Nitro Family [PC TESZT]

És hogy honnan vesszük ezekre a pénzt? Mert ugyebár minden semmi sincs ingyen! Nos erre szolgál a normáltalan támadók sorozatos megtizedelésén kívül a nem túlságosan szokványos meglepetéseket tartogató “Mid-Air-Combo-System”. Ez a “hőseink” részéről különösen kedvelt szadista specialitás magában foglalja a sikeres találatok következtében a levegőbe felrepülő “áldozat” testével való “dekázást”, egészen addig, míg a páciens totálisan be nem adja a kulcsot. Eme kifejezetten látványos rituálé alatt amellett, hogy Maria orgazmus közeli élménybe jut és össze-vissza nyögdécsel, a jobb felső sarokban található pénzszámlálóra folyamatosan kisebb-nagyobb összegek érkeznek, tehát érdemes gyakorolni a dekázásnak eme pénzszerző módját. A lőszerszámlálót, és a páncél mutatóját a mindenfelé szétszórt ládákból megkaparintható “power up” -okkal tölthetjük fel, ennek értelmében ez a két opció szerencsére nem az anyagiakhoz, hanem a pályák felfedezéséhez van kötve.
A nem 100% -ig a mi kezünk által irányított dolgokról is érdemes rövid említést tenni, vagyis Maria eszement támadóeszközeiről. Közöttük fellelhetjük a már emlegetett méretes ostort, ami a közelebbi ellenfelek buksijának egyetlen jól irányzott csapással való leszakítására hivatott, aztán másik fegyverével szőnyegbombázást tud intézni, viszont ahhoz a HydroGas nevezetű palackokból, kell megszerzünk hármat. Azokat “B” gombbal aktiválhatjuk, mire „anyjuk” rakétaként a levegőbe emelkedik és onnan egy bizonyos pontot lebombáz. E tevékenysége nem tart tovább néhány röpke pillanatnál, de a hatása rettentően pusztító tud lenni. Például néhány Boss immúnis Viktor legtöbb fegyvereire, ekkor ha Maria a maga módján “akcióba lép” úgy a “fő-debil” garantáltan megzavarodik, na olyankor már Viktor számára is sebezhetőek lesznek.

16.kép

Másik támadást elősegítő lehengerlő elem a játékban a Max Payne -ből, a Total Overdose -ból és tulajdonképpen mára már megannyi címből ismert “Bullet time”, amit mily meglepő módon Ecstasy Running Mode -nak neveztek el. Na ez sem piskóta!
Alkalmazásához meg kell várnunk a bal felső sarokban látható 3 részre bontott mérő teljes feltöltődését. A piros rész feltöltődésekor a házaspár számára a világ elhomályosul, belassul, mi meg olyan hangokat hallhatunk tőlük, mintha éppen szexuális aktust folytatnának egymással. Mellesleg, ha azt hisszük, hogy pillanatok alatt elérhetjük ezt a pirulásra késztető folyamatot, akkor nagyon tévedünk. A mérő különböző szakaszait folyamatos öléssel kell(ene) szinten tartani, mert a szintek idővel rohamosan csökkennek, ráadásul a különböző szintű szakaszok eltérő ütemben teszik ezt.

17.kép

Félkegyelmű programunk a látványvilágában nem túl vészes, viszont csak egyes helyszínei, textúrái, szereplői, jelenetei, vagy a fegyverek némely effektjei sugallják azt, hogy a játék lehetne “A” kategóriába sorolható termék. Szép még a sztori képregényszerű megvalósítása, az akció közben keletkezett robbanások, a szerteszét heverő autóroncsok, de a feltűnően ismétlődő belső terek alapból sugározzák az unalmat, az elszórt kisebb tárgyak, pályaelemek, vagy a föld, víz és ég textúrái meg elnagyoltak, kidolgozatlanok, a levegőben, illetve a falban megakadó ellenfelek hulláiról, véréről nem is beszélve.

18.kép

19.kép

A megjelenítéssel kapcsolatban egy érdekesség még említést érdemel, mellyel a történet végeztével, a “credits” alatt találkozhatunk. Ekkor Viktort navigálva már nem fegyvereket tartunk, hanem egy csokor virágot a jobb kezünkben. Körülöttünk szépen kidolgozott, nyugodt, hegyvidéki táj terül el, pofás házikókkal tarkítva.
Itt már ne parázzunk, nem arról lesz szó, hogy virágokkal csapkodva “hegylakókat” kell majd aprítani (sajnos nem). Az előttünk elterülő völgyön végigcaplatva eljutunk egy házig, ahol Maria és a kis Red “Chief” Chopsky bambul, majd ott Maria -nak odanyújtva a csokrot végleg véget vehetünk a játéknak.

