RETRO PC: Strike Commander [Teszt]

Negatívum590

Szó mi szó, összesen három negatívumot tudok felhánytorgatni tesztalanyunkkal kapcsolatban. Az első az a mérhetetlen mennyiségű helyben nyilvánul meg, melyet elfoglalt magának a játék a gépen telepítés után és amin ma már csak nevetni tudunk. A második bibi az elsőhöz társuló brutális gépigényben leledzik. Ez szintén megmosolyogtatja az embert, de szerintem 20-30 év múlva ugyanígy fogunk reagálni, mikor retro tesztekben olvasunk majd a mostani játékok gépigényéről. A ’90 -es években az ilyen elvárásoknak talán nem örültek annyira, viszont utólag visszagondolva e programok hatására fejlesztettek egyre jobb és jobb számítógépeket a gyártók, tehát igazából ami akkor negatívumnak számított, jelen időnkben pozitívum. A harmadik nem tetszést kifejtő dolog azokat a műszerfalban megmutatkozó hiányosságokat foglalja magába, melyek tulajdonképpen a szimulátor jelleg legfontosabb összetevői közé tartoznak. Hiányukban a gamma sajnos kergetőzős-lövöldözős esztelenségbe torkollhat.
Engem még valamelyest piszkált annak a ténye, hogy hiába kaptunk lehetőséget a pilótafülkében való forgolódásra, alig látni valamit a külvilágból, aztán árnyék is hiányzik a gép alól, no meg a manőverezés sem túl valósághű, de ezekbe mind csak azért kötök bele, mert néha nem tudok nem mai szemmel tekinteni az “alanyra”.

Pozitívum590

A programon a megjelenésének éve egyáltalán nem látszódik meg. Én legalábbis úgy gondolnám, ’95-’96-os termékkel van dolgom. Talán ez azért mondható el róla, mert sok szempontból felülmúlta az akkori szebbnél szebb szimulátorokat. A legnagyobb showt a látvány kapta benne. Ez garantáltan a vadászgép pilótafülkéjébe szögezte a játékost. Aztán a küldetések közötti fordulatos történetek mellett a videobejátszások is elég élvezetesek. Szerintem nem lehetett volna jobban kivitelezni egy ilyen klassz felbontású és aprólékos grafikát. A műszerfal a hiányosságai ellenére realisztikus, a repülő külső nézete is ízléses munka, a táj nem üt el az égtől, vagy a gépektől, a felhők is szépek.
Kezelhetőség szempontjából nagyon barátságosan viselkedik. Tetszett az a sokféle rakéta típus amikkel felfegyverezhettük gépünket. A párbeszéd szinkronjai az átlagosnál jobbak, a hangeffektek sem fülsértők. Egyedül a zene az, ami se nem tökéletes, se nem rossz. Esetleg a játékmenetet fel lehet turbózni azzal, ha feltesszük háttérmuzsikának a Top Gun soundtrack -jét. Érdekfeszítő a sztori a sok háttér információval, bár néhol jelentkezik egy kis szappanopera beütés. Szerencsére a feladatok nem olyanok, melyekbe könnyen bele tudnánk unni. Szinte lehetetlennek tűnt elszakadnom a géptől a végigjátszás alatt.

Összegzés590

Összegzésképpen, akárcsak 1993-ban, a mai napon sem találok egyszerű szavakat a Strike Commanderre vonatkozóan, mivel több rejlik benne annál, mint gondolnánk e teszt olvasása közben. Ki kell emelnem azt, hogy mind a negatívumokra, mind pedig a pozitívumokra vonatkozó, most következő észrevételeimhez igyekeztem úgy hozzáállni, mintha a ’90-es években járnánk, mert azokra a dolgokra a játékkal kapcsolatban, amik anno csalódást, vagy örömöt okoztak, mostanság már teljesen másképp tekintenénk.
Chris Roberts a használati utasításban a számítógépes játékok “Apokalipszis most” -jának titulálta a Strike Commander -t, amiben én teljes mértékig igazat adok neki, mert ismét sikerült elkészítenie egy olyan művet, mely mérföldkövet jelentett a szimulátorok világában. A kitűnő grafika és az utolsó pillanatáig érdekfeszítő alaptörténet mellett a legigényesebb repülés érzetét élhettük át az ő, valamint társai évekig tartó munkájának köszönhetően. Amennyiben akkoriban vetemedtem volna eme cikk megírására, úgy záró soraimban arra ösztönözném az olvasókat, hogy ne tétovázzanak, villámgyorsan szaladjanak le a legközelebbi boltba és szerezzenek be maguknak egy példányt, mert garantáltan nem bánják meg, ugyanis a Strike Commander nem azok közé a programok közé tartozott amibe a tömérdek extra ellenére a zéró együttes mondandója miatt némi kóstolgatás mellett csupán egyszer-kétszer kezdtünk bele, hanem egyszerűen hosszú hónapokra magába tudta szippantani az embert. Mivel eljárt az idő felette, manapság már sajnos ilyen dolgokat nem mondhatok, viszont az emlékeimre hagyatkozva biztosan állíthatom: Olyan szuper összetettségű szépség volt ez, melyhez foghatóval egészen addig nem találkozhattam.

 

infobox ertekeles strike commander pc


Oldalak: 1 2 3 4 5


Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.