Tearaway [PS Vita TESZT]

tearaway ps vita teszt 1

 

Az annak idején PS Vita -exkluzívnak indult Tearaway nálam a 2013 -mas esztendő legvárósabb címei közé tartozott. Erről részben a 2012 -es GamesCom -on bemutatott sokat sejtető, de keveset eláruló videók is tehettek (pedig akkor még Isten bizony nem körvonalazódott bennem a mondandója), ám leginkább azért húztam bizakodva a virtuális strigulákat az 1 hónapot csúszó megjelenéséig, mert tetszett, ahogy a számos “Év játéka” díjjal kitüntetett LittleBigPlanet nevezetű csoda-matéria életre keltője, a Brit (guildfordi) Media Molecule hátra merte hagyni Sackboy -t a Vitás változatot is szállító XDev Developer Community -nek, hogy a túlzott komolykodásba és a mustárgáz felhőben fürdőző akció-hegyekbe beleunt közönséget ismét megörvendeztethessék egy vadi új IP -vel, melyet első körben a színes papírlapokból hajtogatott megjelenés tett igazán érdekfeszítővé.
tearaway ps vita teszt 2

Szomorú, de manapság, a monotonitás, önismétlés korában ritkaságszámba megy, ha egy csapat veszi a bátorságot, hogy a nulláról felépítsen egy vadi új videojáték-márkát. Általában a jól bevált receptre voksolnak, miszerint a már világszerte ismertté vált, bejáratott brandet lovagolják meg szüntelen, míg sikeresen ki nem véreztetik azt. A sokadik bőrlehúzás az esetek többségében egyértelműen a profitmaximalizálásra rákattant, basáskodó kiadók számlájára írható, kik számára túlontúl kockázatos időt, energiát, pénzt belefeccölni az ismeretlen, új ötletekbe, mert azoknak piacilag is meg kritikailag is produkálniuk kellene magukat. Szóval az Ő nyomásuk alatt a fejlesztőcsapatok nem tehetnek mást, félévente szállíthatják futószalagon a minimális változtatáson átesett, Season Pass -al érkező óriás franchise -okat és a vevők többsége fel sem tenné magának az alábbi kérdéseket:
– Komolyan szükségem van erre a huszadik Call of Duty -ra/Assassin’s Creed -re?
– A kiadó valóban emberként, nem fejőstehénként kezel engem és bízhatok az ígéreteiben?
– Miért adom oda a teljes vételárat ma a boltban azért a termékért, amit hónapok múlva kapok majd készhez és amiről az előrendelés pillanatában legtöbbször nem tudok többet, mint amit a ízlésesen összeállított, felépített marketinges anyagokból leszűrtem?
– A magukat “profiknak” kikiáltó magazinok vajon az adott játék körüli hype növeléséhez asszisztálva akarják olvasóikat vakon beleugratni a vásárlásba a túlontúl pozitív véleménnyel jutalmazott előzeteseikkel, vagy netán igazságalapja is van a mondandóiknak és a kérdéses portéka megvételével tényleg nagyszerű dolgokra számíthatok?
tearaway ps vita teszt 3

És akkor még nem tértem ki azokra a gerincesnek nehezen hívható szemétségekre, amelyeket egyes kiadók próbálnak lenyomni a torkunkon, a mikrotranzakciókkal teletűzdelt teljes árú termékektől kezdve a förtelmes DRM megkötéseken át az állandó netkapcsolatig… hát nem is fog szó esni róla, ez nem az a cikk!
Lehet előkészíteni az erkélyen rohasztott tojást, de akkor is kimondom: Ma eljutottunk oda, hogy talán egyedül a Sony az, aki a 3 nagy konzolgyártó közül a leginkább vevő az újdonságokra és gyakrabban látunk tőle új, költséges címeket PlayStation platformokon a generációváltást követő 1-2. évben. Félreértés ne essék, ezzel nem azt akarom görcsösen bizonygatni, hogy Ők a seggükön elégedetten üldögélve a világért sem morfondíroznának azon, miként értékesíthetnék jó áron és alakíthatnák francishe -á a brand -et, hogy aztán a konzoljaik maradék életciklusában ezekből a sorozatokból készülhessenek újabb részek. Nem, az ipar sosem a fogyasztóért volt, de a Sony már az első dedikált handheld -jén erőteljes tanújelét adta komoly szándékainak és a nagykonzolos fronton számtalanszor bizonyított stuffok spin-offjaival párhuzamosan üdítő felfrissülésként ható új IP -kkel is megtámogatta azt. Később a Vitával kapcsolatban elvileg hasonló terveket tűzött napirendre és (mielőtt nyilvánosan is lemondott volna róla) a marokgép képességeire támaszkodó kalandok megalkotására próbálta ösztönözni saját stúdióit.
tearaway ps vita teszt 4

