Tearaway [PS Vita TESZT]

Tearaway ps vita teszt Black Scraps
E fecni kockák egymás nyakában állva támadnak. Megritkítani őket úgy lehet, hogy egy papír-sziklát/apróbb termetű helyi lakost vágunk hozzájuk és onnantól mezei Scrap -ként viselkednek.

 

Tearaway ps vita teszt Scraps on Stilts
Az ellenséges tábor néhány tagja nem rest komolyabb eszközökhöz folyamodva borsot törni orrunk alá. A Scrap -ek ezen fajtája például gólyalábakon közlekedve (általában papírgalacsinokat köpő-csövezve) tör életünkre, ám a gurulási technikánkkal elintézhetjük azokat a fránya lábakat és így belőlük is mezei Scrap válik.

 

Tearaway ps vita teszt Bounce Pad Scraps
Dobbantóval felszerelt kezeslábasba bújt Scrap, kinek erőssége, hogy a felé hajított “berendezési tárgy” lepattan róla. Ahhoz, hogy felfedje előttünk a kritikus testrészét, rá kell ugrani. Ekkor a fejre állt ebadtát rákoppintással semlegesíthetjük.

 

Tearaway ps vita teszt Flying Scraps
E szárnyakat növesztett Scrap a magasból támad (néha) papírgalacsin-szórós berepüléssel. Tőle ugyanúgy papír-szikla, kisebb élőlény, vagy saját bajtársa odavágásával vehetjük el a szárnyalás örömét, onnantól közönséges Scrap -ként gonoszkodik tovább.

tearaway ps vita teszt 28

Minden lében kanál gézengúzaink likvidálását papirisztán hivatalos fizetőeszközével, csillámporral megbolondított konfettivel díjazzák (hamarosan megtudjátok miért ajánlott minél többet összeszedni belőle), de most komolyan, kinek lenne szíve széjjelszaggatni őket? A Scrap -ek nem azok a tipikus iratmegsemmisítő általi halált érdemelő, tenyérbemászó népség, kiknek nevét a rituális ledarálás után amolyan Voldemort módjára nem merjük többé a szánkra vennit! Simán megbocsájtható nekik, ha hidegre tesznek. Apropó, az elhalálozás bánatomra nem mérvadó ebben a játékban! Az ellenfél sikeresen bevitt támadásánál/érintésénél hősünk lüktető csivitelést hallat, a jobb felső sarokban meg feltűnik egy  szív alakú bélyeg. Ezek a vészjósló jelek arra kívánnak figyelmeztetni, hogy a következő másodpercekben történő hasonló sebződéstől megcsaphat minket a halál szele és a szív szó szerint felnyalódik egy borítékra! Ám átlagos odafigyelés mellett e jelenséggel ritkán futhatunk össze, vagy ha mégis fűbe harapnánk, méterekkel odébb feléledünk. Na és ez az úgymond “sérthetetlenséget biztosító” megoldás inkább csak kárára vált a játéknak! Soha nem ébredt fel bennem sajnálat és a törődés a törékeny főhős iránt! Miért viseljem szívemen a sorsát, ha nem szorul pátyolgatásra?

tearaway ps vita teszt 29

Az összetett, bonyolult címekért rajongó profi jedi -k ne számítsanak az old school 3D -s platformerektől megszokott mederben folyó akcióra, iszonyatosan komplex harcrendszerre, sem az elhalálozás azon típusára, mely egyenlő a begyűjtött cuccaink elkobzásával. Itt feszültségmentes családbarátságosság dívik, pedig a pályatervezés + játékmenet pont a magamfajta retro -ban élő arcok perverz kívánalmainak kedvezhetne: az új helyszínt (annak ficsőrjeit) bemutató cutscene -ek után a szokásos “folyosóban” előre haladva, tárgyakat gyűjtünk, fő-, mellékküldetések fejtörőit oldjuk meg (közben a világ tiszteletben tartott polgárai be nem álló papír szövegbuborékos pofázásukkal szóval tartanak), majd egy váratlanul lezáródó “arénában” az ellenséges egységek mindenfelől lerohannak, végül a győzelem deaktiválja az “arénát” lezáró kapukat… Ugye milyen ismerősen hangzik?

