RETRO PC: Strike Commander [Teszt]

Felszállás590

Apropó! A felszállást természetesen saját kezűleg hajtjuk végre, csupán az első egy-két másodpercet animálják nekünk külső nézetből. Ez különösen jó pont, mert én például sosem kedveltem túlzottan azokat a szimulátorokat, ahol felszállás után, az égbolt hasítása közben vehettem kézbe az irányítást. A pilótafülkében azonnal egy lehengerlő újdonság fogadta anno a játékosokat, ugyanis a bal egérgomb lenyomása mellett, mintha csak a fejünket mozgatnánk, úgy tekintgethetünk szabadon mindenfelé. Még a térképet is előkaphatjuk az ölünkbe és infókat szerezhetünk belőle a küldetésre vonatkozóan.

Ölben a térkép590

Körülöttünk az egész fülkét nagyon igényesen kidolgozták. Kitekingetve onnan, gondolom elámultak a ’90-es években, mert még most is szépnek mondható látvány fogadja az embert. Az Origins az általuk kifejlesztett RealSpace motornak köszönhetően kombinálta a bitmap grafikát a poligonokkal, így sikerült létrehozniuk egy komplex tájat és más repülőgépeket. Szóval nem folynak össze a színek, jobban tájékozódhatunk, mint az addigi szimulátoroknál és az ellenség is sokkal jobban fest az égen. Aztán ott van az előttünk elterülő műszerfal, mely nagy csalódást okozott, hiszen a fele a műszereknek gyakorlatilag díszként tetszeleg.
A fejlesztők úgy vélték, sokkal pofásabb ha a HUD -on kívül nem jelenítenek meg semmi más működő cuccot a műszerfalon, erre kitalálták, hogy néhány dolgot kivonnak a játékból a “maradékot” pedig a Több Funkciós Képernyőkön (Multi-Function Display) vizslathatjuk. Mivel a HUD -on elsőre nem lehet csak úgy eligazodni, ezért egy gyorstalpaló keretében nézzük át az ott kiírtakat az óramutató járásával megegyező irányban haladva:

Pilótafülke590

1. Repülési sebesség: Landolás és földi célpont megsemmisítésénél jól jön a valós [T] érték, ugyanis az a föld felszínhez viszonyított sebességet mutatja. Ha manőverezni szeretnénk, akkor a kalibrált [C] értéket válasszuk, mert a gépet körülvevő levegő sebességét jelzi.
2. Futómű és ívelőlap állapotjelző.
3. Fék.
4. FFM ék.
5. A tengerszint feletti magasság jelzője.
6. A felszín feletti magasság jelzője [A].
7. A kijelölt pont távolsága [D].
8. A célpontunk távolsága [R]
9. A célpontunk milyen sebességgel közeledik [C].
10. INS ék.
11. Az iránynak a szögét mutató skála.
12. Élesített fegyverünk fajtája és a hozzá tartozó muníció mennyisége.
13. Élesített fegyverünk lőtávolságának mutatója [IN RNG].
14. A hajtómű fokozata [MIL/AFT].
15. Pillanatnyi MACH érték.
16. Sebességünk mutatója.
17. Maximum G. terhelés.
18. Jelenlegi G. terhelés.
19. Befogott minket a radar.
20. Befogott minket az ellenség rakétája.
Mivel nem friss és ropogós játékról beszélünk egyértelmű, hogy a manőverezés nehézsége alapvetően feltűnik egy olyan gamernek, aki mai szemmel próbálja kezébe venni a gép irányítását. Hát nekem sem sikerült annyi év után elsőre, de a hetedik és nyolcadik küldetésre már kezdtek derengeni a régi taktikázgatások. Például közelharcban a leglényegesebb a minél gyorsabb sebességváltóztatás megtanulása, éppen ezért ne sajnáljuk tövig nyomni a gázt, majd egy váratlan pillanatban féklappal fékezni. Aztán a célpont befogása sem egy vasárnapi sétagalopp. Néhány légi összecsapást követően észlelni fogjuk, miszerint a kiszemelt áldozatunk azonnal irányt vált, amint megfelelő távolságba kerül ahhoz, hogy befogja a célzórendszer.
Na-mármost ilyenkor általában még a legjobbak is elvétik a célpontot, viszont ha valamennyire az épp irányt váltó gép elé célzunk, akkor több eséllyel szedhetjük le. Ja, és hiába vannak hőkövető rakétáink, nem olyan pontosak, hogy lövöldözhessünk velük vaktában, miközben bedobunk egy krémest. Tapadjunk rá az ellenségre, hirtelen gyorsítsunk és mikor úgy érezzük, a lehető legközelebb kerültünk hozzá, na akkor lőjük ki rá őket. A hatás és a tűzijáték nem fog elmaradni. Mikor először sikerült leradíroznom egy repülőt az égről, majdnem szívrohamot kaptam, mert a találat hangja mellett óriási ordítás hagyta el a hangszórót, ami kissé viccesnek számított, mert megnézném én azt a robbanást, ahol a pilóta halálsikolya túlharsog minden egyéb zajt. Mi semmiképpen se akarjunk ilyen szép hangos hullócsillagként a földbe csapódni, mert a bank maximum 15 megsemmisített gépig térít meg nekünk valamennyi biztosítási összeget.

