RETRO PC: Kőkorszaki flúgos futam, avagy BC Racers [TESZT]

I. Rock city590

Legelső pályánk nem máshol, mint abban a Rock City -ben terül el, ahol valamennyi szereplő is tengeti mindennapjait. Így a verseny alatt nem csupán a száguldozás örömének adhatjuk át magunkat, hanem lehetőséget kapunk körbenézni a kőkorszakiak metropolisában. Gondolom a készítők elsőre nem akarták ellőni a legextrémebb helyszínt, de ez nem is olyan nagy baj.
Ha az élre törésre fókuszálunk, nem a bunyóra, akkor a naplementében úszó városkánk utcáit játszi könnyedséggel kivégezhetjük. Egy dologra érdemes odafigyelni, mégpedig a kisodródásra, ugyanis akkor szerencsés látogatást tehetünk az egyik kő-kégli kertjében, ott pedig jó ideig elidőzhetünk, mert a tömérdek kipakolt “kerti kellék” és a szemeteskukák kavalkádja közül a kikecmergés nem egy leányálom.

II. Night Rally590

A város forgataga után az éjszakát a szomszédos temetőben vészelhetjük át, vagy legalábbis a következő versenyt, minek a neve “Night Rally”. Személy szerint ez a kedvencem mind közül, de nem csak az úton, útszélen a földből előbukkanó koporsók, zombik és egyéb szívderítő vendégszereplők miatt, hanem a látvány úgy, ahogy van lehengerlő. A fényszóró megoldása, a háttérben a telihold, s villámeffektek nagyon jó hangulatébresztő kellékei a játéknak. A készítők még arra is ügyeltek, hogy a térképen a személyünket jelző pont fényszórókat kapjon. A sötétben könnyen letérhetünk az útról, onnantól pedig örülhetünk, ha nem szorulunk az életre kelt fák, valamint a sírkövek közé.

III. Desert Drive590

Harmadik pályánk a sivatagba kalauzol el minket, innen ered a neve: “Desert Drive”. A terep igen könnyű. Figyelnünk itt ismét csak az útszélre kell az odabiggyesztett táblák, sziklák, meg pálmafák miatt. Ez az első verseny, melyen megjelennek a lelkes szurkolók. Ők tulajdonképpen különösebb akadályt nem jelenthetnek számunkra. Egyes sarkokon nekem például farolás közben kis csoportokat sikerült elsodornom. Az “áldozatok” azért nem brutálisan haláloznak el, inkább csak csodálkozó tekintettel, jópofán repülnek szerteszét. Mellesleg elütésükkor még sikolyokat is hallatnak. Ez az aprólékos odafigyelés külön tetszett.

IV. Jungle Rumble590

Nos negyedik állomásunkkal elérkezünk mind közül a legnehezebb terepre, a dzsungel kellős közepébe. “Jungle Rumble” pályánk annyira igyekszik tükrözni a valóságot, hogy a vadon növényei terebélyes helyeket foglalnak el a képernyőn.
Ez elég komplikálttá teszi az időben felkészülést az élesebb kanyarokra, illetve a mocsarak fölött átrepítő, farönkös ugratókra, amik itt debütálnak először. Két hátrányuk van. Egyik a keskenységük, ugyanis könnyen lecsúszhatunk róluk, vagy véletlenül melléjük farolhatunk. A másik az, hogy ha nem tanuljuk meg a levegőben repülve kormányozni a járgányt, akkor érkezésnél könnyedén összeölelkezhetünk egy jókora farönkkel. További újdonságot képeznek az utakon itt-ott keresztbe szambázó dinoszauruszok. Méretes jelenlétük néhány pillanatig totálisan kitakarja a lát teret, tehát készüljünk fel az ilyen meglepetésekre, meg a pályán felbukkanó növényzet alatt megbúvó sziklákra.

V. Swamp Stomp590

Következő pályánkkal, mely a “Swamp Stomp” nevet viseli, bizony csöbörből vödörbe, akarom mondani, mocsárba mocsárba jutunk. A pocsolyás, ködös terep szerencsére nem “Jungle Rumble” -osan telepakolt, viszont megvannak a maga buktatói. A tócsák lelassítanak, az utunkat meg a keresztbe állított, hatalmas dinoszaurusz csontvázak és a kanyarokba tett, egymást követő ugratók nehezítik meg. Mocsárba esés esetén garantáltan utolsók leszünk, mert meg kell várnunk, míg egy dinoszaurusz be nem repül a képbe és ki nem emel minket, vissza az út közepére. Elég poénos, ezt nem vitatom, csak baromira lassú.

VI. Blizzard blitz590

Most, hogy már kifurikáztuk magunkat a sivatagban, a mocsaras esőerdők rengetegében, a “Blizzard Blitz” pályán vár ránk a szinten gyönyörűen kivitelezett, fagyos sarki éghajlat. A rengeteg havon kívül felépítése kísértetiesen hasonlít a “Swamp Stomp” -hoz, annyi különbséggel, hogy a pocsolyák, valamint a patakok be vannak fagyva, emellett a sötétkékkel jelölt utak irdatlanul csúszósak. Az alattomos kis rámpák továbbra is megkeserítik a kanyarokat.

VII. Cave rave590

Ezek után jön a kacskaringós barlangokban játszódó “Cave Rave” nevű pálya, mely a többitől eltérően nem a szabad ég alatt, hanem egy hegy gyomrában zajlik. Sajnos az azonos felépítésű sziklafal miatt teljesen el lehet veszteni benne az irányérzékünket. További káromkodást okozhat két szakadék fölött futó keskeny híd, amikről merőben könnyű leszaladni a tátongó mélységbe, na meg a bajosan kikerülhető, az utakat néhol kettéválasztó széles kőfal.

VIII. Vulcano dash590

Legutolsó és egyben legeslegdurvább pályánk a fortyogó üsthöz hasonlító “Vulcano Dash”. Nekem legalábbis annak idején a rengeteg ugrató, a még több lávafolyam, valamint az annál is több hajtűkanyar, simán elintézte, hogy ne tudjam végigvinni a játékot. Ma már kicsit másképpen álltam hozzá, talán ezért is purcantam ki kevesebbszer és a fejlesztők édesanyját is csupán csak egyszer szidtam közben. Legalább a lávába való esésen jót röhögtem, mert akkor ismét beröppent a képbe a már említett dinó, majd minden égési sérülés nélkül kiemelt onnan. Végül sikerült beérkeznem a célba elsőként ezért jutalomból megnézhettem azokat a záró képsorokat annyi év elteltével először, amin vulkánok tűzijátékokat lőnek ki magukból…

congratulations590


Oldalak: 1 2 3 4

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (2 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.