HELP: MYTH – History in the Making Végigjátszás [C64]

helpmyth1

HELP rovatunk következő állomása 1989, mikor is egy frenetikus, ugyanakkor pofon egyszerű (el ne higgyétek) oldalnézetes akciójáték született Commodore 64 -re, a napjainkban is független cégként tevékenykedő System 3 fejlesztőgárdájának köszönhetően. Ők aztán tudták hogyan kell egy átlagos klisékalandot tökéletesre csiszolni, erre legjobb példa a most következő végigjátszásunk főszereplője, a Myth – History in the Making, mely anno a hozzám hasonló, összetett sztorikra éhező gamereket egy csapásra magába szippantotta.
Szóval ma ennek a csodálatosan érdekes stuffnak a nevenincs főhősének bőrébe fogunk bújni, kit a mitológiák istenei azért ragadnak el a 20. század New York -jából és visznek a saját kis mesevilágukba, hogy a létüket fenyegető gonosz démon, Dameron ellen küldjék harcba.
Ebből már azonnal levághatjuk, hogy valamiféle “kiválasztottnak” tartanak a “nagy öregek”, vagy csupán hülyék lennének szembeszállni ősi ellenségükkel, ezért dobnak minket a sűrűjébe. A hepaj különböző mitológiai korokon keresztül zajlik, tele gyönyörű helyszínekkel, változatosabbnál változatosabb rosszfiúkkal, mert hát az a szemét Dameron mindenkinek megszállta a lelkét, így egy gonosz, agresszív világot teremtett, ahol sosem tudhatjuk, hogy a következő “képernyőben” milyen megszállt jámbor lény óhajtja vérünket ontani. Na, akkor gyorstalpaló megvolt, C64 bekapcs! Lássunk hozzá:
helpmyth2bKazettán, floppy lemezen, cartritgen egyaránt ugyanazt a tartalmat kapjuk kivéve, hogy a kazi betöltési ideje alatt többet malmozhatunk. A loading képernyő után felsorolják a készítőket, majd egy felbukkanó “Vörös Szonjára” hajazó néni köszönt minket, kalandorokat.
helpmyth3A fejezet felvillanó címe azonnal elárulja, hol vagyunk: A Görög legendák -ba csöppentünk kérem szépen, de bánatunkra nem lepacsizni jöttünk az Olümposziakkal. Az oldalnézetes túlélő-törióra előtt tegyünk pillanatnyi kitérőt az általános tudnivalók felé:
Cheat mód:
– Pályaugrás: Az első szinten nyomjuk le egyszerre a “SHIFT”, a “C=” illetve az “F1” gombokat.
– Teljes fegyverzet: A második szinttől az “A” és “/” gombok megtöltik fegyverraktárunkat.
A képernyő felső részére pakolt, igazán ízléses vonásokkal illetett állapotsorban jobbról balra a következő “ablakok” parkolnak egymás mellett:

helpmyth4

1. A kaszabolómaraton során elért pontszámunk.
2. A felvett fegyvereknek 3 rekesz, melyekben “lapozgatós módszerrel” nézhetjük át mindet, vagyis a < | | > gombokkal válasszuk ki, és a “SPACE” -szel vegyük kézbe azt amelyikkel vért kívánunk ontani. Amennyiben még nem vettünk fel semmit, akkor csak egy ököl éktelenkedik a középső rekeszben. Ez értelemszerűen azt jelenti, hogy egyenlőre puszta kézzel harcolunk a túlélésért.
3. Az energiánkat mutatják drágakövek formájában. Színük megváltozása azt jelenti, egyre közelebb a vég.
4. A sor végét életeink száma zárja.
A jelmagyarázat le tudtával, ugorjunk vissza a kiindulási ponthoz és vágjunk bele! Nézzünk balra: a földön heverő sárkányfogakból váratlanul csontvázak másznak elő. Nyugi, ez errefelé mindennapos. Gondolom felzavartuk őket édes álmukból, ezért rontanak ránk a kardjukat fenyegetően lengetve. Mondom, semmi okunk majrézni, díjnyertes öklünkkel addig püföljük őket, míg csörgő csontú barátaink egyike el nem ejti pofás kis kardját, melyről biztosan állíthatom, pengéje még Kevin Costner “Több mint testőrös” szamurájkardjánál is élesebb. Na azt kapjuk fel sebtiben!
Végre van fegyverünk! Yeah! Nézzük, hogyan tovább: Ugráljunk a lentebb elhelyezett platformokra, a jobb oldali irányban elterülő nagyobb kiterjedésű, szilárd talajig. Most nehéz meló vár ránk. A földből megállás nélkül előmászó csontik seregét a semmiből előbukkanó vízköpők, illetve a talpunk alatti földterületet nyaldosó tűzből kiemelkedő vasvillás kisördögök erősítik.
A terv a következő: a vízköpőket a tűzlabda megszerzéséig aprítsuk. Azzal játszi könnyedséggel leradírozhatjuk a vasvillás csúfságokat. A vasvillájukat megkaparintva rongyoljunk vissza a pálya kiindulópontjához és onnan a jobb oldali platformra. Vágjuk le a cseppkőről lelógó csontit. Az érzékeny búcsút véve tőlünk lezuhan. Nyomás tovább jobbra, platformról-platformra,  az alvilág kapuját őrző háromfejű blökiig (Cerberos).
Két választásunk van: odahajítunk neki egy féldisznót, és lábujjhegyen eloldalgunk, vagy likvidáljuk szegényt. Mivel az előbbit otthon lóg a spájzban, jöhet a gyilok! Vasvillát kézbe! Amit ez megtettük, emberünk automatikusan elhajítja felé. Az eb ezer pixellé robban szét. Csodálatos! Töröljük le arcunkról a gyönyörködés könnycseppjeit, haladjunk gyorsan tovább, mert a pálya második részének lakói epekedve várják jöttünket.

