Tearaway [PS Vita TESZT]

tearaway ps vita teszt 19
Bőszen állíthatom, a Tearaway sosem fog olyan idétlen, vérre menő szájkaraténak melegágyként szolgálni, melyben a fűszálak megszámolhatóságáról, az egynél többször használt, alacsony felbontású textúrákról megy a vita. Nem nyomnak a képünkbe totál nem odaillő, elmosódott alapanyagból összefércelt tájakat, mint mondjuk a Traveller’s Tales LEGO címeinél (ahol szerintem illő volna minden talpalatnyi területet építőkockákból felépíteni) és minduntalan megegyező, steril környezet sem fertőzi meg a látnivalókat. A fejezetekben még az időjárás is különböző!
tearaway ps vita teszt 20

Kémlelhetjük a papír-halászok kicsiny falvát az öbölben tornyosuló világítótoronyból, cudar hidegben mászhatjuk meg a hihetetlen magasságokba nyúló papír-everest -et, kiszáríthatjuk papír-pórusainkat a tikkasztó hőségével fojtogató sivatag égető homokjában bandukolva, felderíthetjük a drágakövekről visszaverődő fénysugarakban fürdőző, felszín alatti barlangrendszereket, vagy több alkalommal megízlelhetjük az ejtőernyő nélküli bázisugrás, illetve a kocagolás örömeit.
tearaway ps vita teszt 21

Az iménti felsorolásommal a lélegzetelállító helyszíneknek max a feléről rántottam le a leplet. Rex Crowle, a Lionhead Studios egykori dizájnere tett róla, hogy az igazán pazar látvány elvonja a figyelmünket arról, hogy a majdnem tök lineáris szintek végére való jutásban merül ki a játék teljesítése. Ez igen, tapsoljuk meg! A Tim Burton túlvilági stílusából táplálkozó “busz belső terében zajló pályán” például a minimális látóhatár az addig betanult rutint teljesen megtörve lépten-nyomon váratlan meglepetések sorozatával kecsegtet.
tearaway ps vita teszt 22

Külcsín szempontjából nem áll elő a tetszésemet el nem nyerő húzásokkal. A mentési helyként funkcionáló földre tapasztott vörös csillagos bélyeg, vagy a pályák kezdőpontjánál automatikusan kinyíló, szivárvánnyal övezett sátrak is baromi pofásak. A Technokollal bevont falakon Pókember módjára szaladgálhatunk, magasról lesajnálva a gravitációt, a végtelen hosszúságú, lebegő ösvényeken (és kisebb átjárókon) pedig a Metroid játékokból átvett flippergolyós gurulással juthatunk keresztül eszeveszett tempóban. Felcsavarodott függőhidakat az érintőkijelző segítségével egyenesíthetjük ki, egyes platformokat a konzol döntögetésével állíthatjuk be úgy, hogy nyugodtan átszökdécselhessünk az alattunk tátongó szakadék fölött, és az “aljnövényzet” minden érintésükre reagál… Az egész teljesen autentikusnak hat, pillanatok alatt totál berántja az embert. A készítők totálisan bevonnak minket Iota/Atoi kalandjába.
tearaway ps vita teszt 23

Ahogy a LittleBigPlanet-ben, úgy itt is párját ritkító a zenei hanganyag. Komolyan mondom, a Nintendo “olasz bajuszos vízvezeték szerelős” szériájának dallamai tudtak csak ily pofátlanul a fülembe mászni. Más-más helyszínen alapvetően más-más muzsika szól… de hogyan??? Másnaposan az egyik kezemben a Vitát, a másikban az aszpirines dobozt szorongatva is észrevenném, itt bizony nincs minden rendben. Az újabb pályák eljövetelekor kis időre hunyjátok le a szemeteket és megértitek miért…
A páratlan hangulatot biztosító dallamok egytől-egyig illeszkednek papíria fő állomásainak vizuális prezentációjához: míg a papír-everest megmászásánál a pattogós ír-kelta beütéses muzsika rázza fel a kedélyeket, addig a western filmeket gyakran színező, forró, kopár, kietlen kanyonokban gazdag pusztaságnak megfelelő “Deserts” -re a sejtelmes aláfestés hoz feszült hangulatot. Clint Eastwood -ra minden bizonnyal szívmelengető hatással lettek volna e hangszerelés taktusai a hunyorítós párbajai közben.
tearaway ps vita teszt 24

