RETRO PC: The Hammer of the Gods [ÚTMUTATÓ ÉS TESZT]

 

Minél képzettebb a viking, annál tetemesebb összeget kóstál a bérezése. Mindenképp kifizetődő az első nekifutáshoz két íjászt bérelni a hős mellé. Azok jól elhelyezett lövései hatásosabbak a közelharcra szakosodott társaik kardsuhintásainál. Eszetekbe ne jusson olyan “ócsó” kardforgatókra elpocsékolni a nehezen megszerezhető aranyat, akik előbb-utóbb úgyis “létszámleépítés” áldozataivá válnának, valamint ne feledkezzünk meg a várvédő egységek kreálásáról sem, hogy némi nyugodalommal hagyhassuk el otthonunkat. Kész seregeink összetételét, helyzetét a GROUPS -ban bármikor lehívhatjuk.
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 28b

Maga a csata rész alig változott a C64 aranykora óta: Míg a stratégiai térképen diplomáciai, igazgatási feladatokat látunk el, katonákat toborzunk, várainkat menedzseljük, addig egy tök más hangulatú harcmezőn bonyolíthatjuk le az összecsapásokat valós időben. Tulajdonképpen itt jöhetne át a háborús feeling, de nem jön és ezzel elérkeztünk a The Hammer of the Gods legnagyobb, legszembetűnőbb problémájához, a puritán külcsínnel operáló harcmezőkhöz.
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 30

Ha egy pillanatra félretenném az udvariaskodást, azt kéne mondanom, a csaták helyszínei egy alapvetően elvárható közepes szintet sem képesek felmutatni, pedig a látványos intróból kiindulva azt hihetnénk, a továbbiakban is ügyelni fognak a grafikára. Személyes meglátásom szerint a minőségi romlás azzal magyarázható, hogy a designért nem az előd designere/szülőatyja Jon Van Caneghem felelt. Bár jobban belegondolva ez sem mentség a készítők részéről, ha figyelembe vesszük, hogy a Merchant Prince “remakejének”, a tesztünk alanyánál jóval összetettebb és sok szempontból szebb Machiavelli the Prince -ek a jelentősen továbbfejlesztett enginje duruzsol a stuff alatt.
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 31

A csatára készülő kisebb-nagyobb hadak a tipikus egymással szemben állós formációt veszik fel, mint a sakktáblán, zászlóik a felső sarkokba kerültek. Mi (mindig) balról indulunk, és ha egy vár védelmét élvezi csapatunk, vagy az azé akivel megvívunk, akkor a két sereg közé eső harcmezőre egy papírvékony, paravánszerű várfal ékelődik, melyen az áthaladás a rajta középtájt elhelyezett kapun keresztül oldható meg. Micsoda kreativitás!
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 32

A már többször emlegetett King’s Bounty -ból visszaköszönő, a terephez idomuló háttérrel ellátott, meghatározott méretű, oldalnézetes helyszín sivár, fakó, kopottas, 8-bites játékokat idéző színvilággal él, semmi érdekes nincs benne. Ez nem továbbfejlesztés, ez lebutítás!
Képzeljétek el, hogy ez a falra hányt borsó előterű környezet jelentkezik be valahányszor csetepatéba keveredünk, várat ostromolunk/védelmezünk, vagy mezei portyázó hordákkal szólalkozunk össze és szánalmasan keveset, sacperkábé 10 különbözőt gyártottak le belőlük. Ráadásul az egészet megfejelik a környezettől elütő, alacsonyabb felbontású karakterek spritejainak darabos mozgásanimációi. Simán idétlenek, nem beszélve a kézitusák vicc kategóriába sorolható animálásáról! Ezt nem vártam volna, főleg a Holistic Design -tól nem!
Aki annak idején követte a PC-s játékipar eseményeit, az vágja, milyen rohamos ütemben fejlődtek a stratégiai játékok és megérti, ha azt mondom, ez egy 1989 -es vizuális színvonal. A videojátékok a ’90 -es évek hajnalán már messze túlhaladták az egyetlen képernyős játékgépek korszakát! Nem tudom mit csináltak a New World Computing minőségellenőrei 1995 -ben, de biztos nem a fejlesztőket noszogatták, hogy haladjanak a korral, figyeljenek oda a grafikai újításokra és másszanak elő a “barlangjukból” Stronghold -ot, Warlords -t, vagy Fields of Glory -t tolni.
Az összecsapás körökre osztott formában zajlik és a King’s Bounty -val ellentétben a kezdő lépést mindig a védő/megtámadott fél teszi meg. A kéz ikonnal aktíváljuk kiválasztott harcosunkat, ekkor a kézből nyíl lesz és az egérrel klikkelgetve tipeghetünk bármely irányba egy mezőt, majd a következő harcos lép és így tovább. Itt sem számolják a perceket, van időnk dögivel kifundálni, hogy mégis mit akarunk, DE mielőtt az embereink megfelelő helyre küldése és a sebzések kiosztása után a NEXT gombra klikkelnénk, ne feledkezzünk meg a megmaradt lépésekről. A kör véglegesítésével azoknak fuccs! Az ellenségnek a fegyverünk hatótávolságába kerültekor sózhatunk oda, míg az íjászok célkereszttel lőhetnek (célszerű fejre célozni), addig a közelharcra szakosodott vikingjeinket a kard ikonnal késztethetjük cselekvésre. Amennyiben az eltalált fél nem méltóztatik megmurdelni, úgy azonnal viszonozza a támadást. Az elbukott egység helyére léptünkkor automatikusan rákérdez a program, hogy kívánjuk-e tartani a pozíciónkat, vagy mozgáspont levonás nélkül méltóztatunk-e visszaállni oda, ahonnan eredetileg intéztük a csapásokat? Embereink állapotáról nem tudom, hogy nyerhetünk infókat, mert se támadó, se védekező, se életerő érték nem áll rendelkezésünkre (Azért a C64 -es időkben ez vércikinek számított volna!). Aztán néha napján megesik, hogy az ellenfél okosabb a kelleténél és már csak egy hajszál választja el attól, hogy leradírozzon a csatatérről. Ha támadók vagyunk, van mód a nyúlcipő felhúzására, de nem menthetjük a menthetőt ha minket támadnak meg.
Ötletes elemnek tartom a küldetésfánál lévő választási lehetőségeinket, így ha túlságosan nehéz küldetésre kattintottunk, akkor másik választásához a TOMES -ban QUEST -el ismét előhívhatjuk a fát. Ugyanitt kérhetjük le a jelen tennivalókra vonatkozó információkat.

