RETRO PC: Indiana Jones and His Desktop Adventures [TESZT]

ÚJFŐ590

A ’80 -as éveket misztikus kalandokba rángató Indiana Jones széria óta sajnos elég sok bőrlehúzós Indy játék és azok félresikerült klónjai rugaszkodtak el a siker felé az ostort látszólag erősen megragadva, de egy bizonyos ponton egyiküknek sem sikerült átlendülni, így csúfosan a süllyesztőben végezték. Mindennek ellenére a LucasArts azért néha össze tudott hegeszteni néhány kivételnek számító kisebb gyöngyszemet is, melyek ugyan nem millió dolláros projektek voltak, de nem is olyanok, amikre manapság kellemetlen szájízzel gondolunk vissza.
A mai napon egy ilyen különlegesség számba menő klasszikus gammát vettem le tesztelés céljából a polcról, ami pontosan 1996. április 30 -án látott napvilágot és egész egyszerűen az “Indiana Jones and His Desktop Adventures” címet kapta .

borító590

Annak ellenére, hogy megjelenését követően egy évvel a LucasArts -nál máris ráhúztak egy Star Wars világot, aztán eladták mint “Yoda Stories”, nekem borzasztóan bejött sőt, még a munkahelyemen is ott trónolt hosszú ideig a gépemen unaloműzés céljából a végeláthatatlan sztorija miatt.  Hogy miért az? Erre majd később fény derül…
Bár a program egyetlen lemezen kapott helyet (és ez alatt nem a CD vagy DVD lemezre gondolok, hanem az igazi, hamisítatlan floppy -ra), mégis az egyszerűségének ellenére a maga nemében igényes, kidolgozott grafikát kapott, ami igazi klasszikus hangulatot nyújt a játékosoknak. Nekem elsőre az Ultima és a Zelda egyvelegének tűnt, viszont jobban szemügyre véve, részleteiben mégis más.

lemez590

kezdés590

Mint ahogyan azt az ilyen típusú programoknál megszokhattuk, a megjelenítés teljesen hanyagolja a 3D -t, félig felülnézetből, félig oldalnézetből vizslathatjuk a képernyőt. Az egész táj előre megírt elemekből van, de az épületek, barlangok belsejét kívülről nem láthatjuk, csak miután bementünk a bejáratokon, az esetben nyílnak meg előttünk ezek a kis mellékterek.

belső külső590

Igen aprócska gamma lévén egészen hihetetlennek tűnt számomra a már említett kilométeres cselekmény. Erre nyújtanak magyarázatot nekünk a véletlenszerűen generált világok.
Bizony, valahányszor választunk egy hozzánk illő kalandméretet, a program mindig másmilyen felépítésű világot hoz létre, amiben a helyszínek, történések, tárgyak és még a szereplők sem ott fognak leledzeni, ahol az előző végigjátszás során találkozhattunk velük. A folyamatosan változó kalandokért kettő darab véletlen generátor a felelős, ugyanis ezekre épül Indy játékunk motorja.
Az egyik, a kalandozások szerteágazó útvonalait építi fel. Magyarul amennyiben sikeresen véghezvittük az aktuális küldetést, megkapjuk a következőt, egészen addig, amíg el nem érünk végső célunkig. Ezek a küldetések/részfeladatok például irányulhatnak tárgyak, vagy információk megszerzései, amikért szintén olyan tárgyakat, információkat kaphatunk cserébe, amik előrébb juttathatnak minket a történetben, illetve elzárt térképrészletekbe segíthetnek bejutást biztosítani. A másik generátornak pedig az a dolga, hogy összerakja a térképet kalandozgatást szolgáló térképet, melyre a rengeteg megszerezhető tárgy lesz elhelyezve.

screen590

Legjobb, ha az opcióknál az ablak méretét  640×480 -asra állítjuk, mert a játék korát nézve az ennél nagyobb méretekben nem igazán tűnhet élvezhetőnek. A jobb oldalt elfoglaló szürke oszlopban lesznek megtalálhatóak a felvett és kapott cuccaink, alatta még 3 dolog látható: A zöld nyilak a választható útirányt mutatják, aztán jön a használatban lévő fegyverünk és végül valami fura zöld kör, ami nem ektoplazmát, hanem az életerőnket mutatja.

jobb oldal590

 

Fel s alá járkáláshoz, ellenség aprításához, tárgyfelvételhez nincs másra szükségünk, csupán egy egérre, de ha valaki ragaszkodik a billentyűzethez, az is simán megoldható. Ez utóbbit választva, a nyíl gombokkal közlekedhetünk, a “Shift” -el ragadhatjuk meg a húzás és tolás szempontjából elhelyezett nagy dolgokat, a “Space” -szel pedig harcolhatunk, tárgyakat vehetünk fel. Az “M” gomb lenyomásával hívhatjuk elő/tüntethetjük el a négyzetekből felépülő térképet, miután szert tettünk rá.

map590

Tulajdonképpen ez minden, amit érdemes tudni a programról, mert a folyamatosan változó terep, meg egyéb miegymás miatt, nem tudni, hogy ha majd teljesen új sztorit kezdünk akkor jobbra, rosszabbra, esetleg ugyanolyan minőségűre számíthatunk, mint amit előzőleg végigtoltunk. Egy biztos, a ránk váró ellenfelek, illetve rejtvények nem idegtépőek, tehát nem fogjuk idegességünkben félbehagyni a kalandozást, vagy falhoz vágással tesztelni az egerünk masszívságát.


Oldalak: 1 2

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (3 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.