Seraph [ELŐZETES ÉS INTERJÚ]

seraph előzetes 2. változat

A Dreadbit fejlesztő stúdió legújabb játéka a Seraph, amely magát célzás nélküli 2D-s akrobatikus shooternek hívja. Hogy mi? Bizony, jól olvastátok, nem lesz benne általunk irányított célzás, helyette a karakterünkkel kell különféle ugrásokat, falra mászásokat, dasheléseket bemutatni lövöldözés közben, hogy elkerüljük a ránk támadó – vagy inkább özönlő – démonokat és más ocsmányságokat. Az RPG elemekkel tarkított akcióorgia tehát az állandó mozgásra és a különféle fegyverekre, illetve azok modifikációjára helyezi a hangsúlyt. Egy shotgunnal például csak közelre tudunk lőni, vagy a dupla pisztoly nem sebez majd bizonyos ellenféltípusokat, tehát annak ellenére, hogy nem mindent mi csinálunk a játékban, úgy tűnik lesz benne kihívás bőven.

seraph előzetes 2

Annál is inkább, hiszen a nehézség is dinamikusan változik, a képernyőn folyamatosan mutatni fogja nekünk a játék az adott nehézségi értéket, tehát ha gyengébben teljesítünk, visszább vesz, ha jobbak vagyunk, akkor pedig nehezíteni fog. Kicsit olyannak tűnik ez, mint a Left 4 Dead MI-rendezője, aki a szerint adagolta a zombikat, ahogyan a csapat teljesített. A játék újrajátszási faktora is magasabb lehet a megszokottnál, elvégre random generált pályákon mászkálhatunk majd, tehát előre sosem tudhatjuk, hogy hol bukkannak fel az ellenfelek és mi hol található az adott helyszínen. Fontos még megemlíteni a Twitch-hez kapcsolódó közösségi funkciót, e szerint a nézők pozitív vagy negatív irányba mozdíthatják a közvetítő játékát, nehezíthetnek rajta, de akár könnyíthetnek is a következő pályán.

seraph előzetes 3

A játék világáról bővebben Daniel Leaver, a Dreadbit alapítója mesélt nekünk egy exkluzív interjú keretében:

illegalfreq: A legutóbbi játékotok az Ironcast volt, amely egy alternatív viktoriánus korabeli Angliában játszódott mechákkal és steampunk környezetben. A Seraph ezzel szemben nem tűnik steampunk stílusú alkotásnak. Tudnál mesélni egy kicsit a Seraph világáról?

Daniel Leaver: Bizony, ez már nem steampunk játék. A közeli jövőben játszódik, ahol egy Seraph nevű angyal érkezik a Földre. Az angyalt a Földön ekkor uralkodó szervezet, az úgynevezett Faith (magyarul: hit) börtönbe zárja, hogy csodálatos erejét saját céljaira fordíthassa. Megcsapolt energiáit arra használják, hogy meghosszabbítsák a fizető hívők életét, gazdagságot és hírnevet adjanak nekik. Mivel más angyalok nem érkeztek Seraph segítségére, így több mint harminc év raboskodás után az angyal besokall. Beleegyezik, hogy a Démonok szabadságot adjanak neki. A szabadság ára azonban borzalmas lesz!

seraph előzetes 4

illegalfreq: A démonok a Seraph-ban elég félelmetesnek látszanak, tudnál mondani pár szót róluk, hogy milyenek lesznek?

Daniel: Az biztos, hogy nagyon rettenetesek! Ott van például a Serf, amelynek mind a négy végtagja éles pengékben végződik. De lesz például egy Thaumaturge elnevezésű is, amely egyfajta tűzvarázsló. Persze még sok más őrült démonfajta létezik, de a legfontosabb mindegyiküknél, hogy nincs sem szemük, sem arcuk! Kiráz tőlük a hideg!

illegalfreq: A hivatalos oldalon olvashattunk a különböző pályákról. Hogyan fogunk előrehaladni a játékban?

Daniel: Egy pálya teljesítése után lesz lehetőség elmenteni az állást. Ha meghalunk, akkor oda tudunk visszaugrani, ahol az utolsó “checkpoint orb”-ot felvettük. Általában egy ilyen található minden pályán, de a játékosoknak ezt meg kell találniuk.

illegalfreq: A játékban hihetetlen részletes mozgásai vannak a karakternek, láthatunk sokféle effektet, robbanásokat, ráadásul mindezt procedurálisan generált pályákon és környezettel. Milyen motor hajtja a programot?

Daniel: Ez a Unity engine. Úgy terveztük a pályákat, hogy 150 különböző szobakiosztás legyen benne, ezáltal tudjuk biztosítani, hogy mindig másmilyen legyen az élmény a játékban, és öröm legyen lövöldözni a pályákon.

seraph előzetes 5

illegalfreq: Úgy olvastam, hogy a Dreadbit csapata egyszerre mindig csak egy játékon dolgozik. Van már ötletetek, hogy mi legyen a következő játék a Seraph után?

Daniel: Van bizony! De még ez odébb van, mert a Seraph még nem készült el teljesen.

illegalfreq: Könnyű programozni a PS4-re és PC-re? Melyik a főbb platform nálatok?

Daniel: Erre nem tudok részletesen válaszolni, mert nem vagyok programozó, de úgy tűnik, hogy a Unity nagyon jól munkára fogható. Ha a játékod jól fut PC-n akkor biztosan jól fog menni PS4-en is.

seraph előzetes 6

illegalfreq: Én horror játék és filmrajongó vagyok. A csapatotok nevében pedig benne van a félelem, ijesztés (dread). Gondoltatok már rá, hogy egyszer csináltok egy horror játékot?

Daniel: Persze! Nagy rajongója vagyok az első két Dead Space játéknak, és nagyon tetszett Kojima P.T. című demója, amely szerintem az egyik legjobb interaktív horror, amit valaha készítettek. Szeretnék majd egyszer horror játékot csinálni, meglátjuk sikerül-e.

illegalfreq: Ha választhatnál egy játékot, mit mondanál mi a legnagyobb kedvenced?

Daniel: Ó, ezt már az imént meg is válaszoltam, a Dead Space 2 az abszolút kedvenc!

A Serpah valamikor idén jelenik meg PC-re (Steam) és PS4-re. Várjuk nagy szeretettel, és ezúton kívánunk további jó munkát a fejlesztőknek.



Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.