Miért utáljuk az új Call of Duty játékokat?

  • Az alábbi játékbemutató iromány COOL CAT tollából származik.

miért utáljuk a call of duty játékokat futu-retro 1

 

Mindig van egy első helyezett, akinek az a dolga, hogy ne rontsa el. Mielőtt megjelent volna az első COD, akkor a MOH vált az első helyezetté, legalábbis a katonai FPS játékok körében. Akkoriban még javában tombolt a 2. világháborús témákról való bőrlehúzás, amit a MOH úgy, ahogy jól is csinált. De már kezdett unalmas lenni, mert képtelenek voltak a fejlesztők csavarni a vh. témán belül. Ekkor jött az új hús, a friss levegő, ami egy fülledt nyári napon suhan be az ablakon. Komoly versenytársat kapott a MOH, mert a COD-ban volt valami. Valami… ami ma már ott tart, hogyha kijön egy új trailer, az internet lázong, és a videók negatív rekordokat döntenek, miközben lassacskán az eladási rekord is kezd rosszabb lenni az elődöknél.

Ex COD-os vagyok. Egy ideig nyomtam a szériát, elég keményen, de ma annyira kívánom, mint pattanást a fenekemre. Nálam a Black Ops 1 sztorija a legjobb, és a Ghost-ig a multi mindent vitt. Emlékszem a 78-2-es Domination rekordomra, amit pár Search and Destroy közben állítottam fel, miközben a Live party-ban a srácok szép helyekre küldtek. Mi az oka annak, hogy a Jézusként várt széria meme-ek, és netes közutálat tárgya lett? Miért nem élvezzük már az egészet, és miért tűnik egyre inkább egy nyűgnek a dolog? A Ghosts-ot vittem végig, amiben minden gyerekhiba jelen van, ami a mostani érzésekig vezethetett. Így sok példám lesz Ghosts-ból.

 

miért utáljuk a call of duty játékokat futu-retro 2
Nálam ezek buknak ki inkább, jobban, mint a sztori és a nulla karakterek. Mert az utóbbi kettőt nem feltétlen kell MGS színvonalra kidolgozni, ha a játékmenet elviszi azt. A COD nem más, mint egy “push forward” cover and shoot játék. Csak úgy lehet haladni, ha én megyek. Társaim addig bénáznak, amíg nem haladok előre. Amint egy kicsit is lehagyom őket, akár végigfutva a szakaszon, vagy lövöldözve, szép szemű társaim egyből mellém teleportálnak; és legyőzik azt a rossz arcot, aki addig nem akart meghalni. Az ellenfelek a végtelen respawn miatt addig jönnek, amíg nem megyünk, velük szembe (logika…), fedezékből-fedezékbe. Majd hirtelen megáll az utánpótlás, és a maradék katonák eltűnnek, akik addig lőttek minket. A Ghosts során állandóan megkerültem őket balról, vagy jobbról, majd hátulról lőttem ki párat. Persze elértem egy végpontot, így társaim Popeye módjára, erőre kaptak. Nehezebb fokozaton ez nem kihívás, ez bosszantó. Mindez szűk, kötött, lineáris szakaszokon, ahol fogva van a kezünk.

A következő a gyorsan váltakozó szegmensek. Egy Ghosts pályát 10-15p alatt vittem át. Izé, bújtam végig. Ezeknek 90%a a klasszikus lövöldözés, amiben kapunk egyedi szegmenst. Mondjuk kutyázhatunk, tankozhatunk, helikopter, búvárkodás, és lopakodás. Ezek a szegmensek ha 1 pályán át tartanak, sokszor pedig felesleges 2-3 perces tölteléknek vannak. Volt egy teljes pálya lopakodás, az annyira jó volt. Kés, pisztoly, és a dzsungel. Hmm kb 15 perc ez is, több ilyen nem is volt, pedig kezdtem belejönni. Ezekre a szegmensekre könnyen lehetne 1-1 epizódot építeni, persze a bevált lövöldözős részekkel, jobban kidolgozva. Lopakodós, búvárkodós, kutyastílus COD. Ahelyett, hogy 5 percenként kapunk egy új infót, egy új (kidolgozott) szegmenst, amit nem nagyon fogunk látni többé. Annyira el lehetne mélyíteni a military minden egyes típusát, részét, és netán kapna személyiséget a játék.

 

miért utáljuk a call of duty játékokat futu-retro 3
A sztorimesélés a másik baj. A szegmensekben megjelenő gyors ugrálás a sztoriban is ott van. Egyszer búvárkodom, aztán a másik pályán már tankokkal viaskodom, majd a kutyám fülét vakarom. Persze ezek mind megspékelve időbeni ugrásokkal, így már azt sem tudni melyik időben vagyunk. Ez túl sok, túl gyors. Persze a nevetséges átvezető animációkból is sok, ahol minden átvezetőben történik valami erőltetett, túlzó akció. Addig persze nem mennek le ezek az animációk, amíg nem nyomunk egy X -et, vagy addig áll az egész. Ezekből rengeteg van, amit gombnyomkodás nélkül is meg lehetne csinálni.

