QUAKE I. – Iskolapadtól a teleportkapuig 2. rész.

A Doom 1 történetének epizódjai:
-Első epizód (Knee-Deep in the Dead): A Mars nagyobbik holdján, a Phobos -on indul a küldetés, ahol különböző létesítmények végigjárásával (komputer állomások, laboratóriumok, rádióaktív épületek, katonai bázisok) lehetséges a továbbjutás egy portálon keresztül a Deimos -ra. E rész legutolsó pályáján két Baron of Hell főellenséggel kell megküzdenie a főszereplőnek. A shareware verzióban csak ez az egy epizód szerepelt.

q2.18

-Második epizód (Shores of Hell): Ebben az epizódban a portálból kilépve a Deimos -on találja magát a rendíthetetlen katona. Ott, a kisebbik holdon szintén laboratóriumokban, valamint tornyokban, erődökben kénytelen szörnyirtást végezni. Miutan a CyberDemon -nal is végzett, az ex tengerészgyalogos szomorúan konstatálja, hogy a hold a pokol felett lebeg.

q2.19

-Harmadik epizód (Inferno): A főhős következő állomása, maga a pokol, ahol az utolsó a főellenség, a Spider Mastermind likvidálása után egy titkos átjárón keresztül visszajut a Földre.

q2.20

A későbbiekben készült egy, The Ultimate Doom elnevezésű kiegészítő csomag, mely egy negyedik résszel (Thy Flesh Consumed) bővítette ki az alapjátékot. Ebben a katona Földre való visszajutásának körülményeibe csöppenhettek bele a rajongók. A történet abban a városkában játszódott, ahová a főhős a pokolból megérkezett.
A kiegészítő mellett még arra is volt megoldás, hogy mi lesz, ha a játékosok már unásig kilövöldözték magukat. A program szavatosságát igencsak meg lehetett növelni, hiszen a Doom -ot John úgy alkotta meg, hogy a játék a saját adatait (grafikákat, scripteket, hangokat) WAD fájlokban tárolta (jelentése: Where is All the Data?, magyarul “Hol vannak az adatok?”), amiket különböző segédprogramok segítségével a rajongók átszerkeszthettek. A játék kaphatott másik menüt, pályát, tárgyakat, fegyvereket és ellenségeket.
Ezernyi ilyen WAD fájl készült újabb és újabb kihívásokkal kecsegtettek az eredeti alapjátékot milliószor kijátszó fanatikusokat. Többek közt készült Simpsons mod, South Park mod és Star Wars mod is. Ez utóbbi John kedvencévé vált. Azonban ennek a pályakészítősdinek is volt egy bizonyos határa, hiszen a forráskódhoz akkor még nem férhettek hozzá a rajongók.

q2.21

1993 -ban a Doom 1 a lehető legjobb üzletnek bizonyult akár a gamerek, akár a fejlesztők oldaláról nézzük. A Föld népei megkapták azt, aminek hiányában azidáig nem lehetett teljes az életük, vagyis egy Total Recall szintű Mars-utazást, szörnyekkel, akcióval, puskaropogással, és ezt mind nem másra, mint a bivalyerős 386/33MHz -es, majd a későbbi 486 -os gépükre. A könyörtelen deathmatch -ről nem is beszélve! Abban már tényleg nem volt kegyelem. Mindenki örömmel rendelték meg a teljes verziót, hogy aztán kisebb összejövetelek alkalmával felváltva fröccsenthesse falra a másikat.
Hát igen, a pénz… John -ék háza táján ismét felvirágoztak a pénztárcák és emellett a texasi id jobban tündökölt mint valaha. A továbbra is munkája tökéletesítésével foglalkozó Carmack, a siker hatására ismét folytatta szerzetesi életvitelét, és még több energiával, töretlenül dolgozott egyetlen álmán, a valódi 3D-s környezet létrehozásán. Emellett megajándékozta magát néhány új Ferrari -val.

q2.22

Romero is kénytelen volt beszerezni egy vadiúj Testarossat, mert előző kocsiját elajándékozta a kedvenc éttermében dolgozó főszakácsnak. Ezzel egy időben még át is költözött egy 900 négyzetméteres vityillóba (gondolom azért, hogy legyen hol száguldozni az új verdával:)).
Sajnos az egész csapatól ő lett az az ember, akinek leghamarabb fejébe szállt a dicsőség és emiatt lassan elkezdett a fellegekben járni. Úgy gondolta, hogy mivel ő volt a fődizájner, ezért őt illeti meg a legnagyobb elismerés, meg hírnév. Ez még nem is gond, de miután elkezdett az “Én írtam” feliratú pólójában díszelegni az összejövetelek alkalmával és lépten-nyomon elhinteni minden információt az id fejlesztéseiről, jövőbeni terveiről, amit legtöbbször még sok hazugsággal is megspékelt… Hát szegény John magában mérgelődve fogta a fejét. Nem tett semmit, mert a munkája még ezt sem engedte meg neki. Pedig csak neki állt volna hatalmában leállítani társát.
Hogy mi lett később ennek a komolyabb következménye? Nos, azt és egyéb nyalánkságokat, a sorozatom következő felvonása alkalmával mesélem majd el.
Nekem a mai rész végén csak annyi lenne a hozzáfűzni valóm, hogy: Szégyen, de az évek múltával totál elfelejtettem, milyen is az az igazi “Doom érzés”.
Most újra végigvittem, és a pokolba is!
Ez a játék még mindig király!

 

Utóirat:
Azoknak a kedves olvasóinknak, akik időközben netán kedvet kaptak eme romantikus Mars utazással társított démonirtáshoz, és úgy vélik, hogy ebbe már rögtön az elején egy nehezebb fokozatban vágnak bele, azoknak a biztos és elakadásmentes továbbjutás érdekében leírok ide néhány cheat kódot. Ezeket játék közben a billentyűzeten begépelve lehet aktiválni:
(FIGYELEM! A kódok használatával az igazi játékélmény csökken!)
IDDQD: Halhatatlanság be és kikapcsolása.
IDKFA: Összes fegyver, kulcs, teljes lőszer és 200% páncél.
IDFA: Összes fegyver.
IDCHOPPERS: Láncfűrész.
IDCLIP: Falon átmenés be és kikapcsolása.
IDBEHOLDS: “Dühöngő-mód”
IDBEHOLDV: Átmeneti halhatatlanság.
IDBEHOLDI: Átmeneti láthatatlanság.
FHSHH: Láthatatlanság (csak a Doom 95 -ben használható).
IDBEHOLDR: Sugárzás elleni védőruha.
IDBEHOLDL: Világítás be és kikapcsolása.
IDDT: Egyszer használva: teljes pályatérkép; kétszer használva: teljes pályatérkép + objektumokat
is mutatja; háromszor használva: normál pályatérkép.
IDCLEV[a pálya száma 01-32-ig]: Egyből a kiválasztott pályára való ugrás.
FHHALL: Minden ellenség meghal a pályán (csak a Doom 95 -ben használható).

Oldalak: 1 2 3 4


Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.