the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 33

Türelmetlenebb gamer társaimnak feltétlenül ki kell emelnem: Körökre osztott stuffhoz méltóan “fordulatszámletekerést” megkövetelő, időigényes ütközeteben részesülünk, amit tehetünk, hogy felgyorsítjuk a lépések animációját, vagy kikapcsoljuk azokat a csatát megelőzően, az OPTIONS -ben (ANIMATION). Esetleg, ha baromira unjuk a banánt, beállíthatjuk az “automata pilótát” (AUTO) ezzel átengedve a programnak a gyors meccsek lezavarását, ami azért necces, mert amilyen jó ellenfél a gép, annyira nem bír a helyünkbe lépve mit kezdeni a speciális helyzetekkel és ravasznak sem elég ravasz. Olykor taktikázás nélkül masíroztatta embereimet a vágóhídra. Most komolyan, hogy tolhatja bele az ellenség képébe a közelharcra nem szakosodott íjjászokat??? Úgy szétggyakták őket, mint a sicc!
Azért azt is elmondhatom, nagy ritkán egy-két várvédésből kevesebb veszteséggel jött ki, mint én. Ennek ismeretében azt javaslom hanyagoljátok ezt az opciót, ha nem akartok hamar pórul járni.
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 34

Halálunkkor két dolgot tehetünk: Felforrt agyvízzel becélozzuk az ACTIONS -ben a RETRIE -t egy teljesen új játék indításához, vagy lenyeljük a békát. Ilyenkor visszakerülünk a központi várunkba, ahonnan újabb hőssel (ha van tartalékon) futhatunk neki ismét a kihívásoknak. Sose tartsuk egy helyen a teljes sereget, mert ha beveszik az állomásozásuk helyét és közben a főseregünk is elbukik, akkor vége a játéknak! Legalább három helyre szórjunk szét a másik hősre bízható kisebb-nagyobb létszámú csapatokat.
Külső segítségre nem számíthatunk, mint a King’s Bounty -ban. Emlékszem, milyen klassz volt, mikor egy térképen kóborló ellenséges egység támadás helyett segítő kezet nyújtott. Ez a fajta realisztikusság itt nincs!
Amennyiben sikeresen túléltük a viadalt, vár minket egy tetszetős állókép és az isteni jutalom mely terén több, mint fukar a The Hammer of the Gods. Ki gondolta volna, hogy a Holistic itt sem bonyolította túl a dolgot?
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 35

Harcok után járó tapasztalati pontokkal nem jutalmazzák hősünket és tapasztalati pontok híján lőttek a képességfának, sőt a leölt ellenfelek arányában magasabb rangot sem kapunk. A karakterek fejleszthetősége már önmagában minimum megtízszerezte volna a szavatosságot, de oda se neki! Lássuk a “vigaszdíjat”: a megbízó Istenség az embereink bérezését, építkezést fedező pár vékányi aranyon kívül néha komoly haderőt képező harci sárkányokkal, különleges harcosokkal, hős támadó értékét egy árnyalatnyival jobbá specializáló fegyverekkel, védelmet biztosító páncélokkal, mágikus igékkel segít bennünket.
Ez utóbbiak tárháza a felső menüsorban a TOMES -on belűl a MAGIC -ben leledzik (rájuk kattintva elolvashatjuk rövid jellemzésüket) és a kiválasztott “hókuszpókuszt” az ACTIONS -ból nyíló SPELL -en keresztül üzemelhetjük be. Alkalomadtán kifoghatunk közülük jópofa változatosságot nyújtó igéket, melyek nélkülözhetetlenek lesznek nem csak a hódítási céljaink eléréséhez, de a túléléshez is. Átmenetileg extra képességekhez, életerőhöz, valamint a csatatéren több mozgáshoz juttathatják körönként hősünket. Rajta kívül más nem viselheti/sütheti el ezeket, a többieknek be kell érniük a mezei fegyverzettel.
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 36


Oldalak: 1 2 3 4 5

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (3 szavazat, átlag: 4,67 / 5)
Loading...

2 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.