tearaway ps vita teszt 30
Hiába bizonyul a küzdelem ötletesnek, nem próbál túllépni a túlságosan leegyszerűsített szintjén, így sec-perc alatt kitapasztalhatóvá válik. Nem követel komoly lélekjelenlétet, precizitást, mindvégig ugyan azokat a mozdulatokat kell ismételgetnünk, ja és hárítási lehetőségről ne is álmodjatok! Magyarán az ellenfelek által megindított támadást védekezés formájában nem törhetem meg és mégis habkönnyű?! Hihetetlen! Ha már plusz időt feccötek arra is, hogy a különféle egységekhez más-más támadási módot rendeljenek, akkor a választható nehézségi szinteket miért spórolták ki? Úgy hiszik, az bőven elég nekünk, ha püföljük a gombokat a megszokott rituálé szerint, mint egy agyatlan zombi?! Ennyit néznek ki a fejünkben lötyögő masszából?
Tudom-tudom, Iota/Atoi nem halálosztó szuperhős, kalandozása Sackboy -éhoz hasonlóan a könnyed humorról, szórakoztatásról nem az “üsd-vágd-kaszabolj” haddelhaddról szól, viszont egy “90 előtt születtem” mód elérné, hogy az ütközetekben szem előtt tartsuk a különböző ellenféltípusok erősségeit, gyengeségeit.
Különben nem csak az ellenhez, a játékidő kitolásához is szükség lett volna arra a nehezebb fokozatra, mert tesztünk alanya érezhetően nem azon stuffok csoportját erősíti, mely az igazságtalanul elosztott checkpointjaival, megfelelő sorrendben és nehézségben adagolt fejtörőivel akarná leplezi a szűkös játékidőt. Sajnos az a nettó 5 óra nem engedi a Media Macule papírbirodalmában való elmélyülést. Hallgassatok rám és ne lóhalálában nyomjátok le a pályákat, hanem az utazás minden csodálatos percét kiélvezve barangoljatok el amerre csak engedik, szedjetek össze mindent… 5 nyavalyás óra… nem is értem, PSC -s Martin miért 8-10 órát írt a gyors végigjátszásra és cirka 15 -öt a kényelmesen felfedezős szöszmötölésre???
Ettől függetlenül ne orientálódjatok a HOME gomb felé, mert lesznek még más meglepetések! Az egy idő után repetitívvé váló összecsapásokat a fejlesztők azzal próbáltak ellensúlyozni, hogy időnként a Vita tipitapipadján keresztül természetfeletti “ujjbeavatkozásokkal” segíthetünk hősünknek az életére törő papír-bestiák hordájának megtizedelésében. Ilyenkor ujjainkkal masszívan masszírozva azt átszakíthatjuk a játék többi részéhez hasonlóan addiktív harcmezők megjelölt pontjait és bökdösésekkel elkenhetjük rosszakaróink száját. Bár kétségtelen, hogy a lehetőség meglétéért már önmagában hatalmas piros pont járna, ám a következő mondatot mindenképp ide kell biggyesztenem: Ezzel épp csak az a baj, hogy a mikroszkóppal látható kihívást is elveszi a harcokból!

tearaway ps vita teszt 31
Nem világos az sem, miért kerítettek olyan nagy feneket ennek a ficsőrnek, mikor a konzol méretéből adódóan frusztráló lehet az a kisebb kezűeknek/gyerkőcöknek (Ezen a kezdetekkor eszközölhető kézméret kiválasztás sem segít!). A művelet véghezvitelekor teljesen másként kell fogni a gépet, ami a következő szitut eredményezi: “JÁTÉK MEGÁLLÍT”, a Vita -t bőszen egyensúlyozva az ujjainkat áttapasztjuk a tapipadra, majd “JÁTÉK ELINDÍT”.
A nagy tenyerű gamerek sem tapsikolhatnak örömükben a kifejezetten bosszantó érzékelőfelület miatt. Mindig fölöslegesen erőltetettnek tartottam ezt a funkciót és a Tearaway -nél sem volt másként. Számtalanszor a drága készítők felmenőit szidalmazó morgolódást fakasztott ki belőlem használata, mert a húzósabb helyzetek többségéből csak ezzel kecmereghettem ki (akadályok elpiszkálása az útból, titkos járatok bejáratának szabaddá tétele, mozgó platformok időleges megállítása, hidak odébb csúsztatása/görgetése, nagyobb ugrás produkálásához dobbantók beüzemelése kocogtatással). Volt, mikor azért csesztem el egy aprólékos műveletet, mert véletlenül hozzáértem, és volt, mikor azért anyáztam, mert hiába taperoltam mint a barátnőm domborulatait, semmi nem történt.
Na jó, fókuszáljunk másra! Mondjuk a a Tearaway legfrusztrálóbb vonására, a rögzített kamerás rendszert alkalmazó szakaszokra. A logikátlan kameraváltás odaadóan gondoskodik hősünk pozíciójának érzékelhetetlenségéről és ez azt eredményezi, hogy néhol nem látjuk megfelelően ellenségeinket, ami a harcokat simán ellehetetlenítené, HA számítana a halál. Oké, ütközetben vereséget szenvedni az egy dolog, de a kameranézet a papírszakadékok szélének bemérhetetlenségénél is közre játszik. Egyes, precíz mozdulatokat igényló ügyességi részeknél szinte lehetetlen kiszámítani hova álljunk. Ezen segíthetünk óvatoskodással valamennyit, de óhatatlanul is előfordulhat a fenti eset – azért ezt illett volna javítani megjelenés előtt.
Csalódottságomból a The Lab fejezet zökkentett ki, ahol origamifalva laboratóriumának tudósai a Nappal kapcsolatos furcsaságokat vizsgálgatják szerkentyűikkel és kapunk is tőlük egy speciális harmonikát, ami fényt derít Iota legkülönlegesebb adottságára.
tearaway ps vita teszt 32


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (3 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • 1tom adatlap-képe
    1tom [ 959 ] [fiú] [] 2016-05-12
    0
    0

    Még ami kihasználja ezt a konzolt az a Little Deviants nevű játék meg talán az Uncharted. Sajnos a Ps Vita-t nagy ívben lesajnálja a Sony, mert nem igazán kelendő, mint az elődje. Az emberek beérik az olcsó vagy akár ingyenes telefonokra készült játékokkal.

  • 1tom adatlap-képe
    1tom [ 959 ] [fiú] [] 2016-05-11
    1
    0

    Nekem is megvan ez a játék Ps Vitára, 1x végig is vittem a játékot. Az biztos, hogy nem harcore gamer-eknek lett kitalálva, de engem így is megfogott a játék érdekes világa. Akinek van Ps4 vagy Ps vita a birtokában azért egy próbát megér ez a cucc.

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504590 ] [fiú] [Alapító] 2016-05-11
      1
      0

      Igen, egy próbát simán megér. Én csak azt sajnálom, hogy gyakorlatilag ezen kívül más játék nem használja ki ilyen mértékben a Vita képességeit, pedig volna rá igény. Ráadásul a Tearaway-féle játékokkal a Sony bebizonyíthatná, hogy a mai telefonoknál simán lehetne jobb egy handheld.

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.