RETRO PC: ALIENS – A comic book adventure [TESZT]

Aliens Comic Book Adventure Új 590

Philip K. Dick Ubik című művének a játékadaptációját is jegyző Cryo Interactive –nak hála 1995 május 25 -étől egy olyan meglepően pikáns Alien játékba csöppenhettünk bele, mely sztorija a Dark Horse Comics által kiadott Aliens: Labyrinth képregénysorozat folytatásául szolgál és amely különc stílusához csak a SEGA CD –re írt Jurassic Park fogható.
Igaz, az “Aliens” cím talán olyan asszociációt kelthet bennünk, hogy egy kőkemény, savban tocsogó, “Lődd ahol éred az állkapcsukat csattogtató bestiákat!” típusú, parafaktoros helyzetekkel teli túlélő horrornak nézhetünk majd elébe, pedig nem! Itt kivételesen a ’80 -as és ’90 -es években virágkorát élő kalandjátékok sémájára húzták rá a képregény köntösbe bújtatott Alien formulát.
Tulajdonképpen engem is letaglózott az ide-oda sétafikálásra, tárgyhasználatra, más karakterekkel való önfeledt cseverészésre és némi taktikázgatásra kihegyezett játékmenet, ám a szintén különc Alien: Isolation -höz hasonlóan, az utolsó pálya végeztével tudomásul kellett vennem a tényt, miszerint egy teljesen új, ugyanakkor tetszetős oldaláról ízlelhető meg az a titokzatos sötétség általa, ahol lidércnyomásba burkolódzik a kimondhatatlan szorongás…

aliens a comic book adventure futuretro 2A gyanútlan gamerre leső rettegés előfutáraként érkező intro, valamint a későbbi átvezető képsorok mind megjelenésükben, mind a történetmesélés szempontjából páratlanra sikeredetek. Akaratlanul fel is tettem magamnak a kérdést: Vajon milyen kemény munka árán alkották meg mindezt a maga idejében? Egyetlen hátulütője a csili-vili felvezetőnek, hogy ha a játékot a későbbiekben az elmentett állásunktól akarnánk folytatni, akkor ugyanúgy végig kell malmoznunk minden csodálatos percét…. Megéri? Meg bizony!

aliens a comic book adventure futuretro 3

Nos, az Aliens: A comic book adventure sztorija 2121 –ben veszi kezdetét, mikor az Intelligens Kolóniák Parancsnoksága (angol rövidítése CIC) útjára indítja első terraformáló küldetését. Az expedícióknak a célja dióhéjban annyi, hogy a benne résztvevő tudósok “életet leheljenek” a lakhatóvá tehető bolygókba, mivel a pénzéhes CIC 2121 -re totálisan kiaknázta a túlnépesedéssel küzdő Földünk legutolsó ipari tartalékait.
Ezen merész projekt startolásakor a CIC önként jelentkezőkből verbuválta össze hajóinak gyarmatügyi tudósait, legénységét, majd az aljas terveinek lelepleződésével, miszerint csupán nyerészkedés miatt használja ki személyüket és fikarcnyit sem törődik a Föld megmentésével… hát, akkor már kénytelen volt sorozással kényszeríteni a szerencsétleneket.
Mi magunk cirka 36 évvel később kapcsolódunk be az eseményekbe, a fent említett kényszersorozásnak áldozatul esett kutatócsapatok egyikének tagjai révén, akik mit ad isten, épp legutóbbi sikeresen véghezvitt terraformáló küldetésükből igyekeztek hazafelé 4 fős fregattjukkal, az USS Sheridan –el. Nyugalmas útjukat a kétszázadik napon “szabotálta” a hajó fedélzeti számítógépe,”ANYA” (M.O.M., az 1979 -es Alien filmben nem ugyanígy hívták a Weyland-Yutani Társaság Nostromo nevezetű kereskedelmi vontató űrhajójának fedélzeti számítógépét?) egy az Alpha Centauri periféria közelében lévő, 12-ed osztályú, Epsilon szektori bányász kolóniáról automatikusan sugárzott, harmadosztályú SOS vészjel befogása után. E kolónián kevesebb mint negyven ember, no meg a szokásos veszélyforrást jelentő, régebbi típusú androidok dolgoznak.

aliens a comic book adventure futuretro 4

A titokzatos SOS jelek igazi oka (amiről a hajó legénysége jó ideig semmit nem fog tudni) az az, hogy a kolóniának otthont adó B54C kisbolygón hűn szeretett vállalatunk a büdös életben nem bányászott semmit! Valójában titkos genetikai laboratóriumot működtetett ott, na de nem ám a Chuck Norris szakállában fészket rakott csíkosfejű nádiposzáta terjesztette bolygóközi influenza ellenszerének kikotyvasztása céljából, hanem a befogott idegeneken végzett kutatásaikhoz jött kapóra nekik ez az Isten háta mögötti porfészek.

aliens a comic book adventure futuretro 5

Mint ahogy az előre sejthető, a titkos projekt kudarcba fulladt és a (szokásos) technikai malőr következtében kiszabadult arctámadó barátaink a dupla állkapcsú “kollégáikkal” elkezdték űzni az ipart, melyhez az a telephelyen kutatást végző alkalmazottakat választották alapanyagnak.