20.kép

Végezetül jöjjön az a néhány sor a többjátékos módról. Attól függően, hogy ki szereti a multit, ki szereti a kooperativ módot, a vélemények eltérhetnek a gamma ezen részéről. Szerintem jó ötlet nem a szokásos zászlószerzéses, vagy death match -es verzió alkalmazása részükről, mint a többi FPS -nél általában, de sajnos a kooperativ mod hamar megunható, ezért fennáll a veszélye annak, miszerint a death match -ekhez szokott játékosok unalmukban hamar egymás ellen fordulhatnak. Ez is csak egy ideig-óráig megoldás, mert nem lehet kárt tenni a “társunkban”…

pozitívum

E nem túl fényes stuffban azért vannak a tesztben felvázolt kiábrándító tulajdonságokon kívül pozitívak is, csak nem mindegy milyen hozzáállással, türelemmel keressük őket. Például az irányításra nem volt semmi panaszom. Rohangáltam szépen, ahogy csillag megy az égen… Aztán a benne fellelhető igen kevés hangeffekt, illetve aláfestő metal muzsika szintén tökéletesen megtette a magáét. Segítenek pörgősebbé varázsolni a darálás élményét. A sztori mulatságos, no meg további mosolyokat csikarhatnak ki belőlünk az ellenfeleknek a metal énekest megszégyenítő hörgésével, a puskaropogást megspékelő erotikus nyögésekkel, sóhajokkal. Külön tapsot érdemelnek az itt-ott kihelyezett csapdák, melyekbe belecsalhatjuk a mamlasz óriásokat.

negatívum

A negatív észrevételekkel tele van a padlás, úgyhogy igyekszem röviden idevésni a nem teccccő dolgokat. Az imént említett maroknyi hang, hanghatás az aláfestő zeneszámokkal együtt fél óra elteltével kezdett idegesíteni. Aztán egy órával később gondolkoztam a harakirin, de inkább a hang teljes lecsavarása mellett döntöttem. Annyira sugárzik az egészből a monotonitás, hogy néhány óra hentelés után, még álmunkban is simán szólni fog minden ismétlődő hang. Nem lenne semmi problémám vele, ha nem kezdődne előröl ugyanaz a szám, hanem legalább egy album zakatolna körbe-körbe. Nos, meg kell elégednünk annyival, hogy pályánként kapunk egy új számot. Oh yeah! És ott vannak még a beragadó ellenfelek, a hanyag grafika, a szájmozgás, illetve minden beleélés nélkül karattyoló szereplők. Komolyan mondom, száz kezemen nem tudnám megszámolni, hányszor hangzik el az “Asshole!” jelző!

összegzés

Összességében annyit tudok mondani, a sztorinak, a hangoknak a klassz megvalósítása első ránézésre majdnem sikerült a ValuSoft fejlesztőgárdájának, viszont amennyiben közelebbről, részeiben esünk neki boncolgatni a játékot, szép lassan rájövünk, ez nem így van.
A maga nemében tartalmaz dicséretes, új megoldásokat, de úgy néz ki, a készítők miután kifundálták ezeket, nem törődtek a rájuk építhető, további megvalósításért kiáltó ötletekkel. Eddig terjedt a fantáziájuk? A szexuális és hentelős  központú poénok, a különböző országokba tehető “gyilkolászós látogatások”, a pörgős zene, a szuperül kivitelezett effektek, az agonizáló testekkel való dekázás mit sem érnek, ha a gammát félkészre hegesztik. 2004 -ben az ilyen mértékű pályaismétlődést, kidolgozatlanságot, buta AI -t már a legtöbb fejlesztő a maga háza táján kellőképpen orvosolta, ennek értelmében nem tudom azzal “megmenteni” a Nitro Family -t, hogy a hibáit annak a kornak tudom be, amikor készült.
Semmiképpen sem maradandó alkotás és szerintem soha a büdös életben nem fog bekerülni a DOOM -hoz hasonló, nagyméltóságú FPS -ek panteonjába! Aki minimális elvárásokkal esik neki és egy kis esztelen, minden értelmet, komolyságot mellőző, szó szerint akció-orgiára vágyik (meg kib@szott rémálmokra), azt körülbelül max 3 órán keresztül megnyugtató, illetve megmosolyogtató élményben részesíti majd e szado-mazo program.

 

infobox értékelés nitro family pc futuretro

 


Oldalak: 1 2 3

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (4 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.