Tearaway [PS Vita TESZT]

Ismét hosszabb beszélgetést malmozhatunk végig, mely alatt egy lapozgatható mesekönyvön keresztül szemrevételezhetjük a béke, csend és nyugalom dimenzióját, ahol a papír-vízesés úgy zuhog le a papír-hegyoldalon, elcsendesülve a papír-völgyet átszelő papír-patakban koncentrikus papír-köröket hagyva maga után, hogy annak egyszerű, mégis nagyszerű látványától a legprofibb papírmakett készítő specialisták álla garantáltan a földet csapdosná. Utoljára talán csak a The Neverhood, Inc által jegyzett, közel 5 tonna gyurmából összerittyentett és halhatatlan zenékkel fűszerezett 1996 -os The Neverhood tolásakor néztem ekkorát. Na az a világbajnok játék egy feledhetetlen emlék maradt számomra!
tearaway ps vita teszt 10

A Media Molecule -nak láthatóan nem átallott a kreativitásban és humorban dúskáló LittleBigPlanet receptjébe “újításképp” belekeverni némi 3D -s varázsport (amit ezen a fronton a skacok első lépegetésének tekinthettünk), hogy magasabb szintre emeljék a látványt az oldalnézetes, “nagymama kettészelt varródobozában” rongybabáskodó társához képest. Ennek köszönhetően máris elérkeztem a Tearaway pozitívumainak legnagyobbikához: A papírszerű hatáshoz, mely megvalósításában a Moving Picture Company, az RSA Films egyik direktora (Rob Blishen), továbbá a 180 Amsterdam kreatív csapata működött közre. Egy hatalmas tervezőasztalnál színes papírok, olló és ragasztó segítségével, puszta kézzel megalkották 1:12 -es méretarányban a karaktereket, tereptárgyakat, pályarészeket, aztán hitelesség kedvéért bejátszott egy kis stop motion, meg a csúcs szuper háttereknek green screen, de a sok felesleges karakter helyett tekintsünk be a kulisszák mögé:
tearaway ps vita teszt 11
tearaway ps vita teszt 12
tearaway ps vita teszt 13
tearaway ps vita teszt 14

Eme közös összedolgozás eredményeként az utóbbi évek legötletesebb környezetben pompázó platformere látott napvilágot. Na erre mondom én azt, hogy mikor anno a japánok felismerték, milyen nagyszerű lehetőségek rejlenek egyetlen darabka papírban, akkor még a legvadabb, álmaikban sem sejthették, hogy azt nem csak egy szösszenetnyi állomásként tartjuk majd számon az élet körforgásában, hanem a hajtogatás évek múltán is masszívan megveti lábát olyan helyeken mint például a videojáték-piac. A Tearaway pontosan erről tesz tanúbizonyságot. Más mai AAA játék több óra alatt sem képes felmutatni annyi fantáziadús bájt, mint ez a pár fotó! Azért valljuk be, a 2013 -mas PAX Prime kiállításon felállított PS Vita stand sem lebecsülendő:
tearaway ps vita teszt 15

Utolsó teendőnk az “isteni állás” betöltése (a bejelentett fizetés nettó összegéről, veszélyességi pótlékról és a cafeteriáról persze még a használati útmutatóba sem karcoltak infókat). Vitánk erős megrázásával üssünk lyukat a csudálatos paper craft land mennyezetén izzó Nap korongjába, hogy a két világ közti határokat elmosni készülő handheld elülső kamerája élő, egyenes adásban közvetíthesse benne képünket a környéket benépesítő lények felé. E pillanattól a valóság és a stuff között eme égitest fogja jelenteni a “hidat”.
tearaway ps vita teszt 16

Miközben bambán bámuljuk saját arcunkat, papírfölde háza táján az alapkonfliktust bemutató, misztikus dolog megy végbe: egy levél van megszületőben. Életet adó villámcsapás, és bizarr orvosi beavatkozások híján valami varázslatos erő végtagokkal, arccal, személyiséggel ruházza fel a semmiből előkerült, titokzatos tartalommal bíró borítékot, így lesz belőle egy apró, de annál aranyosabb küldönc, kinek fizimiskájáról elsőre a Tuch My Katamari főszereplőjére asszociáltam.
A próféciák megjövendölése szerint a kobakját képező borítékban leledző irományt személyesen a Napból kitekintő “YOU” -nak, azaz nekünk kell átadnia. A legkülönösebb az egészben, hogy az Ő navigálása szintén ránk hárul…
Hó-hó! Nem csak a “felsőbb hatalmat képviselve” vagyunk jelen?!?! Hát nem! A papírmasé dimenzióban született és valós énünk együttműködésével kell célba juttatni az üzenetet, mely a leírás szerint egy minden meseverzum felett átívelő, mókás, fordulatokban gazdag kalandban teljesedik ki, minek “fej, tor, potroh” -át 3 fejezet (Valleyfold, Sogport, Grand Tear) adja és ezek 16 kisebb, egyedi stílusú (kb. 15-20 perces) “origamiorgiákból” állnak. Az első végigjátszás alkalmával csak sorrendben haladhatunk, de ha egyszer kijátszottuk a sztorit, utána tetszőlegesen válogathatunk a kalandok között.
Majd elfelejtettem! A főhős nemét illetően is ránk bízzák a választást (Akkor mégis mi a lópikuláért érdeklődtek a miénk felől a beállításoknál, he???), amennyiben férfi karakterre szavaznánk, Iota névre keresztelik. Női karakter esetén ugyanerre, csak visszafelé olvasva: Atoi.
tearaway ps vita teszt 17