aliens a comic book adventure futuretro 6

“ANYA” e szerencsétlenül járt tudósok segélykérő jeleire reagálván, idő előtt felrázta mély-álmukból a legénységet, majd azokat ugyan nem bújtatja bolyhos papucsukba, de egy melengető kávé mellett közölte velük a remek hírt az idegen eredetű, megállapíthatatlan jelentéssel bíró rádióadást illetően. Az előírtak szerint a csapat köteles kivizsgálni azt, ezenfelül az ott végzett kutatások eredményéről is jelentést kell küldeniük a CIC-nek. Magyarul: A jól megérdemelt pihenőjüket egyelőre parkolópályára tehetik!

aliens a comic book adventure futuretro 7

A játékos, azaz mi abban a megtiszteltetésben részesülhetünk, hogy a parancsnoki pozícióban díszelgő, ex USCM ezredes (tengerészgyalogos), Henry Hericksen bőrébe bújva göngyölíthetjük fel a cselekményt. Tévedés ne essék, szóban forgó emberünknek az ég világon semmi köze nincs ahhoz a Lance Henriksen -hez, aki Bishop -ot játszotta az 1986 -os Aliens mozifilmben. Az ő neve csupán a film előtt való tisztelgése Cryo Interactive -nak.

aliens a comic book adventure futuretro 8

Erős, önhitt, kitartó, 115 -ös IQ –val rendelkező karakterünknek anno a seregben töltött évei alatt volt alkalma kitanulni az ölés mind a 6546345 különböző technikáját és kalandozásai során már “randizott” is az idegen lényekkel, úgyhogy váratlan meglepetések nem érhetik. Irányítása és a képernyőn megjelenő opciók között az egerünkkel válthatunk. Nincs más dolgunk, mint rámutatni egy helyszínre, vagy tárgyra. Ha interakcióba léphetünk vele, akkor megváltozik a pointer. A “mindenható” egéren kívül a figyelmünk és logikai érzékünk egyaránt beizzításra szorul, ugyanis a Telltale interaktív mozijaival ellentétben nem tolják a ránk váró feladatokat random bele a képünkbe. Hosszas nyomozás nélkül lemondhatunk a továbbjutásról! Legfontosabb tennivalónk az információgyűjtés legyen a megtalált túlélők és a saját embereink körében.

aliens a comic book adventure futuretro 9

Három tapasztalt veterán társunk (egy nő, két férfi) irányítását nem adják a kezünkbe, viszont tárgyak csereberélésére bármikor kaphatóak. Sajnos elég nehezen vergődhetünk velük zöld ágra, mert mindig megvan a maguk véleménye az adott helyzetről és ez legtöbbször (logikus) tetteink kritizálásában, unszimpatikus viselkedésben nyilvánul meg. A legkézenfekvőbb gyógyír az agyzsibbasztó viselkedésükre, ha a párbeszédek során nem, faggatózva/lényegre törően kommunikálunk. Először a lelki világuk békéjét kevésbé sértő válaszokkal puhítsuk meg őket, aztán ugrasszuk ki a nyuszit a bokorból.
Rossz válasz esetén, sok galibával fűszerezhetik meg továbbjutásunkat, úgyhogy tényleg ne feledkezzünk meg a jó nevelésről.

A legénység:

– Dr. Lora McGuiness: 150-es IQ -jával, valamint jó pár megszerzett diplomával a háta mögött ő a csapatunk egyetlen női tagja. Jelenlegi küldetése arról szól, hogy orvosként tevékenykedjen a USS Sheridan -en.
Általában elkülönül a többiektől. Nagymértékű tudása, megszállottsága ellenére önálló döntéshozatalra képtelen. Mások irányítását igényli. Pszichikai potenciálja alacsony.

aliens a comic book adventure futuretro 10

– Mac Williams: A hajó 125-ös IQ-val rendelkező kapitányát tisztelhetjük személyében. Rá vár az USS Sheridan irányítása. Viselkedése színpadias, megjátszó és szintén megszállott személy, mint Lora, annyi különbséggel, hogy sok évvel ezelőtt a heroin rabja volt. Fizikai potenciálja meghatározó.
aliens a comic book adventure futuretro 11

– Jack O’Connor: A 221-es IQ -jával ő a legeszesebb koponya a fedélzeten. Amennyire okos, annyira skizofrén. Ebben közre játszik az, hogy 14 éves korában összefutott egy Xenomorf -fal. Tudományos tisztként koptatja hajónk folyosóit. Igen megszállott személyiség magas pszichikai potenciállal (Fogadok, hogy ő lesz négyünk közül az áruló…).
aliens a comic book adventure futuretro 12

Ezen információk mellett tájékoztatnak minket a csapat tagjait illetően a programban feltüntetett egészségük alapján, fizikai erősségük alapján, szellemi erősségük alapján, továbbá éhségük, idegállapotuk alapján. Az éhség külön imát érdemel, de arra később térek rá.
Egy a lényeg, az együttműködésük elnyeréséhez nem elég a nyájas beszéd, mindent aszerint kell cselekednünk, hogy ezek a mutatók a megfelelő szinten stagnáljanak, különben egyszerűen elküldenek minket melegebb éghajlatra.

aliens a comic book adventure futuretro 13


Oldalak: 1 2 3 4

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (5 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.