékoztatnak a harci helyzetről, majd az alábbi speciális kérésekkel bombázhatnak:
1. Készítsünk nekik (vagy a főhősnek) valamit papírból és helyezzük el azt rajtuk (vagy a főhősön), majd fotózzuk le premierplánban a végeredményt.
2. Szenderítsük jobb létre az illető otthonába, kertjébe, sufnijába…stb bepofátlankodó kis agresszív kockaságokat.
3. Szerezzünk meg a mókusoktól/rosszfiúktól/vagy csak úgy egy tárgyat/műszert/ételt.
4. Dobjunk kosárra papírlasztikkal.
5. Alakítsunk át valamit a munkaasztal segítségével.

tearaway ps vita teszt 51

Értitek, hova akarok kilyukadni? És ehhez hozzá jön egy grátisz problematikus tényező. Ugyebár van nekünk egy úttorlasz eltakarító segítőnk, aki nélkül nem haladhatunk tovább… Na ő szintén szeret ide-oda beakadni, de olyan is megesett, hogy köddé vált. Csinálhattam bármit, nem tudtam visszacsalogatni a képernyőre.

Mindezen negatívumokat elfeledteti velünk a hangulat? Ááá dehogy! Hiába érződik a végigjátszás háromnegyede alatt, hogy nem satnya fércmunkát tartunk a kezünkben, az ellustuló, habkönnyű játékmenet képes összedönteni a példás külső, a profi hangzás, valamint a Vita nyújtotta extra lehetőségek által felépített hatalmas kártyavárat. Így az újdonság varázsából felocsúdva viszonylag hamar elmúlik a varázs, a játék átlagossá, egyszer használatossá válik.
Legrosszabb az egészben a LittleBigPlanet legnagyobb ütőkártyájának, az alkoss és oszd meg funkciónak a teljes hiánya. Elég visszaemlékezni, mit ki tudtunk hozni a lebutított PSP-s változat gagyi pályaszerkesztőjéből és máris látni fogjuk, hogy a „csináld magad” mizéria itt is elférne, hiszen az baromira passzolna az papercraft készítéshez/origamizáshoz.
Mit nem adnék érte, ha szerkeszthetnénk a sztori-módban fellelhető pályákat, vagy összerakhatnánk újakat, aztán megoszthatnánk azokat ismerőseinkkel és mi is leránthatnánk a világhálóról mások által készített papírvilágokat! Vágom, hogy Tearaway a negyedik falat áttörve, közvetlenül velem szándékozik kommunikálni és eszem ágában nincs lebecsülni a való életben összeragasztható figuráit, de őszintén mondom, nem pepecselnék velük sem a buszmegállóban, sem a munkahelyen, ellenben a hordozható LittleBigPlanet -ben a saját készítésű pályáimat örömmel csinosítgattam minden úton-útfélen.
Talán kevésbé lehetnénk haragosak a Media Molecule srácaira, amennyiben a játék szép, ám kiszámítható és fordulatoktól mentes történetének rövidségéért cserébe legalább véletlenszerűen generált bónusz pályákkal, esetleg némi online co-op mókával kiengeszteltek volna, hogy haverunkkal, párunkkal, kis tesóval, gyerekünkkel, netán szomszéd nénivel is újfent bejárhassuk papírföldét. He-he, mekkora gáz, hogy a multit hiányolom egy olyan korban, mikor pont az számít üdítő kuriózumnak, ha ez a lehetőség teljes egészében kimarad a játékból! De most komolyan, az első végigjátszás során hamar rádöbbentem, hogy a míves külsőbe bújtatott origamiorgia többet érdemelne. Ebből az alapanyagból meg lehetett volna csinálni akár minden idők egyik legütősebb modern platformerét, mely fokmérőként szolgálhatna a jövőben érkező, hasonló kaliberű játékok tesztelésekor.

tearaway ps vita teszt összegzés
Felmerül a kérdés: Vajon megéri-e belevetni magunkat a főhős kalandjaiba, vagy jobb volna kihagyni ezt az alkotást? Hát erre egyáltalán nem könnyű egyértelmű választ adni. Mert azt például szívfájdalom nélkül leírhatom, hogy a kártyán csekély 1300Mb -ot elfoglaló Tearaway nem egy irtó bonyolult kaland, itt-ott lötyögnek az “alkatrészei”, a zseniális LittleBigPlanet -et lepipáló tartalommal nem bír, de azért szemmel látható a fejlesztőbrigád fejlődése. A maga nemében meglehetősen egyedi, a Vita nyújtotta extra lehetőségek kihasználásával érdekes megoldásokat vonultat fel, vizuális tekintetben pedig elsőrangúan teljesít. A nagy pillanatok híján kicsit üresnek és felületesnek mondható sztorija is bőven jobb, mint néhány, magát művészi játéknak reklámozó produktumnak.
Szerény véleményem szerint figyelmet, dicséretet érdemlő alkotás, mely több szempontból sem tartozik az átlagos játékok közé és külsőségei miatt nagy valószínűséggel egyhamar nem fogjunk elfelejteni, de legalább az emlékeinkben élni fog, ami már önmagában nagy szó és elismerésre méltó teljesítmény. Éppen ezért egyszeri végigjátszásra tudom ajánlani azoknak, akik szívesen belekóstolnának valami “újba” (és 5 óra erejéig képesek elszakadni az öngyilkosságba taszajtó nehézség iránt érzett imádatukról).
Reméljük, később a PS4-es változat után a guildfordi srácok még visszatérnek ehhez a 3D-s mesekönyvekre hajazó történethez, kár lenne elhanyagolni ezt a minden ízében magával ragadó világot, bár a folytatás előtt mindenképpen lezavarhatnának egy-két projektet, hogy megtalálják a saját, illetve a játékosok elvárásai között húzódó arany középutat.

tearaway ps vita teszt infobox


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (3 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • 1tom adatlap-képe
    1tom [ 953 ] [fiú] [] 2016-05-12
    0
    0

    Még ami kihasználja ezt a konzolt az a Little Deviants nevű játék meg talán az Uncharted. Sajnos a Ps Vita-t nagy ívben lesajnálja a Sony, mert nem igazán kelendő, mint az elődje. Az emberek beérik az olcsó vagy akár ingyenes telefonokra készült játékokkal.

  • 1tom adatlap-képe
    1tom [ 953 ] [fiú] [] 2016-05-11
    1
    0

    Nekem is megvan ez a játék Ps Vitára, 1x végig is vittem a játékot. Az biztos, hogy nem harcore gamer-eknek lett kitalálva, de engem így is megfogott a játék érdekes világa. Akinek van Ps4 vagy Ps vita a birtokában azért egy próbát megér ez a cucc.

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504549 ] [fiú] [Alapító] 2016-05-11
      1
      0

      Igen, egy próbát simán megér. Én csak azt sajnálom, hogy gyakorlatilag ezen kívül más játék nem használja ki ilyen mértékben a Vita képességeit, pedig volna rá igény. Ráadásul a Tearaway-féle játékokkal a Sony bebizonyíthatná, hogy a mai telefonoknál simán lehetne jobb egy handheld.

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.