Super Mario Land 3 – Wario Land [GameBoy Classic TESZT]

GameBoy játék teszt

 

Az Amerikában 1992 -ben, Európában pedig a rá következő évben, a Nintendo által piacra dobott nagy sikerű Super Mario Land 2: 6 Golden Coins GameBoy játékkazettából kis bolygónkon mintegy 11,09 millió darab talált gazdára. E handheld -re készült felvonás után a Kiotói játékóriás részéről már nem volt kérdéses a harmadik rész elkészítésének gondolata, melyben a főszerepet ismét Mario -nak, az olasz származású brooklyni vízvezeték szerelő kapta volna, ha a 6 Golden Coins -ba nem kerül bele Wario, ki mellesleg abban a játékban debütált és kinek a főellenség bőrébe kellett bújnia.
Ez az eszelősen vigyorgó, nagyfejű szerzet, a neki szánt fura fő gonosz szerepével sok Mario rajongónak egyből belopta magát a szívébe, ennek köszönhetően az egyik legkedvencebb Nintendo karakter vált belőle. Innen jött az ötlet, miszerint mi lenne ha a következő Super Mario Land játék főszerepét ő kapná?
A figura külseje nagyban hasonlított Mario -éhoz. A különbség nagyobb termetében, sárga-lila ruhájában, W -vel díszített sapkájában, zöld cipőjében, rózsaszín orrában, valamint cikcakkos bajuszában nyilvánult meg.

1.kép

Szülőatyja Hiroji Kiyotake volt. Szintén ő alkotta meg a Metroid -ban Samus Aran karakterét. A produceri teendőket pedig az a bizonyos Gunpei Yokoi intézte, aki magát a GameBoy Classic kézikonzolt találta fel. Az antihős neve a japán warui szó (ami azt jelenti: gonosz) és Mario nevének ötvözetéből keletkezett. Miután zöld utat adtak a programnak, annak fejlesztése Super Mario Land 3: Kairiki (szuper-erős) Wario címen futott. Végleges címet csak 1993 -ban kapott, mert a Nintendo -nál hirtelen úgy döntöttek, hogy ha nyugati piacon is megfelelő példányszámban el szeretnék adni a terméküket, akkor jobb lenne teljes egészében angol címmel felruházni.

wly2Szóval 1994 január 21 -én Japánban kiadták a Super Mario Land 3: Wario Land játékot, amely Amerikában május 13 -án, Európában március 13 -án került a boltok polcaira. Bár a termékből nem sikerült annyit értékesíteni, mint elődeiből, de ennek ellenére az emberek még jobban megkedvelték a karaktert. 1997-ben a Nintendo Power a 100 legjobb Nintendo játék között a 71. helyre sorolta a Wario Land -et. 18 évvel a játék megjelenését követően pedig letölthető változatban ismét felkerült a Nintendo 3DS Virtual Console-ra, hogy még egyszer rosszalkodhasson egyet.

wariolandgépben

Wario története közvetlenül a Super Mario Land 2: 6 Golden Coins eseményei után játszódik, vagyis azt követően, hogy Wario önhatalmúlag feldúlta a békés Mario Land -et, aztán befészkelte magát Mario kastélyába, míg amaz épp el volt foglalva azzal, hogy Daisy -t Sarasaland -ben megmentse. Viszont miután visszatért világba és tudomásul vette a felfordulást, sec-perc alatt kipenderítette Wario -t a kastélyból.

3.kép

Negatív hősünk ugyan örökre kiverte a fejéből Mario Land -et, de mindenáron másik várat akart szerezni magának. Elhatározása után nem sokkal egy szép napon elindul, hogy a helybéliekből minél több pénzt pofozzon ki az új vár mihamarabbi megvétele érdekében. Szerencséjére főhősünk hírt kap arról, miszerint a Brown Sugar Kalóz banda meglovasította Toadstool hercegnő méretes aranyszobrát. Wario -t csak azért érdekli a dolog, mert Mario elindult ezt a szobrot visszaszerezni. Vetélytársa lealázása érdekében cikk-cakkos bajuszú barátunk elhatározza, hogy ő szerzi meg előbb a szobrot és majd akkora váltságdíjat fog érte kérni, amin végre vehet magának egy bazi nagy saját várat. Ezzel megindul hát Wario kalandja Kitchen Island -on.
A főmenübe lépvén összesen 3 mentési lehetőség közül választhatunk. Ezeket ugyanúgy, mint a Mario játékban, 3 különböző csőnyílás személyesíti meg. Amennyiben mindhárom helyen már végigjátszott állás van elmentve, akkor a “Clear” opcióval kitörölhetjük azt amelyiket szeretnénk és ott előröl kezdhetjük a pályákat, amik teljesítésére egyenként kerek 400 másodpercet kapunk.