 

miért utáljuk a call of duty játékokat futu-retro 4
Olyan érzése van az embernek, mintha a COD játékokat egy régen megírt, már-már az időtől megsárgult és dohos szagú pergamen tekercs alapján csinálták volna. Egyszerűen nincs fejlődés a szériában, és ennek igaz taktikai oka van (ami működik, miért rontsuk el), de ez már-már frusztráló. Zsinórban több éve kapjuk már a jövőidőben játszódó cselekményt, ami lassan marslakók leigázásánál fog tartani. Az engine többször is megmutatta már, hogy felejtős, régi assetek újrahasznosítása, vagy esetleg más részből átvett animációk újravágása az alapnak számít. Egy átlag, de inkább az újabb COD sztorit csak a a tény visz, hogy háború van, és ennyi. Vannak kivételek, de ez a nagy átlag. Mindig pár fős csapatban vagyunk, és abból ha van egy két ember, akiben több lenne egy tesztoszteron bombánál (Price, Woods), de valamiért mindig azért kedveljük őket, mert milyen f*sza ahogy lelőtte az ellenfelet. A Ghosts minden tekintetben egyfajta gyötrődés volt, amit végig kellett csinálni, mert szenvedni jó. Annyira könnyű lenne fő szálat írni hozzá, csak a jelenlegi helyzeteket kell megnézni. Vagy a közelmúltba visszamenni, persze fiktív személyekkel, de semmiképp nem kéne már felrobbantani a holdat. A játékmenetről és a sztori hiányáról mindig a nevetségesen sok akciójelenettel akarják elvonni a figyelmet. A multiplayer meg egymás sémájára épül, persze évente pár dolgon csavarnak. A fejlesztők meg ma annyira lusták, hogy DLC-ben régi pályákat adnak ki. Ha ma megnézünk egy COD játékot, zsigerből tudjuk mire kell számítani, mit fogunk kapni. Ennyire egysíkú lett az egész. Mindenki fél megtörni a régi vonalat és újat beletenni, ami bukáshoz fog vezetni.

 

miért utáljuk a call of duty játékokat futu-retro 5
Elérkeztünk már oda, hogy egy új COD-ot csak úgy lehet eladni, ha csapunk hozzá egy ajándékot. Igen, a MW remaster is csak egy marketing fogás, pláne ha nem lehet külön hozzájutni, csak az új játékkal. Habár megjelenik régi konzolokon is egy trilógia sorozat, de azzal már a többség játszott sőt, mivel nem remaster, ezért ha valaki külön megszerzi, talán jobban kijön. Persze a legtöbb DLC-t nem adják hozzá, és az ember örüljön ha ma tud egy MW2-vel úgy multizni, hogy nem csak DM, vagy Domination meccseket játszik.

Az új trailer fogadtatásán látszik, hogy ez már nem csak egy divat utálattá kezd válni. A Gamerek többsége tényleg valami újra vágyik, amit úgy néz ki még nem fog megkapni. Persze ha nem mással játszik. Számomra a COD már túl sok. Túl sok az akció, ami állandóan mosolyt csal az arcomra, mert annyira nevetséges határokat súrol már. Ezt simán szabályozhatnák, így az embereknek nem lesznek irreális elvárásaik ezzel kapcsolatban. Ha meg megjelenik egy trailer, ahol nem a holdat robbantják fel, vagy robotokkal harcolnak, az sem lenne baj. De a COD már nem tud hova menni, csak feszegetni a határokat úgy, hogy inkább újrahasználásnak, mint újításnak tűnik az egész. Hiányzik a COD-faktor, amit régen szerettünk. Ma már nem fun, nem egy élmény, amit kezünket fogva élünk át, hanem egy regény, amit gyorsan átolvasunk. Nem egy jó játék, inkább egyfajta kötelesség (duty).



2 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • illegalfreq adatlap-képe
    illegalfreq [ 954 ] [fiú] [Dagon Priest] 2016-05-31
    0
    0

    Teljesen egyetértek a cikk írójával, pontosan ugyanezeket mondtam volna el én is ebben a témában, amiket itt összeszedett! És hiába a stabil közönség, az új srácok akiknek minden vicc új, a trailer után azért már csak leesik az Activison-nek, hogy hoppá, ezt már nem fogják úgy megkajálni, mint a korábbi részeket. Legalábbis ezt remélem.

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504524 ] [fiú] [Alapító] 2016-05-31
      0
      0

      Hát igen. Már a COD teszteknél is úgy működhetne, hogy csak a címét változtatjuk meg, de a többi maradhatna ugyanaz.

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.