RETRO PC: Jump’N Bump – Avagy nyuszi hopp a túlélésért! [TESZT]

Új főcím

A hétvégén az asszonykám öccsénél valami irtó fura dologra lettem figyelmes. Nos, ez az enyhén kifejezve fura dolog nem éppen a lakásban néha szabadon engedett “vérteknős” volt, hanem egy hihetetlenül elmeroggyant PC játék, amivel épp a barátnőjével játszott. Megállás nélkül nevettek közben. Odahívtak engem is mondván; régi program lévén hátha ismerem. Szóval odamentem… A látvány, ami fogadott lehengerlő volt:
A monitoron egy egyetlen képernyőnyi, oldalnézetes vadregényes táj tárult elém, patakkal, mini vízeséssel, lebegő sziklákkal, sziklaszirtekkel és méretes jégkockákkal, amik nem tudom, hogy illettek a képbe, de nem is ez a lényeg. A két dimenziós mesébe illő pályán két aranyos, csodálkozó szemekkel bámuló nyuszi ugrabugrált. Az egyiket a párom öccse, a másikat az ő párja irányította és közben nagyon nevetgéltek valamin. Erre a “valamire” értetlen fejjel csak addig kellett várnom, míg egyikük nyusziját sikerült a másikénak a fejére ugrasztani. Ezzel el is érkezett a végkifejlet: Az a nyuszi, amelyikre ráugrott a másik, hús és csontszilánk cafatokban robbant szerte szét, természetesen több liternyi vér kíséretében.

Jump_n_Bump590

A látványtól köpni nyelni nem tudtam, mert hát ilyesmire véletlenül sem számítottam. “Milyen agyilag zokni ember vetemedhetett arra, hogy ezt az izét kitalálja” -gondoltam magamban. Aztán a 15. és 20. cafatokra robbantás környékén elkezdett derengeni, hogy mintha már évekkel ezelőtt találkoztam volna eme különleges “művészjátékkal”. Igen! Beugrott pár kép arról, hogy miután informatika órára behozta valaki a súlyos 1 floppylemezt elfoglaló agyrémet és feltette azt néhány gépre, mind odatornyosultunk a “szerencsés” gépek elé, ahol ketten, hárman, vagy négyen mértük össze ugrabugrálós gyilkolhatnékunkat. A legjobban arra emlékszem, hogy Norton Commaderből a bump.exe -vel lehetett elindítani, meg hogy a játékidőnek sosincs vége, így nálunk minden deathmatch 5 percig tartott, ez után nyomtunk egy ESC -et, amivel bejött az addigi eredmények táblázata, ahonnan a füzeteink hátuljába írtuk fel az eredményeinket a Lotus 3 kódjai mellé.

eredmények590

No de ennyit az emlékekről. Jöjjenek a kész tények: A játékot valamikor 1998 -ban hozta napvilágra a Brainchild Design nevű kis fejlesztőcsapat. Eredetileg MS-DOS -ra készült, így később az új operációs rendszereken nem futott, viszont forradalmi gamma lévén, nem kellett sokat várni, hogy a rajongók megoldják ezt a kis problémát. Sőt, néhány évvel később már Xbox -on és PS2 -őn is indulhatott a “nyúlháború”. A játéknak se története, se időlimitje nincs. A pályán minimum 2 -en maximum 4 -en lehetnek egyszerre. Ügyelni kell arra, hogy ezt a számot a program elején úgy kell beállítani, hogy a billentyűzethez, valamint az egérhez  tartozó nyulakkal át kell ugratni a kezdő képernyőn látható farönköt.

farönk590

A 4 nyuszi irányítása név szerint a következőképp történik:

– Mijji (barna nyúl): Az egér gombjaival irányítható.
– Dott (fehér nyúl): A nyilak segítségével irányítható.
– Jiffy (narancssárga nyúl): A W, A, D gombokkal irányítható.
– Fizz (szürke nyúl): Az I, J, L gombokkal irányítható.