4.kép

Warionak csak egy alapképessége van. Annak segítségével el tudja takarítani az útjából a gonosz kis piszkálódó lényeket, és most nem a “Super Mario -s akrobatikus, ráugrálós műveletet” értem ez alatt, hanem az igen erős vállaival előidézhető, sorozatos lökést. A gyengébb ellenfeleket azokkal a vállakkal elsőre simán túlvilágra lehet taszigálni, de néha előfordul, hogy csak fejre áll a taszítás erejétől támadónk. Ilyenkor vagy legyünk résen, mert bármelyik pillanatban ismét talpra állhat a kis sunyi, vagy pedig fel is vehetjük a földről és hozzávághatjuk egy másik ellenséghez illetve, ha nagyon rosszak akarunk lenni akkor odadobhatjuk a piranha növényeknek. Wario az előző részekben szereplő közkedvelt vetélytársától, Mario -tól eltérően minden pályát “Super” méretűként kezdi, majd a játékmenet folyamán, a metal koncertes lökdösődős képességén kívül gazdagodhat további különleges képességekkel, ha bizonyos erőikonokat felvesz:

 

5.kép

A “Bull” ikont megkaparintva Wario egy szarvakkal díszített sapkát kap a fejére, ami annak ellenére, hogy tök viccesen mutat rajta, olyan dolgokkal ruházza fel őt, mint a dupla hosszúságú váll lökés, a szarvakkal való plafonba kapaszkodás és a földrengés létrehozása. Ez utóbbi következtében, hősünk közvetlen környezetében fejre áll az összes ellenség.

6.kép

Warionk másik fura, de hatásos képességét a “Dragon” ikon varázsolja elő, aminek következtében ízléses, bár a mai divatba nem igazán beleillő sárkány sapkát kap fejére. A sárkány lényege a tűzokádás. Ezzel a távolabb mászkáló ellenfeleket ugyanúgy megpörkölheti, mint a közelebbieket, sőt! Még a víz alatt sem múlik el a lángok hatása. Hátránya, hogy felvételével elveszítjük lökdösődő képességünket.

7.kép

Aztán még ott van a “Jet” ikon, mely Marios, szárnyakkal felszerelt sapkához hasonlót rak Wario fejére, a hátára pedig egy jetpack -ot. E képesség segítségével néhány másodpercig repkedhetünk kedvünkre, majd földet érést követően minden várakozás nélkül ismét felemelkedhetünk. Amennyiben egy ellenségnek ilyen állapotunkban nekiszáguldunk, az úgy érzékel minket, mintha az alap lökéssel fellöktük volna. A “JET” felszedésével az egy légterű pályák sima átrepüléssel könnyedén letudhatók.

8.képA  soron következő tulajdonság kivételesen semmiféle ikonhoz nem köthető, ugyanis ez a karakter zsugorodásáról szól. Flegma arcú hősünkből kis flegma arcú hős lesz, ha elővigyázatlanul ér hozzá valamelyik ellenfélhez, vagy a pályákon fellelhető veszélyes cuccokhoz. Ilyen tragikus esetben a lökdösődés opciója megszűnik. Védekezésképpen maximum ráugorhatunk támadóinkra, de azt is vigyázva tegyük, különben kampec.
És hogy miként csinálhatunk belőle ismét nagy karaktert? Nos itt jön a képbe Wario kedvenc étele, a foghagyma, ugyanis a pályákon van belőlük pár, és azok felfalása esetén, hősünk ismét visszanyeri eredeti méretét, aztán lökdösődhet tovább. Szóval nála a foghagyma olyan mint Mario esetében a gomba.


Oldalak: 1 2 3

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (3 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.