RETRO PC: ALIENS – A comic book adventure [TESZT]

A játszi könnyedséggel bevágható harcrendszert egyébként a hajónkból kilépve rögtön megtanulhatjuk a fogadóbizottságként működő, barátságtalan robot megjelenésekor. Az izometrikus nézetből közvetített csatában a szemben álló felek nem felváltva, körökre osztva, hanem tetszés szerint, egyszerre mozoghatnak sakktábla szerűen, zöld színű négyzetekre lépdelve.

aliens a comic book adventure futuretro 21

Hogy mindenki képben legyen, gyorsan vegyük át az alapokat: Bal egérgombbal haladhatunk a rácsok mentén, aztán mikor a fegyverünk hatótávolságába lépő támadónk lába alatt pirosra vált a négyzet, akkor kaphatunk az alkalmon és az egér másik gombjával golyózáport zúdíthatunk a nyakába. A merészebbek közvetlenül az ellenfél mellé sétálva, akár testközelből mérhetnek rá halálos ütéseket. A túlerő és a szűkös mozgástér általában nagyon keménnyé teszik ezeket a harcokat! Ne feledjétek, ha 6 Xenomorph -al néztek farkasszemet, a közelebbi dögöket lövéssel, a távolabb esőket gránáttal mészároljátok le!
Nem hittem, hogy a CIC katonáinak taktikáját keresztülhúzni keményebb dió, mint a Xenomorph –okét, pedig az! Náluk a savas kedvenceknél alkalmazott harcmodor mellé bejátszik a harctér egészét kihasználó taktikázgatás, ugyanis hozzánk hasonlóan egyedi fegyverarzenállal felszerelt exoskeleton -okat viselnek. Ha rossz napjuk van, még robotokat is küldenek ránk!
Pechünkre a mi oldalunkon max a rejtett szobákból felvehető, komolyabb csúzlik jelenthetik az erősítést. Állítólag a rakétavető muzsikál a legdurvábban, de én a (fegyvereknél leírt, klikkelgetős-becélzós módszerrel elhajítható) gránátra jobban rábíznám az életem.
Végül ne feledkezzünk meg a tojások sorainak megritkításához elengedhetetlen detonátorról. Kizárólag zárt állapotú tojásra helyezzük, különben lesz smacilaci!

aliens a comic book adventure futuretro 22

Nos, úgy gondolom, minden a programmal kapcsolatos és az életben maradáshoz elengedhetetlen információt megosztottam Veletek. Nincs más tennivalótok, mint ezek tudatában nekivágni a szűk 2 órás Aliens: A comic book adventure –nek, élvezni a sajátos játékélmény nyújtotta kiemelkedő pillanatokat, bevetni a fent leírt trükköket az adott helyzetekben, megrökönyödni a csontig hatoló fordulatokon és rácsodálkozni a döntéseitekkel előhívható végkifejletekre (3 van).

 

aliens a comic book adventure futuretro pozitívum

Nálam a pozitívumok terén a csomagolás vitte a prímet. Talán mert még azelőtt sosem foghattam a kezemben nagydobozos Alien játékot melynek félelmetes borítójához más Alien játéké máig a közelébe sem érhet. A benne rejlő mindentudó útmutatót csupa hasznos információval pakolták tele: a lények típusainak aprólékos leírásával, ezen típusok megölésére leginkább alkalmas taktikák/fegyverek helyes alkalmazásával, az egész sztorival, az elejétől a végéig… Örömmel forgattam a végigjátszás alatt. Nem spóroltak ki belőle semmit!

