Resident Evil 5 [PC TESZT]

resident evil 5 pc teszt 1

Hat évvel a megjelenést követően, sikerült végre kipróbálnom és végigvinnem a Resident Evil 5-öt, és meg kell, hogy mondjam, egy nagyon jól összerakott játékról van szó. Kerek egészet alkot benne az irányítás, a harcrendszer, az elvétve előkerülő fejtörők, illetve az ellenfelek.

Amikor a Resident Evil felvette ezt a stílust, a TPS nézetű akció-orientált játékmenetet, sokaknak nem tetszett a változtatás. Persze sokan voltak azok is, akik a negyedik résztől kedvelték meg a szériát. A korábbi rajongók közül azonban többen is bírálták a szimpla lövöldözés irányába elmozduló játékmenetet. Én is ezek között a rajongók között voltam, a jó öreg második és harmadik rész, valamint a Gamecube-on kipörgetett Zero után elképzelhetetlennek tartottam, hogy ilyen stílusban a sorozat tovább éljen. Aztán jött egy váltás, és az egész jól sikerült negyedik rész után (amit csak röviden próbáltam ki) a Resident Evil Revelations hozta meg számomra az áttörést. A hátborzongató hangulatú kalandban megtetszett a TPS stílus, a lövöldözés, a történetet finoman adagoló epizodikus megoldás. Végre ismét átéreztem a Resident Evil érzést, az egyre bonyolódó eseményeket és a karaktereket, akik igyekeznek megbirkózni a rájuk váró feladatokkal.

resident evil 5 pc teszt 6

A Revelations végigvitelét követően tettem szert az (egyébként korábban megjelent) ötödik részre, amely ezúttal Afrika félelmetes területére invitált, hogy megküzdjek az ott rám váró borzalmakkal. Szerencsére, ahogyan azt már a Revelations-ben megtapasztaltam, nem kellett egyedül Chrisszel mennem, a BSAA helyi ügynöke, a szépséges Sheva Alomar volt a segítségemre a teljes végigjátszás során. Őt a gép irányította, de interneten, illetve lokális hálózaton más hús-vér játékos is bekapcsolódhatott volna a kalandba. Engem a gép segített, egy igazán jól megalkotott MI-ről van szó, hiszen sosem ragadt be sehová, és mindig ott volt, ha baj történt.

resident evil 5 pc teszt 3

A történet szerint egy bizonyos Ricardo Irving-et kellett megállítanunk, aki Afrikában próbált biofegyverek eladásából pénzt szerezni, ám ahogy az lenni szokott, a probléma forrása nem volt ilyen egyszerű; előkerült egy úgynevezett Uroboros vírus, amely a rettegett T és G vírusok elegyéből jött létre, általa igen ocsmány organizmusok tudnak életre kelni a fertőzött lények élő vagy halott testéből. Ahogyan előrébb jutottam a végigjátszás során, újabb és újabb helyszínek nyíltak meg, jártunk lerobbant településeken, vízre épült viskók között, mély barlangokban, titkos gyárépületekben és egy óceánjáró hajón is.

resident evil 5 pc teszt 4

A változatos helyszínek között átvezető videókkal lépkedtünk, amelyek nagyon hangulatosra sikerültek és bizony rettentően látványosak is voltak. A kameramozgás is üde színfoltja lett ezeknek az animációknak, teljesen úgy éreztem, mintha egy akció-horrorfilmben jártam volna. A karakterek párbeszédei is jól eltaláltak voltak, ráadásul a levegőt a játéktéren megöltötte egy fura, félelemmel vegyes fullasztó érzés. A környezet kialakítása tehát mind mindig, most is ötösre vizsgázott. A lények mind nagyon ijesztőek és gusztustalanok voltak, a hernyó-denevér hibrid mellett, az emberek fejéből kiszakadó parazita-szerű lény után még az óriáscsótányokra emlékeztető, de két lábon járó szörnyeknek is jutott bőven szerep!

resident evil 5 pc teszt 5

Mi volt a helyzet a játékmechanikával? A negyedik részhez hasonlóan itt sem tudtunk célzás közben mozogni, fegyverhasználatkor le kellett cövekelnünk, de a járás hiányát nem lehetett érezni. Ha ügyesek voltunk, ki tudtunk térni a támadások elől, nem okozott gondot ez a fajta mechanika. Az más kérdés, hogy a Revelations-ben és a Resident Evil 6-ban látott megoldás (ahol már lehet mozogni lövés közben) még jobb. A játék bizonyos pontjain olyan ellenfelekbe ütköztem, amelyeket nem lehetett egy-két lövéssel leteríteni, rendre valamilyen egyedi módszert kellett ellenük alkalmazni. A játék teljes hosszán keresztül fontos volt a lootolás, herbek, elsősegély cuccok, lőszerek és pénzre váltható kincsek voltak fellelhetők a játékban, rendszerint dobozokban és ládákban. Bizonyos ajtónyitó kártyákat egy-egy nagyobb ellenféltől tudtunk begyűjteni, miután végeztünk velük. Tetszett, hogy volt lehetőség elhagyni egy-egy gázosabb helyszínt, amikor tömegével özönlöttek rám az ellenfelek és kevés lett volna a lőszer az összes likvidálásához. Ilyenkor csak fogtam magam és elfutottam a biztonságot nyújtó kijárathoz. (Ez a módszer egyébként a Revelations 2-ben is használható volt egyes helyszíneken).

resident evil 5 pc teszt 7

A grafika a konzolokon és PC-n is nagyon szép lett, de egy korosabb gépen is gond nélkül futtatható, hiszen választhatunk, hogy a játékot Direct X 9, vagy 10 támogatással szeretnénk indítani. Utóbbi esetében még látványosabb kalandban lehet részünk, de én a 9-essel indítottam, lévén régebbi gépen játszottam vele. Az irányításhoz PC-n is használható az Xbox kontrollere. Jómagam végig ezzel nyomtam, valahogy könnyebben kézre állt, mint a billentyűzet+egér kombó. Ajánlom a játékot minden régi és új Resident Evil rajongónak, akció, illetve horrorjáték kedvelőnek!

resident evil 5 pc teszt infobox


Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (1 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.