Meg nem jelent játékok: ALIENS – Colonial Marines [PlayStation 2 Bemutató]

Nevünk Christopher Winter, egy katonai egység vezetőjének a szerepét sózták ránk. Ki kell vizsgálnunk, mi történt az előző mentőcsapattal, valamint a hajó régebbi legénységgel. Csak úgy mint az AVP -ben, a játék elején, itt is a karakterválasztás az első lépés. Mivel ez a történet kifejezetten az emberekre koncentrálódik, nem meglepő, hogy csak a Tengerészgyalogosokkal lehetünk, Alien -ekkel nem (a Predatorokat e játék alatt meg szabadságra küldték). Tehát azok közül is 12 emberből áll a “paletta” melyről kiválaszthatjuk a mi irányításunk alá tartozó 4 fős csapatot.
Katonáink nem csupán fegyvereikben különböznek, mindegyiküket saját tulajdonságokkal speciális adottságokkal ruházták fel, mert a küldetéseket úgy alkották meg, hogy mindenképpen szükségét lássuk a csapatmunkának, máskülönben nem juthatunk tovább, magyarul könnyű eséllyel válhatunk a Xenomorphok vacsorájává. Katonáink parancsainkra különböző alakzatokat vehetnek fel az előre nyomulás közben, ami valamelyest segít meggátolni a mögülünk érkező dögök ijesztgetését.
Ezen kívül a hangulat realisztikusabbá tétele érdekében valamennyi emberünk kidolgozott arcmimikával, mozgással rendelkezik, no meg mindegyiküknek külön személyiséget adtak, amivel a tapasztalatuktól és a hangulatuktól függően mind másképp reagálnak a stresszhelyzetekre. Ha például az egyikük már elkezd félni, akkor nem tud 100% -ig odafigyelni a környezetére, sőt még pánikba is eshet és legrosszabb esetben a szerencsétlen a vesztébe rohanhat. Ennek elkerülésére ki kell választanunk egy olyan (erősebb idegzetű) Tengerészgyalogost, aki képes társa lenyugtatására és visszarángatni őt a valóságba (Ez a megnyilvánulás engem kísértetiesen emlékeztetett a szintén PlayStation 2 -re és PC -re megjelent The Thing mozifilm folytatásául szolgáló gammára ahol a katonák ugyanígy megijedhettek sőt, akár ellenünk fordulhattak). Természetesen az idegen lényekről csak úgy, mint az előző brigádot, minket sem informálnak, ezért nem csoda, ha frászt kapnak szerencsétlen embereink (az újabb változatban ezzel ellentétben már felvilágosítást kapunk az idegenekről még a SULACO -ra lépés előtt).

acm13

Dokkolás után (csak úgy mint a filmekben), nem ugranak azonnal képünkbe premierplánban a lények. A készítők szépen lassan adagolják az ijesztő látnivalókat (lövésnyomok, vérnyomok, vibráló fények, majd a megcsonkított testek, végül pedig a tojások, a szellőzőkből előugró, társainkat elragadó Xenomorphok, begubózott túlélők) ezzel is növelve a félelemfaktort. A játék hátborzongató zenéje szintén segít ebben. Megkomponálásáért ugyanazok a felelősek, akik az Aliens Versus Predator PC-s változatának muzsikáját keltették életre. (Igazság szerint én attól totálisan berezeltem).
A képernyő bal alsó sarkában a mozgásérzékelővel szemezhetünk, a jobb felső sarokban az életerő látható, alatta pedig az a fegyver, amivel írtjuk a dögöket. Végül a jobb alsó sarokban egy kis térképen sárga nyilak jelzik a csapatunk tagjainak hollétét, valamint kék jelek azt, hogy milyen parancsot adtunk ki nekik. Használhatjuk a mozgásérzékelő fejlettebb, katonai verzióját, de olyankor az a jobb alsó sarokban nyílik meg és a társainkat mutató térkép átkerül a balra, alulra.

acm14

Szóval a dokkolás bekövetkeztével első küldetésünk a másik mentőhajóba való eljutás. Miután szemügyre vettük a rejtélyes vérfoltokat, amikkel az ki van pingálva, áldozatokat pedig nem találunk, elindulunk a SULACO vezérlőtermébe, hátha működésbe tudjuk hozni a vén csotrogányt. Az ALIEN 3 film elején kitört tűz mostanra gyakorlatilag minden helyiségben elterjedt, emiatt néhol tűzoltást kell végrehajtanunk, néhol az incidens miatt kiszivárgott veszélyes anyagokat kell eltakarítanunk az útból, néhol pedig egy-egy beszorult, megjavíthatatlan  ajtó miatt muszáj valami nagyon sötét helyen keresztül (étkező, öltöző) kerülőt tennünk. Azokat nagyon igyekeztek a filmben látottakról a lehető legnagyobb pontossággal mintázni. Később rátalálunk a fészekre, amin természetesen a küldetés sikeres végigvitele érdekében át kell rongyolnunk.

acm15

Számíthatunk hullámokban érkező Xenomorph, arctámadó rohamokra majd a királynővel “birkózhatunk” a már jól ismert Catepillar P-5000 -es rakodógéppel.

acm16

acm17

Mivel a SULACO megtisztítása, nem hoz eredményt a válaszok megszerzésében, Megtudjuk, hogy még az előző mentőcsapat előtt a társaság emberei ott jártak, viszont nem túlélőket, hanem idegeneket kerestek a gépen. illetve egy videoüzenetet is találunk a már megboldogult Hicks tizedestől, aki röviden beszél a lényekről és arról, hogy hányan élték túl az LV-426 -on történt mészárlást. A következő dolgunk a jelentésünk után több információ reményében egy UD-4L -essel “ellátogatni” a Hadley’s Hope -hoz.

Oldalak: 1 2 3 4 5


5 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • illegalfreq adatlap-képe
    illegalfreq [ 954 ] [fiú] [Dagon Priest] 2015-12-03
    0
    0

    Nem lett volna rossz a PS2 érában sem, de én örülök hogy a következő generációban érkezett inkább ez a játék. Sok hibája és az átverős trailerek ellenére egy nagyon élvezetes Aliens kaland lett, egyik kedvenc játékom 🙂

  • Gamergabor adatlap-képe
    Gamergabor [ 61 ] [fiú] [] 2013-05-20
    0
    0

    Igazad van Bobjay. Csak néztem, hogy mi van, mert a címben konkrétan szerepel, hogy PS2. Akkor ez a ACM nem jelent meg. Nem tudom mit kell itt ilyen miatt trágáran beszólni. Először talán tájékozódni kéne, nem pedig játszani az eszed “chief the master”. Flameskedni azt látom tudsz.

  • CyberBob adatlap-képe Admin
    CyberBob [ 1504599 ] [fiú] [Alapító] 2013-05-20
    0
    0

    Cím: Meg nem jelent játékok: ALIENS – Colonial Marines [PlayStation 2 Bemutató] Ott van a címben: PlayStation 2
    Erre a platformra nem jelent meg. De köszönöm az észrevételt.:)

  •  adatlap-képe
    chief the master [] 2013-05-20
    0
    1

    Hozzászólásod a FutuRetro moderálási alapelveinek értelmében törlésre került! Bővebb információt a “Szabályzat” menüpontban olvashatsz.
    Üdv.: Flo (Moderátor)

  • Zerothehero adatlap-képe
    Zerothehero [ 0 ] [] 2013-05-10
    0
    0

    Erről nem is hallottam. Jó hogy írtatok róla.

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.