RETRO PC: Time Commando [TESZT]

21.kép

Hát ennyi volt a nagy kaland. Az outro -ban még láthatjuk az időkapu megszűnését, valamint azt, hogy Stan és az ismeretlen programozó hölgy visszatér a saját idősíkjukba, a szabotőrt meg a helyi rendvédelmi szervek bilincsben vezetik el.

22.kép

 

Pozitívum

Az ellenség karaktereinek animálása elképesztő. Semmi munkát nem hagynak maguk után. Minden támadóhoz az egyedi mozgás mellett, egyedi hangok vannak rendelve. A hangeffektek nagyon ott vannak a szeren. Mind a kézzel, mind pedig a fegyverrel való ütlegelések hangjai majdnem 100% -ig valósághűre sikeredtek, nem is beszélve a puskaropogásról, az állatok, katonák üvöltéseiről. A látvány nagyon sokat fejlődött az Alone in tde Dark óta. Néha totálisan megfeledkeztem róla, hogy a pályák renderelve vannak.
Az irányítás is megfelelő, mind a mozgás, mind pedig a küzdelem terén. Hibák csak akkor lépnek fel benne, mikor a kisebb beugró területeken fel szeretnénk venni valami ott heverő dolgot. Ettől függetlenül jó, hogy alig szükséges használnunk pár billentyűt. Egy van az ugrásra, egy a keresésre, no meg persze egy a harcra. Támadásból szerencsére háromfélét alkottak, védekezésből sajna csak egyet. Az irányok kezelése hamar megtanulható. Komolyan mondom, az első néhány képernyő után már úgy belejöttem, hogy vártam a nagyobb csatákat.

Negatívum

A Time Commando a maga háromórás játékidejével kiábrándítóan rövidnek tűnhet. Pedig ez a rövidség az időkorlát megszüntetése és a visszafelé haladás lehetővé tétele mellett akár a duplájára is kitolódhatott volna. Nehezen törődtem bele, hogy rá vagyok kényszerítve az előrehaladásra, mert így sok titkos hely átfésülését mellőznöm kellett, de szerencsére a készítők az akciódús játékmenettel és az abba belevitt sok pozitív ötlettel legtöbbször elfeledtették velem ezt a nem kis negatívumot.
A tökéletes külső mellett az ellenfelek egyetlen hibája, a gyengére sikeredett intelligencia. Az első pályákon gyakorlatilag szisszenés nélkül végigjuthatunk és a továbbiakban is nekünk kedvez az, hogy támadóink “okosan” a tűzvonalunkba sétálnak.
Aggasztott még, hogy a pisztoly vagy egyéb lövésre alkalmas tárgy használata esetén le kell mondanunk a védekezésről, mivel olyankor az természetesen nem kivitelezhető. Simán odajöhet az ellenség püfölni minket, mialatt mi igyekszünk beállítani a célkeresztet… Hát, legalább az egyik karunkat alkalmassá tehették volna a védekezésre. A golyók ellen szintén nincs védekezési módszer, de ez nem is baj, úgyhogy ha lőnek, inkább ne álldogáljunk egy helyben, hanem fussunk cikk-cakkban.