Miután sikerült feldolgoznom a paradoxont, miszerint a világot szemmel tartó Istenséggel egyetemben a hozzám igyekvő levélkihordó is én vagyok, rögtön leesett, hogy ennél a játéknál történet mint olyan, nem létezik. A hangsúly az út sikeres megtételén van, úgyhogy Iota fölött az irányítást átvéve nyomban elrajtoltam, ám hiába zongoráztam végig Vitám gombkészletét, kis barátunk semmilyen különleges képességet/kombókat/támadó mozdulatot nem tartogatott tarsolyában, sőt mozgáskultúrájából hiányzott az ugrás opció! Csalódottan azt gondoltam, Sackboy után a készítők inkább be sem mertek próbálkozni egy vadi új ugrástípus megalkotásával, majd fél óra elteltével a probléma megoldódott (a Wassail Orchard kis-fejezetben tanítja meg rá fatörzs uraság), de mielőtt a játékmenet elemzésbe jobban belemerülnénk, ismerkedjünk meg testközelből a magából stílust és a minőséget árasztó környezettel.
tearaway ps vita teszt 18

Kezdéskor fel sem tűnt a HUD hiánya, és tudjátok mit? Kell a francnak! Én bele nem rondítanék a merengésre késztető látképbe holmi energia csíkokkal!
A továbbiakban minden képzeletet felülmúló percek következnek. Egy végtelenül precíz, ugyanakkor meseszép terepen folytatódik utunk, amit a design láttán senki sem emlegetne átlagos pályaként. A vakító fényben pompázó nap alatt, amerre a szem ellát papírból kivágott, hajtogatott, ragasztott hegyek s völgyek vesznek körül mindenfelé. A benne húzódó takaros falucskákban sürgő-forgó közösségek élik mindennapjaikat. Még a nyüzsgéstől távol eső erdei utak is mind telve vannak élettel. A pályák élénk színekben pompáznak, hol világos, hol sötétebb tónussal, az adott hangulattól függően. A fény és árnyék hatások is remekül sikerültek. Oly realisztikusan lengedeznek az utunkat szegélyező papír-fűszálak, papír-fák fidres-fodros lombjai, hogy az embernek akaratlanul átpörög a fején: “Ha az építmények, a sziklák lába, vagy a fáknak a törzse nem lenne odaragasztott fülekkel lerögzítve, akkor vajon elfújná-e azokat egy kósza fuvallat?” Ráadásul bármerre megyünk, Vitánk ezt a bámulatos környezetet akadás mentesen szállítja.


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (3 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • 1tom adatlap-képe
    1tom [ 959 ] [fiú] [] 2016-05-12
    0
    0

    Még ami kihasználja ezt a konzolt az a Little Deviants nevű játék meg talán az Uncharted. Sajnos a Ps Vita-t nagy ívben lesajnálja a Sony, mert nem igazán kelendő, mint az elődje. Az emberek beérik az olcsó vagy akár ingyenes telefonokra készült játékokkal.

  • 1tom adatlap-képe
    1tom [ 959 ] [fiú] [] 2016-05-11
    1
    0

    Nekem is megvan ez a játék Ps Vitára, 1x végig is vittem a játékot. Az biztos, hogy nem harcore gamer-eknek lett kitalálva, de engem így is megfogott a játék érdekes világa. Akinek van Ps4 vagy Ps vita a birtokában azért egy próbát megér ez a cucc.

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504590 ] [fiú] [Alapító] 2016-05-11
      1
      0

      Igen, egy próbát simán megér. Én csak azt sajnálom, hogy gyakorlatilag ezen kívül más játék nem használja ki ilyen mértékben a Vita képességeit, pedig volna rá igény. Ráadásul a Tearaway-féle játékokkal a Sony bebizonyíthatná, hogy a mai telefonoknál simán lehetne jobb egy handheld.

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.