Ha hiszitek, ha nem, a program tényleg egy deathmatch párbaj, amelynek az egyetlen lényege az, hogy mindenki a saját nyulával ügyesen a társai fejére ugorjon. A díjnyertes cafatokra szakadás után az elhalálozott fél azonnal fojthatja tovább a vérengzést, hiszen épen és egészségesen feltűnik a képernyőnek egy másik szögletében, ugrásra készen. A párbajt az nyeri, aki legtöbbször csinált palacsintát társaiból. Az eredményeket a jobb oldalon elhelyezett függőleges sávról olvashatjuk le, ahol a mi nyuszink és annak neve látható, de mint ahogy azt már irományom elején említettem, az eredményeinket az ESC lenyomásával szintén azonnal megtudhatjuk, viszont ez esetben az éppen futó deathmatch -nek is vége szakad. Az egyik legnagyobb problémája a Jump ‘n Bump -nak az, hogy nincs benne AI, így nem kapunk lehetőséget arra, hogy ha épp nem lelünk “áldozatra”, úgy a gép ellen játszunk.
A program effektjeit és zenéjét Anders Nilsson Fasttracker 2 -ben készítette. Andreas Brynervall és Martin Magnusson felelősek a mesés grafikáért, amit Deluxe Paint 2 és Paint Shop Pro 5 programokkal varázsoltak elő. Magát a programot pedig Mattias Brynervall C és ASM nyelven írta. 1999 -ben nyilvánosságra is hozták a játék forráskódját, ami a rajongók élénk fantáziájának köszönhetően több hasonló pattogós művet, vagy extra pályákat eredményezett.

negatívum590

Negatívumként csupán jelentéktelen dolgokat tudnék megemlíteni. Például mai szemmel nézve a játék felbontása nem túl nagy, így ha valaki arra vetemedik, hogy letöltse, az ne csodálkozzon az ablak méretén amelyben megjelenik majd az ugrálós vérontás. Az aláfestő retro zene egy idő után irritálhatja füleket, viszont erre is van megoldás: az M billentyű lenyomásával elnémíthatjuk a pittyegést.

pozitívum590

Az irányítás az, ami teljesen rendben van. Még joystickkal is volt alkalmam kipróbálni és tökéletesen tudtam vele barangolni minden irányba, kivéve  a jégkockákon, de azok értelemszerűen csúszósak, ami mellesleg még több pluszt ad a játékélményhez. A zene a megunhatósága ellenére nagyon szépen megkomponált darab. Kár, hogy nem készítettek belőle többfélét.
A pálya izgalmas, érdekes, jól kivitelezett. Ha megunnánk, a hozzá készült képszerkesztő program segítségével egy rakat új “harcmezőt” generálhatunk, ami mondhatni eléggé megnöveli a szavatosságot. Íme belőlük néhány:

pályaszerkesztő1590

pályaszerkesztő2590

pályaszerkesztő3590

pályaszerkesztő4590

 

összegzés590

Egy ilyen beteg, elme-roggyant játék bemutatója után nem is tudom, mit írhatnék összegzésül. Kicsit aranyos, kicsit véres multijáték, viszont szerintem úgy jó, ahogy van.
Nem AAA kategóriás ugyan, de maradandóságában mégis felülmúlt jó párat abból a súlycsoportból. Míg 1998 óta egyre-másra kerültek ki a hatalmasabbnál is hatalmasabb projektek a fejlesztők műhelyeiből, és persze hamar el is tűntek a feledés homályában, addig a régi, egyszerű játékok, mint ez, vagy mondjuk a Prince of Persia, a Galaxian, a Pac Man és még sorolhatnám társaikat, továbbra is ugyanolyan örökzöldek maradnak az évek múlásával…
Mindenesetre néhány nevetéstől fetrengős pillanat erejéig legalább húsvétra ajánlatos eme hihetetlenül nem normális stuffot beszerezni mindenkinek!

 

infobox ertekeles jump n bump pc futuretro2

 

Utóirat:
A még élvezetesebb és elmebetegebb deathmatch érdekében különleges kódok is léteznek a játékhoz, melyeket szigorúan csak azoknak ajánlok, akik nem bánják, ha a folyamatos röhögéstől rekeszizomgörcsöt kapnak:

– Jetpack: A nyuszik ugrás helyett repülnek.
– bunniesinspace: Olyan lesz a gravitáció, mintha a Holdon ugrálnánk.
– pogostick: Folyamatosan ugrálnak a nyuszik.
– bloodisthickerthanwater: Vérré válik a víz.
– lordoftheflies: A legyek követik a nyuszikat.


Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (Még senki sem értékelte)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.