RETRO PC: LOTUS III. – The Ultimate Challenge [TESZT]

LOTUS7

Felül az első játékos látható, alatta a második. Javaslom le nem vegyétek a szemeteket a járgányotokról, mert a másik félé eléggé bezavarhat.
Az oszlop legalján a “CODE” felirathoz érkezünk. A program ebben a rubrikában azt a kódsort tünteti fel, ahol versenyezni fogunk.
Lépjünk a harmadik, egyben az utolsó oszlopba. Felül, a már az első oszlopban is átnyálazott opciók várnak. Írjuk be a második versenyző névét, a második, harmadik keretben meg ugyanazokat intézzünk, mint amiket az első játékosnál.
A negyedik, hangszórós dobozkában, 4 -féle stílusú aláfestő zeneszám közül mazsolázhatunk, jobbára el is némíthatjuk e gyönyörű dallamokat.

LOTUS8

Utolsó “ecsetes” menüpontunk az előre betárolt pályakódokat ecseteli nekünk. Megjegyzem, cseles pályaátlépő kódsor nem létezik. Most a menü minden porcikájának alapos átvizslatásával, vegyük ki a szekrényből az ott porosodó overallt, bukósisakot, tornáztassuk meg jól ujjainkat és bökjünk a START mezőre, hogy onnan egyenesen a “garázsba” kerülve, nyálcsorgatva választhassunk a felkínált szebbnél-szebb “paripák” közül.

LOTUS9

Elsőként belibben áramvonalas karosszériájával, a halvány lila Espirit S4 -s. Amennyiben jobban szeretnénk a bárányfelhős mennyezeten átütő, arcunkat gondtalanul cirógató napsugarak társaságában nyomni a gázt, miközben a szél is vadul belekaphat a hajunkba, akkor választhatunk a lenyitható tetős, sárga Elan SE valamint egy almazöld M200-as közül. Nálam mindig az Espirit S4 volt a nyerő a magas végsebessége és a jó gyorsulása miatt. Amúgy részemről az a legnagyobb negatívum a játékban, hogy csak ebből a 3 darabos felhozatalból áll ez az “autó Kánaán”. Nos a sikeres választás megtörténtével kapcsoljuk be az autórádiót.

LOTUS10

A teljes képernyőn pöffeszkedő high-tec rádiónkon a nyíl billentyűket használva kedvünkre válogathatunk a felkínált zeneszámok közül. A pörgős játékmenethez tökéletesen passzoló, ütemes melódiákért Patrick Phelan a felelős. Ő többek közt olyan címek fejlesztésénél segédkezett, mint az Outrun Online Arcade, Micro Machines, Alone in the Dark, Zool, Judge Dredd, vagy a Top Gear 2.
Abban az esetben pedig, ha úgy éreznénk, e muzikális szerzemények csak zavarnának minket a koncentrációban, akkor addig halkítsuk a rádiót, míg szerencsétlen el nem kussol. Innentől nem tartogatnak nekünk további beállítgatásra váró cuccokat, eljutottunk a látványában önmagáért beszélő bajnokságunk első versenyéhez, de még mielőtt elkezdődne a visszaszámlálás a gyorsan fussuk át a képernyő felső felére tűzdelt fura hieroglifaszerű izéket:

LOTUS11

A bal felső sarokban, paripánk éppen aktuális sebességének mutatója díszeleg. Ez alatt a sebességgel arányosan növekvő, illetőleg csökkenő piros csíkszerű “lény” helyezkedik el.
Legalul a program azt jelzi nekünk, hogy hanyadik sebességben van alattunk a gép (ha a főmenüben automata váltót állítottuk be, akkor ez a szám a játék szempontjából tök lényegtelen).
Jobb oldali sarok 3 színű, az esőzések után keletkezett ezerszínű szivárványt lealázó csíkja nem más, mint az üzemanyagszint mérő. Bizony, ez a stuffot annyira valósághűre alkották, hogy néha, mikor körülbelül félig van a tankunk, félre kell állnunk az utolsó piros, tankolási lehetőséget jelző táblát követően, tankolás céljából. Ha erről megfeledkezünk, akkor szívunk és autónk “kakaó” hiányában, egyszerűen lelassul és megáll az út közepén.
A “benzin csík” alatti nagy szám a pillanatnyi helyzetünket jelöli a versenyzők között. Sajnos minden menetben a legutolsó helyről kell rajtolnunk, akár győztünk előzőleg, akár nem.
Szerintem minden lényeges dolgot átnéztünk, úgyhogy induljon a bajnokság, koptassuk meg azokat a pályákat!

 

LOTUS12

LOTUS13

Elsőként egy dombos, fenyőkkel tűzdelt vidéket barangolhatunk be, ahol igyekezzünk a mindent kikerülő tehetségünket felhasználva az első helyek közé keveredni, különben a feltűnően sok akadály által okozott koccanás az utolsó helyre  juttathat. Ezt letudva felpattanunk a világűrbe, egyenesen a Szaturnuszra, és egy eddig még nem látott idegen környezetben küzdhetünk meg a Lotus -sal rendelkező “Szaturnusz-lakó” versenyzőkkel. Vigyázzunk a lézernyalábokra, amik betalálva lassítanak és a “turbo zónában” pedig tapossuk meg s gázpedált, mert ott az elérhető csúcssebesség dupláján nyomulhatunk.