Sajnos hiába az igyekezet, a direkt a konzolra fejlesztett Gravity Rush – LittleBigPlanet Vita pároson kívül más cím ennek csak minimálisan mutatta jelét. Azonban a Tearaway bámulatosan egyedi ötletekkel kecsegtető trailerei láttán elmondhattuk, hogy a Media Molecule a játék világát nem kizárólag a fizikai irányítógombokon, mozgásérzékelőn és az érintőkijelzőn keresztül akarta összefonni való életünkkel, hanem erősen épített a Vita egyedi hardverében rejlő plusz lehetőségekre: az elülső és hátulsó kamerák, a tapipad, illetve a mikrofon használatára.
Egy ilyen projekt akár piszok jól is elsülhet, minden attól függ, mennyi tartalmat töltenek belé, mert ugyebár e hányattatott sorsú kisgépre 2013 őszéig többnyire lóhalálában legyártott, tartalomban, grafikában butított, lelketlen termékek láttak napvilágot (TISZTELET ANNAK AZ 1-2 KIVÉTELNEK!).
tearaway ps vita teszt 5

Előre felvetődött még bennem a főhős ugrásának lekódolásával kapcsolatos HATALMASSÁGOSSÁGOS kérdés: Vajon elég határozott, érezhetően jól bemérhető lesz az számunkra, vagy maradnak a modern videojátékok történetében kétségtelenül forradalmi szerepet játszó LittleBigPlanet -ben alkalmazott receptnél és ismét anyázós idegrángásokat hoznak az életünkbe azzal a NASA űrhajósainak lebegős mozgását másoló, Zsákfiús szökelléssel? Komolyan mondom, a The Last Ninja, Gordian Tomb, Prine of Persia, Nodes of Yesod, meg a NES -es Ős-Mario pixelpontos ugrásai is mérföldekkel precízebbek annál!
Persze az ugrabugra valószínűleg csak az én mániám és igazándiból azért aggódhattam volna, hogy a játék valóban épít-e érdemileg a Vita hardverére és ha igen, úgy beváltja-e a a hozzá fűzött reményeket, vagy pedig üres, felfújt lufinak bizonyul ez is, ami az első enyhébb bökésre kidurranhat?
Nos, a kérdésre választ adó tisztább kép elérése érdekében két kedves ismerősöm volt segítségemre, DreamElf és Csillagf3nyke, akik rendelkezésünkre bocsájtottak egy példányt ebből a 2013. november 22 -én debütált csodabogárból. Hálásan köszönjük! Ne felejtsetek el bekukkantani hozzájuk, ha letudtátok a tesztünket: KATT IDE!
tearaway ps vita teszt 6

Vizsgálatom tárgyát (az otthoni csiga lassú netnek hála) egy este alatt lerántottam, telepítettem, majd a hangulatos címképernyő után felhúzott szemöldökkel konstatáltam a gigantikus semmit! A nulláról indulás, vagy az elmentett állás betöltésének lehetőségén kívül se híre, se hamva az izmos főmenünek. Megsúgom miért: Tartalommal a kalandunk fogja megtölteni azt.
tearaway ps vita teszt 7

A “NEW GAME” -re bökve teendőink első állomásához léphetünk, a szelfizéshez. No para! Nyilván nem a fürdőszobatükör előtt rituálisan önmagukat fényképező, kacsacsőrű hölgyemények mintájára várnak tőlünk szemmeresztgetős képeket, a dolog lényege, hogy tisztázzuk, vajon ki az a személy, akiről a narrátorok szerepét betöltő, színes papírból összeollózott/ragasztott, vénséges fákhoz hasonlítható két fura illető erős Brit akcentussal diskurál és titokzatos “YOU” -ként emleget? Naná, hogy mi! Állítólag mi fogjuk e játékban a legfelsőbb hatalmat képviselni… Lám-lám, nem csak mezei gombnyomogató kisiparosként leszünk jelen?
tearaway ps vita teszt 8

Érintéses módszerrel állítsuk be kézméretünket, a bőrünkhöz legközelebb álló színt, továbbá nemi hovatartozásunkat (Ezzel sikeresen rögzítettek a központi hírszerzés adatbázisában!). E három alapbeállítást utólag bármikor módosíthatják a főmenüben, a “SETTINGS” -en belül azon kedves gamerek, kik a pályák közé ékelt hangyányi szünetekben merő szórakozásból nemet/bőrszínt kívánnak váltani…
tearaway ps vita teszt 9


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (3 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • 1tom adatlap-képe
    1tom [ 959 ] [fiú] [] 2016-05-12
    0
    0

    Még ami kihasználja ezt a konzolt az a Little Deviants nevű játék meg talán az Uncharted. Sajnos a Ps Vita-t nagy ívben lesajnálja a Sony, mert nem igazán kelendő, mint az elődje. Az emberek beérik az olcsó vagy akár ingyenes telefonokra készült játékokkal.

  • 1tom adatlap-képe
    1tom [ 959 ] [fiú] [] 2016-05-11
    1
    0

    Nekem is megvan ez a játék Ps Vitára, 1x végig is vittem a játékot. Az biztos, hogy nem harcore gamer-eknek lett kitalálva, de engem így is megfogott a játék érdekes világa. Akinek van Ps4 vagy Ps vita a birtokában azért egy próbát megér ez a cucc.

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504590 ] [fiú] [Alapító] 2016-05-11
      1
      0

      Igen, egy próbát simán megér. Én csak azt sajnálom, hogy gyakorlatilag ezen kívül más játék nem használja ki ilyen mértékben a Vita képességeit, pedig volna rá igény. Ráadásul a Tearaway-féle játékokkal a Sony bebizonyíthatná, hogy a mai telefonoknál simán lehetne jobb egy handheld.

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.