Összegzés

Az apróbb, rossz tulajdonságai ellenére saját tapasztalataim alapján csak annyit mondhatok, hogy a játék szuper hangulattal operál. Mélységének köszönhetően pedig 1996 -ban mindenből a maximumot nyújtotta. Tehát a különböző ellenségek, fegyverek, szintek száma egyszerűen páratlan! Gondoljunk bele: melyik ’90 -es évek derekán hegesztett műben volt megadatva számunkra, hogy az időben ide-oda ugrálva hitelesen kivitelezett korokban kalandozhassunk? Az egyik helyen szerzeteseket kockázhatunk fel kardunkkal, a másikon tankok és repülők skúlói elöl rongyolhatunk… és még sorolhatnám! Az időutazást a lehető legötletesebben integrálták a történetbe. Érthetően tálalják elénk a cselekménnyel együtt, annak ellenére, hogy a szereplők a játékidő végéig meg se nyikkannak!
Az Adeline Software sajnos nem volt hosszú életű, mégis a Time Commando -val, valamint olyan további sikeres műveikkel, mint a Fade to Black, illetve a Little Big Adventure I-II., beírták magukat a játéktörténelembe és sokat hozzátettek ahhoz, hogy a francia játékgyártást világszerte még jobban elismerjék.
Ezek után meg sem lepődtem a filozófiájukon, amely a következőképpen szólt: “Ha olyant akarsz készíteni, amiről már van fogalmad, hogy miként kell csinálni, akkor jobb, ha bele sem vágsz!”

time commando pc futu-retro infobox4

 

 


Oldalak: 1 2 3 4


2 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • Scal adatlap-képe
    Scal [ 0 ] [] 2014-02-03
    1
    0

    életemben nem gondoltam volna, hogy találok egy ilyen kimerítő és mindenre kiterjedő írást erről az egyedi de meglehetősen elfeledett játékról

    legalább 15 éve vadásztam már rá mióta a demóval játszottam, de régen meglehetősen nehéz volt beszerezni legális gammákat, internet kiforratlansága miatt illegálisan még nehezebb, utána mikor megkaparintottam a gépem volt már túlfejlett hogy élvezhető minőségben játsszak vele, majd amikor végre megjelent a dosbox akkor meg a CD drive felismerése akasztott ki, szóval ISTEN ÁLDJA A GOG-ot, meg hogy betette ezt a játékot, és tökéletesen problémamentesen kitolhattam tegnap este

    dacára hogy csak egy verekedős, lövöldözős cucc, szerintem ritka hangulatos, a zenéje csodálatos, az időutazás pedig közel tökéletes (a legtöbb ilyen játékkal/filmmel az a bajom, csak 1 maximum 2 korba enged bepillantást, itt azonban meglehetősen sokban kalandozhatunk – én örültem volna neki, ha lehet ugrálni ide oda, és ezek kihatással vannak az adott korszakra, de ne legyünk telhetetlenek)

    a fegyverek széles választéka és az ellenfelek skálája, (bossok, albossok, stb) bőven kárpótol ezért, – a mai játékban nincs ennyi ellenfél, Max Payne 2 tele volt 3 archetípussal pedig a játék egy etalon – Stanley ruhája, meg headgearje pedig szerintem megihlette a srácokat az Infogramesnél amikor az Outcastot hegesztették mert látok némi koppintást

    nagyon érdekes időszak volt ez a 90-es évek eleje, közepe, amikor az igazi kódolást még ilyen pioneerek végezték, amikor tényleg nagy szó volt, ennyi változatosságot csempészni egy játékba – pl két lovag küzdelme, vagy a kutya aki segít a háborús pályán, stb.

    még egyszer köszönöm az élményt, az írást, jó volt olvasni ilyen mélységben és szakszerűen a játékról, sőt valaki fel is karolhatná, és készíthetnének belőle egy HD remaket, mert erre speciel ráférne

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504599 ] [fiú] [Alapító] 2014-02-03
      0
      0

      Igen, nálam is ugyanezek a problémák léptek fel. Emlékszem, hogy a lemez ára az első időkben egy közepes konzol árával vetekedett. Mikor kiadták PS -re, még akkor is nagyon sokba került, de legalább azon a platformon nem jöttek elő olyan problémák, mint a PC -nél (csak a látvány sikeredett rosszabbra).
      Mi köszönjük hogy olvasol minket és a pozitív véleményedet. Sajnos sok ilyen minőségi, ám elfeledett játék van és az a legszomorúbb, hogy többségükről csak a régi magazinok hasábjain olvashatunk, a neten nem (Például az 1995 -ös INFERNO). Ezen igyekszünk mi itt változtatni.

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.