Tearaway [PS Vita TESZT]

A háromszög lenyomásával beröffentve kövessük figyelemmel a masina menüjének gyorstalpalóját lépésről-lépésre. Olyan tök egyértelműen szánkba rágják a teendőket, hogy most hülye leszek teljes használati utasítást idekanyarintani, beszéljen helyettem ez az összefotóshopppppppolt kép:
tearaway ps vita teszt 43

Utolsó lépésként válasszuk ki az ugyancsak konfetti-cashel feloldható 15 szűrő, meg a 6 lencse közül a megfelelő párost (aktuális fotóalanyunknak általában nem mindegy milyen típusú képeken köszön vissza papírságossága) és a jobb ravasszal történő exponálás előtt az érintőképernyőn húzzuk a megfelelő helyre a szálkeresztet. Nem bonyolították túl, de tökéletesen működik.
tearaway ps vita teszt 44

A mesteri végeredménytől elaléló király hálája jeléül se szó, se beszéd ránk bízza fényképezőjét. Ettől a perctől kezdődően a terep szépségét képeken keresztül megörökíteni vágyó turista énünk kíváncsiságának teljes mértékben eleget tehetünk. Szerkentyűnk menüjében az oda-vissza nyilakkal körbeölelt ikonra koppintva egyedül, vagy kisebb termetű barátainkkal közös szelfiket is lőhetünk, ahogy tetszik.
tearaway ps vita teszt 45

És akkor irományom ezen pontjánál lehullajtom a leplet az ide vágó extráról: Megesik, hogy némely színét vesztett/borús hangulatú terepbe nem a Scrap -ek uralma alól való felszabadítással és nem a helyi lakosok különös kívánalmainak teljesítésével lehelhetünk életet, hanem a fotómasinánkkal. A művelet végrehajtásához kapjuk le az újratextúrázásra szoruló helyszínt/tárgyat/növényt/felismerhetetlen lényt és az máris visszanyeri eredeti állapotát. Kicsit bonyolultabb, ha a saját környezetünkről, vagy magunkról készített fényképpel kell kitapétáznunk a színtelen felületeket, bár nem tagadom, dagadtam a büszkeségtől mikor a korábban készített szelfijeim/szobámban kitett posztereim falon lógó keretekből, nagyobb kiterjedésű sziklákról, útjelző táblákról köszöntek vissza. Azért óva intek mindenkit attól, hogy BKK, Volán, Máv járműveken, esetleg orvosi váróteremben próbálgassa a fényképezést, ugyanis a giroszkóp használat hülyén venné ki magát.
tearaway ps vita teszt 46

Az újratextúrázások során lesznek nehezebb kihívások, noha nem olyanok, hogy nekiállunk hajat tépni, a nehézség az egyre hosszabban elnyúló területek minden talpalatnyi zegének-zugának felderítésében mutatkozni meg (ez nagyjából +5 perc pályánként). Tudniillik a Scrap-Maffia ádáz “színrabló hadjáratának” áldozatul esett személyek, tereptárgyak hajlamosak szégyenükben  elbujdosni a leglehetetlenebb helyekre.
tearaway ps vita teszt 47

Jó cselekedeteinkért cserébe na vajon mit vághatunk zsebre? Hát igen, még több konfettivalutát, de ezúttal mellé megkapjuk a lefényképezett papercraft modellek alaprajzait. Összesen 58 darab különböző modellhez férhetünk hozzá a sztori előrehaladtával a www.tearaway.me internetes oldalon lévő profilunkban, melybe a PSN azonosítónkkal akár a játék főmenüjén keresztül is beléphetünk, de nem csak szemünket legeltethetjük az origamifigurákon, az alaprajzok tetszés szerint letölthetőek PDF formátumban.
tearaway ps vita teszt 48