Másik kellemes csalódást a hangeffektek szolgáltatják. Hallani az eltépődő, hajló, gyűrődő, átszakadó papír keltette zajokat, de a rohadt életbe, mégis azt kell mondjam, elégedetten nem csettinthettem! Feketelevesként jön az, hogy (a mű 2013 -as mivolta ellenére) főszereplőnknek a váratlanul bekapott támadás okozta vinnyogáson kívül nincsenek megszólalásai és a többi karakter hűen követve az ő példáját hümmögést, mormogást, csipogást…stb hallat miközben a mondandójuk papír-szövegbuborékokban íródik ki a fejük fölött.
tearaway ps vita teszt 25

Az idejétmúlt szinkron nélküli párbeszédek a kickstarteren hangzatos ígéretekkel induló indie fejlesztőcsapatok projektjeinél csak-csak megbocsájthatóak, ugyanakkor a Media Molecule ezzel a húzással jól lecsorbította saját stuffjának borotvaéles audiorészlegét. Legalábbis engem hosszútávon a karakterek gügyögése inkább zavart, mintsem megmosolyogtatott.
E negatív élményt kicsit enyhíti a háttérben diskuráló “origamifapárocska”, akik amolyan Little Big Planet-ből ismert kedvesen sziporkázó előadás keretén belül poénbombákkal dobják fel a hangulatot.Továbbá a cukiság faktor szinten tartásáról gondoskodni fog még egy rövid idő után mellénk szegődő névtelen barát, egy izé… farkas-bölény keverék mutáns jeti kölyök (vagy tudom is én milyen szerzet) személyében, aki hatalmas segítséget jelent majd mikor az ösvényeket áthatolhatatlan akadályok torlaszolják el.
tearaway ps vita teszt 26

Baráti sétának tűnő utunk korántsem lesz veszélyektől mentes! Krepp papír világ jámbor lakosait a Scrap (azaz maradvány) névvel illetett, 1400 grammos, csodaszép origami papír helyett mezei fekete-fehér napilapból hajtogatott kommandós (erre céloz a fejükre kötött, vagány papír Rambo kendő), küklopsz kockaságok terrorizálják. Jelenlétükről pechünkre mi tehetünk, ugyanis csapataik a nap korongján keletkezett szakadáson özönlenek a Vitába, hogy aljas mód kiszíntelenítsenek mindent…
Piszkosul megbolygattuk a planéta ökoszisztémáját mi?
tearaway ps vita teszt 27

 

Tearaway ps vita teszt Scraps
Átlagos, földi harcra edzett Rambo rosszaság. A támadópozíció felvétele után nekünk rohan, mint felspannolt bika a torreádornak. Ekkor ha kitérünk előle elnyal a padlón, mi meg a pillanatnyi zavarát kihasználva a négyzettel felkaphatjuk (ezt a mozdulatot kb a 25. percnél tanuljuk meg) és hozzávághatjuk megszédült testét a falhoz, talajhoz, társaihoz. Ez utóbbi művelettel egy füst alatt két Scrap iktatható ki.


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (3 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  •  adatlap-képe
    1tom [] 2016-05-12
    0
    0

    Még ami kihasználja ezt a konzolt az a Little Deviants nevű játék meg talán az Uncharted. Sajnos a Ps Vita-t nagy ívben lesajnálja a Sony, mert nem igazán kelendő, mint az elődje. Az emberek beérik az olcsó vagy akár ingyenes telefonokra készült játékokkal.

  •  adatlap-képe
    1tom [] 2016-05-11
    1
    0

    Nekem is megvan ez a játék Ps Vitára, 1x végig is vittem a játékot. Az biztos, hogy nem harcore gamer-eknek lett kitalálva, de engem így is megfogott a játék érdekes világa. Akinek van Ps4 vagy Ps vita a birtokában azért egy próbát megér ez a cucc.

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504655 ] [fiú] [Alapító] 2016-05-11
      1
      0

      Igen, egy próbát simán megér. Én csak azt sajnálom, hogy gyakorlatilag ezen kívül más játék nem használja ki ilyen mértékben a Vita képességeit, pedig volna rá igény. Ráadásul a Tearaway-féle játékokkal a Sony bebizonyíthatná, hogy a mai telefonoknál simán lehetne jobb egy handheld.

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.