LOTUS14

A 3. pálya lehetőséget ad nekünk, hogy a nyugalommal teli pixelesített éjszakában vezethessünk a városi fények megvilágította utakon. Különösebb aszfaltból kinőtt hátulütőkbe nem rohanhatunk, még a nem versenyző, statiszta-kocsik előfordulása is ritkább. Talán azért érdemes résen lenni az átlagosnál alacsonyabb látóhatár és a sötétből hipp-hopp elénk vágódó versenyzőtársaink miatt, akikbe a belefutás, szintén lassító hatással jár.
A szuper-zöld színben pompázó 4. pályán, elvileg valamilyen szutykos mocsárban dagonyázhatunk végig az első hely megszerzéséért. Feltartanak majd kis fura “kupacok” (ne kérdezzétek, hogy azok milyen lényből jöhettek ki), valamint pocsolyák egy-egy sávban. Ezen kívül, mikor az út két oldalán hatalmas pocsolyát látunk, azt javaslom inkább ne térjünk le megnézni, hogy milyen mély.

LOTUS15

Jön a hegyvidéki autópálya, ahol a mozgásterünk erősen korlátozva van a korlátnak és a sziklafalnak hála. Próbáljunk ezekkel nem közelebbi ismeretséget kötni, mert a hajtűkanyarokban ide-oda vágódhatunk.
Utána egy hózápor okozta térdig érő hóval borított pályán kell fitogtatnunk vezetési tudásunkat. Itt mindenhez tökölődés társul. Nehéz az indulás, a kanyarodás, a fékezésig, a tankolás. Lassíthatnak az útra belógó hótorlasz végek. A kanyarok bevétele csak visszafogott száguldozás mellett ajánlatos.

LOTUS16

A 7. “útépítős” pályán minden sávban felváltva odapottyantottak terelő táblákat, a földrakásokat és olyan is előfordul, hogy ezek miatt egy ideig egyetlen szabad sávban közlekedhetünk.
Szerintem a legszebben kivitelezett verseny az ez után következő, vagyis amelyiket esős időben kell végigvinni. Sötét, borongós, szakadó esővel tarkított. Még mennydörgéseket is kapunk. A pocsolyákkal nem lesz gond, komoly akadályt inkább a bazi nagy sziklák képeznek.

LOTUS17

A zápor után jöjjön a hőséggel párosított szárazság a sivatagos pályán, melyen irányítás szempontjából ugyanazok a buktatók várhatók, mint a havason. A homokbuckák megegyeznek a hótorlaszok kinézetével, csak a színük különbözik. Néhány helyre a készítők jókora sziklákat pakoltak, a tankoló sávhoz tartozó jelzőtáblákat meg úgy tűnik, a helyi púpútévek elvitték a méhbe, úgyhogy a tankolósávra időben figyeljünk.
A legsunyibb, legszemetebb pálya a “ködös”. Engem legalábbis jól fel tudnak idegesíteni a köd rejtelmes foszlányaiból hirtelen elém táruló meglepetés kocsik. Egyébként az éjszakai vezetéshez hasonló élményt kapunk.

LOTUS18

11. helyszínünk egy osztott pályás sztráda. Nyugisan átgurulhatunk az ellenkező forgalomba, csak a forgalomra ügyeljünk. Az ott szembe jövő Lotus sereget, nem fog kikerülni minket. Kapunk még lassulást elősegítő kamionokat, melyek alkalmanként keresztül hajtanak a sztrádán. Ha szerencsénk van, ügyesen átslisszolhatunk az utánfutójuk alatt.
Következik a mindenki ellenszenvét garantáltan elnyerő, folyamatos szélviharokkal felturbózott pálya. A bal kanyarokat inkább lassabban vegyük be, mert a szél hatására bármelyik pillanatban kisodródhatunk, és váratlan összeölelkezéseket élhetünk át egy méretes sziklával.


Oldalak: 1 2 3

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (4 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

4 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • Ruzsi adatlap-képe
    Ruzsi [ 153 ] [] 2014-02-11
    1
    0

    Öcsémmel rengeteget nyúztuk split-screenben. Ő nem nagyon szerette, mert sosem hagytam nyerni. 😀

  • CyberBob adatlap-képe Admin
    CyberBob [ 1504599 ] [fiú] [Alapító] 2013-10-24
    0
    0

    A Lotus 3-ban mindig azt szerettem, hogy a legjobb dolgokat gyúrták bele (pl: pályaszerkesztő), viszont az kissé felidegelt, hogy az ellenfelekre nem hatnak az időjárási viszonyok, stb…

  • ceia adatlap-képe
    ceia [ 101 ] [] 2013-10-24
    0
    0

    Klassz lett a cikk! Na ilyennek kell lennie egy játéktesztnek.
    Én még Amigán ismertem meg a sorozatot, de máig nagy kedvencem nekem is. Szerintem a Lotus 2 a legjobb, a pályái, zenéi, irányíthatósága és hangulata miatt. Két játékosnak pedig kiváló a Lotus 1 is. (kár, hogy nem működik egyjátékos módban teljes képernyőn) A Lotus 3 remek lett, de a hangulata már nem annyira jó, mint pl. a 2-esé. Azért még így is szuper, főleg PC-n amire csak ez készült el. A szeles pályán egyszerűen ellen kell kormányozni, szerintem jó ötlet volt. A kisodródást pedig el lehet kerülni lassítással. A kanyarok bevételéhez legjobb a gáz kis elvétele – fékezni én nem szoktam 🙂

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504599 ] [fiú] [Alapító] 2013-10-24
      0
      0

      Örülök, hogy tetszett. Valószínűleg én is Amigán toltam volna, ha a suliban nem “szoktat rá” a számtek óra. 🙂

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.