tok és cd590

A habkönnyű navigáláshoz nem szükségeltetik más, csak egy egér és az információs sáv is hamar kiismerhető. Igaz, ami igaz, a nyakunkba sózott feladatunk némelyikében annyi a veszély, mint a májkrémes kenyér megkenésében, ám az összetett fejtörők idővel tesznek az ellenkezőjéről.
Az kellően változatos, előre renderelt 3D állóképekből nem lógnak ki a kézzel rajzolt 2D -s karakterek, de a legügyesebb húzás a Nostromo folyosóinak kombinálása az LV-426 -ra felhúzott Hadley’s Hope termeivel (A labort például egy az egyben az Aliens -ből másolták le!). A főbb helyszínek egyedi atmoszférája segített a tájékozódásban sőt, azt sem bántam, hogy többször visszaküldtek egy adott helyre a különféle rejtvények megoldása végett. Látszik rajtuk a törődés, a minőségre, az élményre való törekvés (A fészek látványától libabőröztem mint állat!).
Rengeteg műszerhez, tárgyhoz biztosítanak hozzáférést a fejlesztők. Komolyan mondom, néha a bőség zavarától kisebb szüneteket kellett beiktatnom. Aztán ott vannak a program felét kitevő, hihetetlenül szép SVGA átvezető animációk/videók… rájuk tényleg nem lehet semmi panasz! Utoljára ilyen gazdagon kidolgozott képsorokat max az Inferno -ban láttam.
A háttérzene témája kellően hozzáad az “Alien hangulathoz”, ugyanakkor kissé melankolikus hangvitelű, úgyhogy a Depeche Mode rajongók kimondottan jól fogják érezni magukat a kietlen folyosókat beterítő félhomályban. Ha akcióra kerül a sor, felpörgő ritmusok tesznek róla, hogy véletlenül sem érezzük magunkat biztonságban. A midi-dallamok, a hangeffektek és a beszéd jól elkülöníthetőek egymástól. Ilyen szempontból a stuff irdatlanul megelőzte a korát! Nekem még borzasztóan bejött az, hogy extra zenei hanganyagokat rejtettek el a pályákon.

 

aliens a comic book adventure futuretro negatívum

’95 -ben az xenomorph -okat leszámítva leginkább a merevlemezről 57MB -ot lezabáló program hozta a frászt a gamerekre, ami akkoriban egy ilyen klikkelgetős kalandjátékhoz képest irreálisan soknak számított. Ha meg az adat tetemes része úgyis ott volt a meghajtón, akkor nem értem, mire föl váratott hosszú percekig egy-egy betöltés alkalmával???
A filmekben megszokott hangulaton mégsem ez rontja legtöbbet. Kész röhej, hogy a legnagyobb életveszély közepette is csak akkor osztja meg velünk a kikért információkat a fedélzeti számítógép, ha leülünk reversi -t játszani vele és győzünk! Na ennek a csalódást keltő szájízt produkáló címeres marhaságnak a kitalálója vagy megszállott reversi fan hírében állhatott, vagy nem sokat konyított a szériához…

aliensbook590

Ez mind semmi! Nagyobb zavaró tényezőnek tudható be a CD -k folyamatos cserélgetése (2 CD -ből áll a játék). Bárhonnan indulunk, a program az első lemez behelyezéséig meg se nyikkan! Miután a fapados menüben kiválasztottuk a betölteni kívánt állásunkat, jöhet a második CD, aztán a kilépéshez ismét az első lemez szükségeltetik! Elhalálozás esetén a mentések betöltése még kacifántosabb: Ha az első lemezen tartunk, akkor ha tetszik, ha nem a küldetést az Exo ruhák felvételétől kezdjük. Ha pedig már megkezdtük a második lemezt, akkor az újfent betöltéshez tehetjük vissza az első CD -t, hogy a menüben kiválasszuk a mentett állást és ezzel párhuzamosan rakhatjuk is vissza a második lemezt. Ekkor a kolónia első komplexumának legelső szobájából indulhatunk útnak. Csak azért nem kaptam agyvérzést, mert a rengeteg kolbászolás árán begyűjtött cuccaim nem vesztek el.

disc590

 

Ja, és még egy szívderítő hír: Ha esetleg e bemutató után valaki kedvet kapna a B54C sötét, csendes folyosóinak a felderítéséhez, ahol az áldozatok lecsöppenő vérének visszhangja szolgáltatja számunkra az egyetlen hátborzongató neszt… hát azt a kalandort sajnos ki kell ábrándítanom, ugyanis a mai operációs rendszereken kegyetlenül szaggat. Bezzeg a 90 -es években DOS alatt is simán ment!

 


Oldalak: 1 2 3 4

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (5 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.