Nitro Family [PC TESZT]

1.képnek

Mi itt a Futu-Retro -nál folyamatosan az idő homályába veszett legkülönlegesebb, legegyedibb címek felkutatására és bemutatására törekszünk, mert bizony nem minden nem agyon hájjjjpolt mű érdemli meg, hogy csak úgy hipp-hopp megfeledkezzünk róla. A mai napon viszont pechünkre jól beleválasztottunk, ugyanis sikerült a legdebilebb, legnormálatlanabb játékot letesztelnünk, amit hordhat hátán a Föld! Ez a bődületes hülyeségekkel megfűszerezett rémálom egy Nitro Family névre keresztelt, az arcade címek stílusjegyeit magán viselő darálós FPS, melyet amilyen gyorsan csak lehet, inkább próbál elfelejteni az ember és a stuff lemezét is igyekszik minél távolabb tudni magától az utólagosan felszínre törő emlékek elkerülése végett. Persze nem akarok túlságosan elfogult lenni vele szemben, azok a gamerek ráérezhetnek az ízére, akik bírják és igénylik a folyamatosan pörgő akció nyújtotta szórakoztatást.

2.kép

Nekem személy szerint elnyerte a tetszésemet, de az is biztos, hogy a végigtolása után oly mértékben belassult az agyműködésem, mint valami zárlatos zombinak. Miért? És egyáltalán miként született meg ez az agymenés? Kukkantsuk csak meg:

Hát szerintem a többség emlékszik arra a bizonyos Croteam nevezetű horvát csapat hegesztette Serious Sam -re, amit csupán azért készítettek, hogy bemutathassák a nagyvilágnak egy demo formájában, az általuk kifejlesztett motort. A demoból végül teljes játék kerekedett, Serious Sam: The First Encounter címen, melyen első ránézésre látszódott, a nem az igényesen kimunkált sztorira, hanem látványra fektetett erős hangsúly.
Akkoriban az ilyen silány mondanivalójú tákolmányok még durván szúrták a játékosok, kritikusok szemét, viszont ma már minden FPS gyakorlatilag a látványra épül, nem beszélve a megkurtított játékidőről a dlc –k javára. Sajna ez a kiadó és a fejlesztők részéről alapvető FPS alkotóelemmé vált… de erről még ódákat zenghetnék, úgyhogy térjünk vissza „csodabogarunk” vizsgálatához. Szóval a már említett akciómasszában Sam -et alakítva visszautazhattunk az időben, megakadályozva ezzel az Föld pusztulását. A röhejes fegyverek, ellenfelek, küldetések ellenére a mindenki rákattant erre a komolyságot sutba dobó stílusra, ami szerintem nem számított túlontúl újnak, hiszen már annak idején a Doom -hoz is megannyi hasonló, paródiás átirat született, meg ott volt Duke Nukem, vagy nem? De lehet, hogy akkor még nem forrt ki teljesen az ilyen blőd műfaj.
Sam első kalandjai jól teljesítettek. A nagy sikerre való tekintettel 2002-ben megjelent hozzá a Serious Sam: The Second Encounter kiegészítő, valamint a projektre felfigyelt cégek részéről a licenc beszerzése is beindult.

3.kép

Itt jön a képbe tesztalanyunk, mert annyi köze van a Serious Sam -hez, hogy ez utóbbi motorját használták elkészítéséhez két évvel később, 2004 -ben a Valu Soft műhelyében. Ami mit is jelent? Átlagon felüli gépigényt, melyért cserébe kaptunk aprólékosan kidolgozott háttereket és klasszul animált ellent. Szuper! Mellesleg a Valu Soft –nál a Sam által kitaposott ösvényt még több baromsággal kissé kacskaringósabbá tették, tehát elnavigáltak minket oda, ahol az idiótaság idiótaságot szül, így aki az értelem után kutatva ült le a termékükkel játszani, az előbb utóbb abban a bizonyos gumiszobában végezhette.
Mi is jobban tesszük, ha az öveket becsatoljuk és felkészülünk lelkileg a Serious Sam kalandjait simán lealázó, ökörségekkel megpakolt háttérsztorira. Na erre egyből lehetne mondani: „Hát az meg mi a fityfenének, ha csak golyószórásról lesz szó, mint anno a Wolfeinstein –ben, vagy a Doom -ban?” Jogos a kérdés. Talán csak azért tették bele, mert a ránk váró tömérdek baromságot, és a szüntelen gyilkolászást valamivel  meg akarták magyarázni a készítők. Szerencsére a humorérzékük a helyén volt. E művet szerintem simán nevezhetnénk akár az 1986 -os, nagy sikerű Kommando című Schwarzenegger film, valamint megannyi hasonló golyózáporcentrikus produktum egyetlen játékba sűrített paródiájának.
A gamma beindításával a közeli jövőben találjuk magunkat, ahol a földlakók legnagyobb problémája a mindennapos idegeskedésben, stresszben rejlik. Ez természetesen megmutatkozik a gazdaság hanyatlásában, amit a cégek nem néznek jó szemmel és egy olyan megoldást keresnek, ami ezt az egészet rövid idő alatt orvosolhatja, az persze nem érdekli őket, milyen áron. A Golden Bell vállalat fel is találja a Healthy Family (Egészséges Család) névre keresztelt gyógyszert, mely gyakorlatilag legális drog, viszont annyira beválik, hogy az emberek a következő egy évtizeden keresztül a hatásának hála, elfelejtik a monoton, véget nem érő, mindennapos munkával járó robot nyűgét, s bajait.