helpmyth5

Utunk immáron a szabad ég alatt, görög épületek romjainak árnyékában folytatódik. A mérgezett egérként felénk rohanó görög harcosokat kaszaboljuk le az utolsó szálig. Ügyeljünk rá, hogy minimum olyan látványosan tegyük, mint a 300 -ban Gerald Butler a perzsákat. Abban van a vitamin! Nemsokára belebotlunk egy barna hajú, lenge fehér ruhás bombázó Istennőbe (Nága). Méretei: csípőnél kb 1 pixel, mellbősége legalább 3! Hát nem egy álom?!?!?!
Győzzük le iránta érzett féktelen vonzalmunkat, véletlenül se közelítsünk hozzá, különben a kis hamis kígyóvá változik és csúnyán megjárjuk (Jobb esetben hamutartóként végezzük az egyik istenség hálószobájában).
A képernyő széléhez állva mutassuk be neki tűzlabdadobó tudományunkat. Nemsokára megunja a szitut, köddé válik. Ekkor (csakis ekkor) spurizhatunk tovább, leaprítani a megmaradt kismillió ellent.

helpmyth6

Pályánk harmadik felvonása az Alvilág kapuja előtt emelt szentélybe, pontosabban Medúza ütött-kopott kérójába kalauzol el minket. Igazából csak azóta ilyen mocskos, mióta a házmester kővé változott, mert Medúza szemébe nézett mikor béremelést akart kérni (szívás).
A sötét, nyirkos szentélyben egyik talpalatnyi platformról a másikra ugorva, a már megszokott irányba haladjunk. Ismét előteremnek az ebadta vízköpők, de hamarosan lesz náluk sokkal nagyobb gatyába csinálósabb gondunk, maga Medúza. Ha eddig nem tettük volna, akkor azonnal húzzuk elő kardot és mielőtt felénk fordítaná rusnya képét, hogy tekintetével kővé dermesszen, a tévében látott “Hegylakós módszerrel” nyisszantsuk le megannyi veszedelmes kígyóval borított buráját zöld testéről. A levágott fejet rakjuk el szütyőnkbe (vétek lenne otthagyni egy ilyen vagyont érő szuvenírt).
helpmyth7Az első pálya itt nem ért ám véget! Kardunkat cseréljük le a zöld vérben tocsogó fejre, mert kizárólag azzal csinálhatjuk ki a szentély túlsó végében tanyázó 3 fejű sárkányt. Róla nem tudok semmi infót (talán pont ennél a résznél hiányoztam a töri órákról) nekem bőven elég annyi, hogy 3 fejű, zöld és tüzet okád. Ezért minden hasonló játékban minimum halál jár! Rohamraaa!!!
Medúza szemének kővé dermesztő varázslata védekezésre is kiváló, magyarul ki lehet vele oltani a gyomorégős szörnyeteg tűzgömbjeit. A 3 fej levágása meg pikk-pakk megvan. Kinyírásával befejeztük a “Görög legendák” -at. A továbbiakban kukkantsuk meg miben mesterkednek a következő fejezet galád vikingjei…

Oldalak: 1 2 3


Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.