QUAKE I. – Iskolapadtól a teleportkapuig 2. rész.

q2.1

Fejezetünk második részében “főhősünk” és “csatlósai” már túl vannak egész világra kiterjedő sikerükön és akárcsak egy igazi művész, John sem állt le az első dicséreteket követően, hanem tovább tökéletesítette alkotását. Persze azért közre játszott az is (mint előzőekben említettem), hogy az anyagiak terén sem volt olyan rózsás az id helyzete, hiszen a könnyen szerzett pénz ugyanolyan könnyen el is mehet mindenféle apróságra, mint mondjuk a “vad rocker” Romero esetében a hölgyekre, John -nál pedig újabb, bivalyerős gépekre no meg a munkájához nélkülözhetetlen Ferrari gyűjtemény gyarapítására. Itt például az ő Testarossa -jat láthatjuk a parkolóban:
q2.2
Nagy szerencse neki továbbra is megmaradt az a rossz tulajdonsága, hogy sohasem elégedett meg fejlesztéseivel, ennek köszönhetően az eddigieknél még fanatikusabban, a külvilágtól teljesen elzártan munkálkodott. Annyira beletemette magát motorja tökéletesítésébe, hogy még arról sem vett tudomást, mikor a srácok a poén kedvéért, teljes hangerőn betettek a szomszédságában lévő videóba egy pornót csak azért, hogy valamivel végre elvonhassák figyelmét. John éjtnappallátéve dolgozott (tulajdonképpen a munkahelyén lakott, volt is benn egy matraca, amin alhatott volna, de azt is fölöslegesnek tartotta) és ennek végül az lett a gyümölcse, hogy megváltoztathatóvá tette a poligonok struktúráját. Egészen addig ugyanis nem léteztek valóban háromdimenziós kialakítású tereptárgyak John programjaiban, viszont az új bináris térleképezéssel a továbbiakban ennek nem látta többé akadályát.
Elkészült a 100% -ig ál-3D -s grafikai környezet lépcsőkkel, liftekkel, külterekkel, a falak csatlakozásának sem kellett kötelességtudóan derékszögűnek lennie, mint a Wolfeinstein 3D esetében. A motorral végre szerephez juthatott a textúrázott plafon és padló. A fény, valamint árnyékhatások a 256 szín megjelenítésének bevezetésével ijesztően lehengerlő környezetet tálalhattak fel.
Előrehaladás közben még a szereplő keze is mozgást kapott, hogy a játékosok élethűbben érzékeljék a futást/sétálást. A karakterek modellezését mindennek ellenére sprite -okkal kivitelezték, továbbá még itt sem épülhettek egymás tetejére folyosók, nem lehetett tetszőleges szögekben nézelődni.
Mikor John a munkatársainak bemutatta végeredményét, azok ismételten csak száj tátott bólogatással voltak képesek konstatálni azt, hogy bizony megint valami átütőerejű játékkal lesznek kénytelenek betörni a piacra.
Az új engine tehát készen állt, csak rá kellett ölteni valami rémálomszerű elme-roggyant borzadalmat, ami miatt az elkövetkezendő két-három évben a rajongók pozitívan őrjöngenek, a szülők pedig ismét foghatják a fejüket. Központi kérdés volt még a következő belső nézetű lövöldözős játékuk témája. Szinte mindenki egy jobban kidolgozott Wolfenstein folytatásra voksolt, a két John viszont az addig megjelent programoknál különb projektbe akarta belevágni a fejszéjét. Az ötlet ott volt egy karnyújtásnyira, hiszen mi másból, mint a 1992 május 22 -én mozikba kerülő, hasból kitörős, megfelelő mennyiségű vérrel cicomázott Alien sorozat 3. részéből lehetne igazi “FPS csemegét” főzőcskézni. A srácok még filóztak egy kicsit, s eközben mindinkább úgy döntöttek, a játékban még szerepet kaphatna a 1979 -es, Ridley Scott rendezte első rész, na de ha már az is benne van, akkor a bőség zavarát kijátszva felvetődött a trilógiára épülő stuff ötlete és így James Cameron 1986 -os második felvonása is a nagy terv részévé vált. Nem is lehetne jobb dolga egy gamernek, mint dúskálni a lények mindenféle kasztjában miközben tűzijáték módjára szórhatja rájuk a töltényeket.

q2.3

Az ötlet szupernek bizonyult, az egész csapat egyetértett vele, bár ott volt az a bizonyos bökkenő, miszerint az ilyen kaliberű mozifilmek nevét nem fillérekért adták ám az e-féle tervekhez. A FOX meg egyébként sem tapsikolt az örömtől az id, egyetlen trilógiába passzírozott ötlete miatt, a túl sok véres erőszakról nem is beszélve. Végül John -ék, az anyagiakra hivatkozva inkább továbbálltak.
Csupán érdekességként jegyezném meg, hogy miután az id, Alien -es témája meghiúsult, a Fox Interactive 1995 december 31 -én furcsa mód mégis kiadott egy Alien trilogy névre keresztelt FPS -t… Vajon honnan vehették az egészhez az ötletet???
Nos, az elhasalt projekt miatt John egyáltalán nem esett kétségbe. Felvetette azt a lehetőséget, ami azelőtt, a Wolfeinstein 3D -nél már simán bevált, a saját világ kreálását, hiszen miért ne hagyatkozhatnának mindenféle horrorfilm helyett a határtalanul fantáziadús és elborult elméjükre? John szerint egy ilyen forradalmian új mű eladhatóságához úgysem kellett más, mint egy kis klisés sci-fi horror téma, bizonyos mennyiségű vér, és még vér és szörnyek és gyomorforgatóan gusztustalan dolgok, pokoli démonok és még több vér no meg a végtelenbe nyúló fejvesztett lövöldözés.
A többiek azonnal nekiláttak a tudatuk minden sátáni gondolatát egyetlen játékba pofozni. Carmack meg a műhöz címként szolgáló szavacskát, Tom Cruise és Paul Newman 1986 -os közös filmjéből, a Pénz színéből kölcsönözte, melynek egyik jelenetében Cruise egy biliárdterembe betér, kezében kék bársony bőröndjével:
Mi van nálad? – kérdezi tőle az egyik ott lévő játékos, mire Cruise kaján mosollyal azt feleli:
Végzet. (Ami angolul annyit tesz: DOOM).
Ki gondolta volna, hogy egy ilyen apróságnak később óriási jelentősége lesz?

q2.4

Így lassan készülgetett is a neves Doom sorozat legelső része, melyről akkoriban ezek a buzgón rajta melózó fickók nem is sejthették, hogy a jövőben a világ legjobb számítógépes FPS játékaként fogják majd számon tartani.

q2.5

Kezdjük ott, hogy program metal stílusba burkolódzó zenei világát Bobby Prince komponálta. Ő már John olyan neves műveihez is készített zenét, meg hang effekteket, mint Commander Keen 4-6, Catacomb 3D, Wolfenstein 3D, Spear of Destiny. Zeneszerzői karrierje előtt Bobby egyébként ügyvédként praktizált.

q2.6


Oldalak: 1 2 3 4


Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.