Így a mellékelt elkészítési útmutató (kérhetünk grátisz beállításokat is), meg olló és ragasztó segítségével a mi, valóságnak nevezett rohanó, szürke, szénmonoxiddal dúsított dimenziónkban is megalkothatjuk a programban éldegélő jópofa csodabogarakat. Azt, hogy az elkészült remekmű ugyanúgy életre fog-e kelni, mint “rokonsága” a Vita kijelzőjén, nem merem garantálni, viszont az instrukció letöltése nem egy alkalomra szól, tehát teszem azt annyi mókussal áraszthatjuk el otthonunkat a kerti budival együtt, amennyi belefér és aztán a róluk készült fotókat (a főmenü PHOTOS menüpontján keresztül) hasonlóképp megoszthatjuk, mint a sztori végigpörgetése közben készítetteket. Ez kérem a Tearaway egyik legszimpatikusabb vonása.
tearaway ps vita teszt 49

Ott a bibi, hogy a produktum az endgame környékén, a Grand Tear fejezetben elvérzik. Konkrétan az a nem várt siralmas helyzet áll elő, hogy a sivár világűrhöz hasonlítható térben egyetlen, mindenfajta elágazást mellőző nyílegyenes úton tolnak át (Lepottyanni sem engednek róla!!!), de ha jobban belegondolok, egy-két pályával korábban is tetten érhető ez a jelenség, igaz nem ilyen lecsupaszított formában. Van ahol platformról platformra pattogva, máshol végig guruló üzemmódban kell teljesítenünk az elágazástól mentes, girbegurba útvonalat. Ellenfelekkel, megoldandó feladatokkal, egyáltalán bármiféle kihívással ekkor már nem nézhetünk szembe!
tearaway ps vita teszt 50

Tudjátok, vannak azok az esetek, amikor az ember azért kattan rá az úgynevezett “békés” játékokra, mert egy idegőrlő nap után szeretne elteleportálni a “nyugalom szigetére”. Szó se róla, a Tearaway ennek félig-meddig eleget tesz, ám a láblógatós pihizés közben nem lehet elmenni szó nélkül 1 objektív tényező mellett, ha a stuffról teljes képet akarunk adni. Nem szépítek Lányok, Srácok, az utolsó órában csőstül jön a nagy semmi! Az a SEMMI, amitől a kezeimbe temetett arccal suttogtam magam elé: „Miért? Miért?!?!” El is ment a kedvem attól, hogy rögvest lerongyoljak színes papírcsomagért a sarki papír-írószer boltba és önfeledt hajtogatási rituálékba kezdjek. Ettől függetlenül a rosszul szervírozott drámai finálé letudtával nem vívtak bennem csatát oly elvetemült gondolatok, mint sok más agyzsibbasztó Vita címnél, miszerint a játékkártya megfeszítése, feldarabolása, szurokba mártása, máglyán megégetése… stb mellé legszívesebben tripla emléktörlésre fizettem volna be a “Total Recall -os Memóriánál”.

 

