RETRO PC: The Hammer of the Gods [ÚTMUTATÓ ÉS TESZT]

 

Közvetlenül a mini térkép alatt az évszám (YEAR), pénztárcánk vastagsága (WEALTH), még lejjebb az alábbi 4 gomb kapott helyet:

GO: Mivel a játék körökre osztott (a köröket évként nevezik meg), minden körben a felek egymást követve végrehajtanak 1 évnyi cselekményt. Kiválasztott csapatunkkal a tagok mozgáspontjainak megfelelően lépdelhetünk a körünk végéig. Haladáshoz jelöljük ki a célállomást és kattintsunk a GO gombra. Ne aggódjatok, nincs játékélményt, stratégiázást lerontó időlimit.

WAIT: A WAIT gombbal 1 kör erejéig várakoztathatjuk csapatunkat.

DONE: A teendők elfogytával a DONE -nal (vagy a felső menüsorból elérhető END TURN -nel) adhatjuk át a lépést a többieknek.

GROUP: Az alsó sávot elfoglaló “igazolványképek” az egérrel kijelölt tagokat szimbolizálják. Zöld pipát látunk az eleve egy csapatban bandázó tagok portréja mellett, vörös X -et a csapaton kívül esők mellett (A terepen a csapatunk maximális létszáma 6 fő lehet). Namármost a GROUP feladata ezen felsorakoztatott egységek egyetlen csapatba szervezése.
Utólag az összeállításon a pipákra kattintva változtathatunk, majd miután ezzel a módszerrel egyenként kiszortíroztuk a nem kívánatos személyeket, jelöljünk ki újakat helyettük és az egyesítéshez katt újra a GROUP -ra.
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 21

Az emberekről még annyit, hogy azok portréinak bal sarkába száműzött mozgáspontoknak az ég világon semmi közük nincs a csatatéren elfogyasztható lépésszámokhoz, mert az kvázi egy külön játék. Persze tudom jól, hogy mostanság ezt már minden újszülött keni-vágja, nem úgy, mint a ’90 -es évek elején. Akkoriban e két szám gyakori összekeverése komoly lelki traumákat okozott. Arra pláne ügyeljünk, miként gazdálkodunk körönként a hegyekben értelemszerűen gyorsabban fogyó lépéseinkkel, ugyanis a legkisebb mozgáspontú egyén előbb-utóbb az összes társát korlátozni fogja.
Közlekedési problémáinkat a fővárosunkban súlyos 300 aranyért beszerezhető hajóval orvosolhatjuk. A már birtokunkban lévő ladikot értelemszerűen a (képernyő jobb alsó sarkába tett) hajó ikonnal csaphatjuk hónunk alá, és a legközelebbi folyónál/tengernél vízre bocsájthatjuk, hogy bizonyos térképen belüli utazásokat lerövidíthessünk általa.
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 22

Ily módon a kontinensen portyázó seregeket játszi könnyedséggel elkerülhetjük, de kár megkönnyebbülten fellélegezni, ettől még “hívatlan vendégek” ránk törhetnek, csak a nyílt vízen talán egy kicsit több időnk marad erőinket a nagy csatákra tartalékolni. Használatának egyetlen hátránya a mozgáspontlezabáló szárazföldi hurcolászás.
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 23

A nézeteltérések elsimítására alkalmas diplomácia opcióval (ACTIONS -ben a DIPLOMACY pont) különösebb emberveszteség nélkül kikerülhetünk a nem kívánt összetűzésekből. Kár is fölöslegesen hősködni, ha nem muszáj. Természetesen nem szégyen farkasszemet nézni rosszakaróinkkal, háborúkat is lehet, sőt kell vívnunk az emberiséget magasról lesajnáló, beképzelt istenek követelései miatt.
A hosszútávú békesség látszatának fenntartásáért összeházasíthatjuk gyermekeinket (2 lány és 2 fiú) a riválisaink utódaival, barterezhetünk, beállíthatjuk a kereskedelem fajtáját/mértékét, illetve a kapcsolat létrejötte után nyomon követhetjük, kikkel viaskodnak (AT WAR WITH) barátaink és mennyi hasznunk származik a kereskedelemből.
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 24

