RETRO PC: Kőkorszaki flúgos futam, avagy BC Racers [TESZT]

Választó képernyő590

Mint már említettem, az összes motor oldalkocsis, vagyis egy általunk működtetett motoron egyszerre két szőröstalpú ősember csücsül (meg a képernyő alján egy folyamatosan pózoló kigyúrt ürge áll, de ő csak statiszta a játékban). Ez azért van, mert a versenyek alatt a testi erő fitogtatása nem áll távol agresszív őseinktől. Erre próbált utalni az options -ban az “ellenfelek durvaságának mértékének beállítása” lehetőség. Szóval ilyenkor jön képbe oldalkocsis barátunk, aki egy méretes bunkóval, vagy más “testápolóval” segít nekünk előrébb jutni a minket megelőzni kívánó ellenek meggyapálásával.
Bizony, néhol egy-két jól irányzott maflásnak köszönhetően juthatunk előre, vagy a bekapott találatok miatt csúszhatunk az utolsó helyre. Gyakorlásnak mindenképpen ajánlok végignyomatni néhány nem túl komolyan vett futamot, mert ha már az elején túlzottan beleéljük magunkat, akkor sűrű káromkodások közepette fogjuk konstatálni, miszerint jobb helyezés elérése híján, a harmadik próbálkozást követően kezdhetjük előröl az egész játékot.
Nyerési esélyeinket nagyban befolyásolja még, hogy itt, a karakterválasztó képernyőn felkínált 6 páros közül melyikkel kívánjuk magunk mögött hagyni a többi aszfalt ördögét, ugyanis minden páros nem csak különböző valós sztárok poénosan elferdített neveit viseli, hanem 4 egyedi tulajdonsággal is el van látva. Ezeket a “SPACE” leütésével hozhatjuk elő.
Ilyenkor a jobb oldalon pózoló izomkolosszust eltalálja egy méretes kődarab, ő összeesik, majd visszamászik egy táblával, amin a pont előttünk álló páros tulajdonságai vannak.

Tábla590

Az adatok sorrendben: “GYORSULÁS”, “SEBESSÉG”, “ENERGIA”, illetve a “KÜZDELEM”. Továbblépés esetén a izmos fickó látványosan kettétöri a fején a táblát és ismét pózolni kezd. Ugyanígy végignézhetjük a többi “kovakövit”. Ennek megkönnyítése érdekében alább készítettem egy felsorolást, melyről leolvashatóak a versenyzőkhöz tartozó értékek:

A versenyzők és tulajdonságaik590

A merőben változatos pontszámok miatt, a “Start” előtt mindenképpen érdemes figyelembe vennünk, nyerés szempontjából kik számíthatnak a legkedvezőbbeknek. Például Sado-Tooth Tyler és Sid Viscous az otromba kinézetük ellenére a leggyengébb párost alkotják. Bár a csihi-puhiban elég jártasnak tűnnek, mégis jobb, ha helyettük inkább olyanokra koncentrálunk, mint Bob Hardley & Jimi Handtrix, vagy a Chuck Rock család, valamint nem elhanyagolható Granite Jackstone & Tina Burna sem, ugyanis náluk a sebességen van a hangsúly.
Miután válogattunk kedvünkre, indítsuk el a játékot. Ugyan az egész képernyő 320 x 200 pixel (teljes képernyőre tehetjük, csak akkor elmosódottabb lesz), de ennek ellenére már a startvonalnál észrevehető, hogy különleges gammával van dolgunk. Az egészből az sugárzik, mintha egy rajzfilmcsatornát néznénk, no meg a minőségében is jól odateszi magát. Az alakok nem olvadnak bele a környezetbe, a helyszín színpalettája sokszínű, változatos, a háttér pedig igazán kellemes hangulatot sugároz.
Gyorsan tegyünk egy túrát a képernyőn, hogy végül is milyen hasznos infokkal gazdagíthat minket.

képernyőleírás590

Középen terül el maga a játéktér. Ennek felső részén látható kicsiben a pálya térképe, valamint a rajta mozgó színes pontok mutatják a versenyzők helyzetét. Alul, az összefabrikált fakeret jobb oldalán egy kisebb keretbe botlunk, ami egészen addig kong az ürességtől, míg valaki támadóra nem veszi a figurát velünk szemben, vagy mi neki nem megyünk valakinek és meg nem próbálunk hasonló módon “kommunikálni”. Ekkor egy zöld dinó jelenik meg benne. Fölötte hosszúkás kőtáblával, melyen annak a neve ékeskedik, akivel összeszólalkoztunk. A dinó állapotából levonható, hogy mennyire amortizáltuk le versenytársunkat, ugyanis minden egyes jól irányzott ütődés, ütés után ez a szegény állat egyre inkább csontvázzá válik. Amint teljesen az lesz, a játékos kipurcan. Tovább haladva, e keret mellett feltűnik egy kockás zászló. Azon a még ránk váró körök száma virít, majd egy ugyanolyan dinóval találkozunk, mint az ellenfél esetében, amire alapvetően ugyanazok a szabályok érvényesek csak a mi járgányunkkal kapcsolatban. Az őshüllő fölötti táblában, kis körök jelölik a “nitro” mennyiségét. Na hát ezen én is meglepődtem. Nitro abban az időben? Bizony ám! A BC Racers -ben semmi sem lehetetlen! És az alapanyag hozzá nem másban, mint a start vonal után a jobb oldali kis sávba elszórt, ízletes, zöld húsokban rejlik. Még tovább haladva balra utolsó látnivalónk a helyezésünk mutatója.

húsok590

Ezzel túl is vagyunk a képernyő megismerésén. Innentől kezdve már csak a tökéletes rajtolásra és a ránk váró 32 verseny megnyerésére kell koncentrálnunk. Sima ügy! Apropó! Valójában 8 darab, merőben különböző környezetű pályából áll az egész, de a játék szavatossága érdekében ezekből a Core -ál többféle variációt alkottak, így lett a végén 32. Szerintem fölösleges lenne egy kisebb regényt írni mindről külön-külön. Ésszerűbb, ha a 8 fő helyszínről adok tudósítást:


Oldalak: 1 2 3 4

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (2 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.