tearaway ps vita teszt pozitívum
Próbálok, mégsem zenghetek ódákat erről a produktumról, így bevallom kerek-perec, gőzöm sincs arról, hol vághatnék bele a pozitívumainak felsorolásába. Szóval a kezelhetőségre nem lehet panasz, fikázhatatlanul kódolták bele a futást, a gurulást, munkapadon tevékenykedést, valamint nem győzöm fényezni a Zsákfiú fogcsikorgató “szökelléseit” toronymagasan lepipáló ugrást. Nem éreztem erőltetettnek a kamera, a giroszkóp, és egyéb játékmenetbeli újításokat eredményező Vita-specifikus tulajdonság használatát. A dimenziók közti gátat a célplatform adottságainak teljes körű kihasználásával ügyesen áttöri a stuff és igazán rávilágít, mennyire feszes kapocs alakulhat ki manapság a játék és a felhasználó között. Ebből a szempontból szerintem az eddigi legaddiktívabb Vita programmal van dolgunk, a feltupírozott PS4 -es portnál nekem valamiért nem akaródzott átjönni a fent említett “kapocs”. A zsebgép hátsójának taperolásához meg visszafogottan annyit fűznék hozzá, hogy ha a rendszer nem létezne, valószínűleg nem okozna óriási lelki megrázkódtatást a hiánya.
Egyedül a Quick Time Event -ek nélkülözése sarkallt szemöldökfelhúzásra, de ez nem negatívum, nálam sosem az! Kirobbanó örömmel fogadtam, hogy nem került olyasmi a játékba, amitől instant szájhabzásom lesz.
A Little Big Planet -et idéző, kellemes aláfestő zenék nem csak szimplán jók, komolyan elképesztőek, ráadásul a népi motívumaikkal még barátibbá teszik a környezetet (Kivéve az őrületbe kergető mókusos dal!). Egy szó, mint száz, van belőlük egy valagnyi és mind passzol az adott pálya hangulatához, az átvezetők szinkronjai pedig a Magyar Népmesék legfőbb narrátorának, Szabó Gyulának a parádés játékát juttatták eszembe. Kár, hogy a karakterek papír szövegbuborékjai keserű szájízt hagynak maguk után, mint mikor meggymagba botlok almás süti evés közben: Finomnak finom volt, de mi a búbánatot keresett benne az a mag?!?!
A majdnem kifogásolhatatlan audiovizuális megvalósításhoz hasonlóan látványilag is szépen domborít, nincs évekkel elmaradva a 2013 -mas címekhez képest, sőt megjelenését tekintve egyetlen eddig ismert 3D -s platformerrel sem hozható párhuzamba! A párját ritkító díszletek grafikáját persze senki ne úgy értékelje, mint mondjuk a Killzone: Mercenary esetében. A Tearaway -t nem a grafikus egységet leolvasztó robbanások teszik lehengerlővé, hanem a szemünknek kellemes megvalósítás. Ami talán a legfontosabb az a színkavalkád és a terep változatossága. Ez alatt nem csak azt értem, hogy a pályák mindegyike egyedi, fantáziadús környezetet vetít elénk, hanem hogy egy-egy pályán is megkülönböztethetők annyira az egyes szegmensek, hogy kalandunk során egyre erősödni fog bennünk az az érzés, miszerint egy valódi világ megannyi elszórt területét fedezhetjük fel. Ugyanakkor nem vagyok abban biztos, hogy a fejlesztők korábbi műveit ismerő játékostársak ugyanolyan nagyra értékelnék ezt. Bezony, akárhogyan igyekszik az ember, elkerülhetetlen, hogy időről-időre ne hasonlítsuk össze a Zsákfiú kalandjaival…


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (3 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • 1tom adatlap-képe
    1tom [ 959 ] [fiú] [] 2016-05-12
    0
    0

    Még ami kihasználja ezt a konzolt az a Little Deviants nevű játék meg talán az Uncharted. Sajnos a Ps Vita-t nagy ívben lesajnálja a Sony, mert nem igazán kelendő, mint az elődje. Az emberek beérik az olcsó vagy akár ingyenes telefonokra készült játékokkal.

  • 1tom adatlap-képe
    1tom [ 959 ] [fiú] [] 2016-05-11
    1
    0

    Nekem is megvan ez a játék Ps Vitára, 1x végig is vittem a játékot. Az biztos, hogy nem harcore gamer-eknek lett kitalálva, de engem így is megfogott a játék érdekes világa. Akinek van Ps4 vagy Ps vita a birtokában azért egy próbát megér ez a cucc.

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504590 ] [fiú] [Alapító] 2016-05-11
      1
      0

      Igen, egy próbát simán megér. Én csak azt sajnálom, hogy gyakorlatilag ezen kívül más játék nem használja ki ilyen mértékben a Vita képességeit, pedig volna rá igény. Ráadásul a Tearaway-féle játékokkal a Sony bebizonyíthatná, hogy a mai telefonoknál simán lehetne jobb egy handheld.

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.