4.kép

Ez mind nagyon mesébe illően hangzik egészen addig, míg felszínre nem törnek a Healthy Family mellékhatásai, mert hát több évnyi drogfogyasztás ha tetszik, ha nem, jár némi következménnyel. Akik folytonos rendszerességgel tömték magukba a cuccot, azoknál egyszer csak előrobbant a több éves stressz. Agresszív, üresfejű zombikként követelték a napi drog adagjukat. A nem normális viselkedés végül világméretű háborúba torkollott, amit azok nyertek meg, akik nem voltak hajlandóak a Golden Bell “szemetével” együtt élni. Ennek értelmében cég megbukott és a föld alá kényszerült. Viszont a vezetője, Louis, aki mellesleg egy brutál alvilági figura, a kudarc után nem adta ám fel.

5.kép

Kísérletekkel lecsökkentette drogjának mellékhatásait, majd folytatta a terjesztést. Egyetlen bökkenő lépett fel részükről. A kísérletek utolsó fázisaihoz újszülött csecsemők kellettek, így lassan elkezdődtek a titokzatos gyerekrablások.
Ekkor kerül a képbe programunk főszereplője, Victor Chopsky, a rettenetes, izomagyú fegyverspecialista, valamint annak egy hadsereg erejével is felérő családja, mert egy szép madárcsicsergős napon a Golden Bell emberei nem mást, mint Victor Chopsky 2 éves fiát, Red “Chief” Chopsky -t (aki mellesleg profi késdobáló, illetve fegyverforgató), rabolják el a család kertjéből.

6.kép

Ez bizony nagy hiba volt…
Victor Chopsky minden szívét szorító aggodalmat félretéve, a vityillója mögötti kamrájából előhalássza fegyverarzenáljának legütősebb “ékköveit”, majd azokkal és feleségével, Mariával, a világ legdögösebb, legbögyösebb állatszelídítőjével elindul késdobáló porontyukat megmenteni.

7.kép

„Anyjuk” és „apjuk” által alkotott kis csapat felállása igencsak meghaladja a normális felfogóképességű gamerek mércéjét, mikor azt látjuk, hogy Viktor neje a maga lenge, feszes ruhájában felpattan az izompacsirta férjeura hátán éktelenkedő nyeregszerű izére, aztán onnan készül osztani az észt ostorával. Ezalatt Viktor mindkét kezében egy-egy méretes csúzlit tartva készen áll odapörkölni a rájuk váró ellennek. A hatásosabb irtás kedvéért kemény rockzene kíséretében zúznak.

8.kép

Valahogy így indul a 20 pályán át tartó, kisebb atomháborúval felérő hajsza, ami később olyan országok látványos helyszínein keresztül folyik mint Mexikó, Vietnam, Mongólia, Oroszország, valamint az USA. Egyes helyeken az ottani jellegzetes népviseletben, háziállatokkal karöltve rontanak majd ránk a megkergült célpontok. Például csak néztem, mint a moziban, mikor a morcos hangulatú kocán ügető, lézerpuskával pufogtató sombrerós mexikói felém tartott, kinek a fegyvere épp olyan veszélyes, mint a malaca, mivel a jószág kellő közelségből nem volt rest betámadni.

9.kép


Oldalak: 1 2 3

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (4 szavazat, átlag: 5.00 / 5)
Loading...

3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.