Zuhanó repülő590

Aztán érdemes még szót ejteni az áll-leejtő látvány elérése miatt megalkotott külső nézeti lehetőségekről. Az ötlet dicséretes, a megvalósítása már nem, hiszen a más-más szemszögre váltást akkoriban még olyan klasszul nem tudták kivitelezni, s ennek következményeképpen elkerülhetetlen a tájékozódó képesség megzavarása. Ezt alkalmazni harc közben, egyszerűen lehetetlen.
Amennyiben mégis kitekintenénk a nagyvilágba, jól jegyezzük meg, hogy “Auto Switching” mellett a program találat esetén azonnal visszadob minket a pilótafülkébe. A “fegyver követés” (Weapon Camera) és a “célpont nézet” (Victim Viev) kiválasztásával azok felszállást követően bekapcsolódnak. Állítgathatjuk a föld felszínnek a mutatását a “Több Funkciós Képernyőn” (MFD), és a képernyő méretét (Window Size). Ezen lehetőségek elérésére és a többi opcióra vonatkozó billentyűkiosztás a következő:

Irányítás kiosztás590

Anno nagy különlegességnek számított, miszerint a légi csaták közé néhol csavarokkal tarkított videobejátszásokat, drámai beszélgetéseket tettek a készítők, amikkel a “mindent szétlövök” monoton játékból igyekeztek Top Gun -éhoz, vagy a Vasmadarak -éhoz hasonló érdekes sztorival rendelkező programot fabrikálni. A jelenetek alatt kiválaszthattuk, melyik bevetésen vegyen részt a Wildcats csapat, és hogy ki lesz akció közben a segítőtársunk a Mig-21 Foxbat -ok, F-23 Black Widow -ok, Mirage 2000-rek, vagy a F-15 Eagle -ök ellen. Ez a 4 gép természetesen csak a jéghegy csúcsa, összesen 16 különböző repülővel nézhetünk farkasszemet a Strike Commander -ben. A feltűnően okos Ai miatt szerencsére mindben méltó ellenfélre találhatunk és nem kell attól tartanunk, hogy egyből leszednek majd az égről. A játék vége felé lehetőséget kapunk az F-16-osunk lecserélésére egy F-22 Lightning II -re, tehát az szintén egy jó pont, hogy nem egy géppel kell a küldetéseket végrehajtanunk. Igazság szerint a cikk elején írt kiállításokon lejátszott demo felvételeken több repülőgép közül lehetett választani, például ott volt a P-38 Lightning, de ezt a lehetőséget érthetetlen módon törölték a végleges változatból…

Oldalak: 1 2 3 4 5


Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.