Minél barátságosabb a viszony, annál több arany csurran-cseppen a kincstárunkba, mégis azt mondom, legyünk résen, ha az “üzlettársunk” minden ok nélkül lejjebb húzná a kereskedelem szintjét, az a támadás előjelének tudható be (Ja, hát igen, a mesterséges intelligencia a félidőn túl nem nézi ölbe tett kézzel a “táplálékláncon való felkapaszkodásunkat”!). Egy körrel később már különféle követelésekkel fog bombázni. Rajtunk múlik, eleget teszünk-e ezeknek és perkálunk, mint a kis angyal (AGREE), vagy sem (DECLINE). Általában a harmadik elutasítás szakítja el tárgyalópartnerünknél a cérnát, úgyhogy tartsuk rajta postaládánkon a fél szemünket. Szerencsére a fejlesztők külön funkcióként berakták a levelek visszanézhetőségét. A felső menüsor SEND pontján keresztül nekünk is módunkban áll zaklatni/ajánlatokkal megkörnyékezni másokat.
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 25

Gondolom senkinek sem kell taglalni, hogy a “multiplayer” meccs nagyjából egy szokványos gépi ellenfél ellen indított játszma elvén zajlik, csak a géppel ellentétben a társainkkal e-mail -ben cseverészhetünk. Arról mondjuk fogalmam nincs, mi alapján értelmezi sorainkat a program és őszintén szólva nem is akartam megfejteni. A második sikertelen levélküldés elvette a kedvem a kommunikálástól. Épp elég volt a virtuális ellenfelek baráti/fenyegetőző szerelmesleveleit elfogadni/elutasítani, melyek mindig a legagyalósabb döntéshozatalaimat törték meg a képernyő kellős közepére való felugrásukkal.
Fontos lehet még, hogy nem csak a DIPLOMACY -ban kenyerezhetjük le leendő szövetségesünket, a levélhez is csatolhatunk némi aranyat. Ilyenkor (a gép elleni játéknál) elég egyetlen szót odabiggyeszteni. A hangsúly a beírt szöveg alatti részen megadható “adomány” értékén van.
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 26

Nem törődvén a konzekvenciákkal, ultimátum küldése és alaposan átgondolt stratégia nélkül is bocsátkozhatunk a HONOR rohamos csökkenésével járó háborúba, ám a különböző csínytevéseink különböző visszhangot kelthetnek. Teszem azt meggondolatlanságunk macerásabbá teheti a későbbi kapcsolatok kiépítését, veszélyeztetheti a túszként kinnlevő (férjül/nőül adott) gyermekeink testi épségét…stb.
A csatát megelőzően, feltétlenül térjünk be óriási jelentőséggel bíró központi várunkba, mivel máshol nem verbuválhatunk Új/másik hadképes sereget (hőst akkor bérelhetünk, ha viking sisakot látunk a vár helyén). Annyit még érdemes megjegyezni, hogy hős nélkül a többi harcossal nem léphetünk ki a várból, továbbá egy várban/kastélyban/faluban kell állomásoznia a hősnek, hogy a benne lévő emberekkel gyarapíthassa seregét, vagy hátrahagyhasson egységeket őrség gyanánt. Várainkat nem kell fejlesztgetnünk újabb harcosok eléréséhez mint a Heroes -ban, mert nem lehet és erősebb harcosok különben sincsenek.

Zsoldosokat a következőképpen bérelhetünk: Kattintsunk a felső menüsorban RECRUIT -ra, az emberek (és hajók) lelőhelyének eléggé szűkre szabott palettájára. Felfogadhatunk kardforgatót (Viking Swords), harcost (Berserkers), íjászt (Viking Bowmen) és hőst (Viking Hero). Az eltérő képességekkel bíró karakterek erősségei és gyengeségei közvetlenül mellettük, illetve a játékhoz mellékelt útmutatóban is tökéletesen le van részletezve. Egy ütőképes hadsereg felállításánál elengedhetetlen ezen értékek figyelmen kívül hagyása, mivel az ellenség komoly erők bevetésével puhatolja majd ki védelmünk legsebezhetőbb pontját.
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 27
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 28
the hammer of the gods pc dos teszt futu retro 29


Oldalak: 1 2 3 4 5

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (3 szavazat, átlag: 4,67 / 5)
Loading...

2 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.