Exkluzív interjú az ERAH alkotójával.

CyberBob:
Ettől függetlenül mennyire vagy megelégedve az eddigi eredménnyel? Mit változtatnál még rajta?
Benjamin:
Ettől függetlenül nagyon meg vagyok elégedve a jelenlegiekkel. Az első techdemohoz képest jelentős változáson esett át a játék, rá sem lehet ismerni. Jóval profibb megoldások és “valódi” játékelemek kerültek bele, az engine-ből kihozva a maximumot. Természetesen ehhez a tesztelők is hozzájárultak, akikkel átvitattuk az eddigieket, és jó pár elem az ő ötleteik alapján került bele. Ilyen például a mini-térkép, amire nekem egyáltalán nem volt szükségem a játék során, viszont nekik igen, mivel könnyen eltévedtek mindenféle navigálás nélkül. Ezt hozzáadtam, és így valóban könnyebb mások számára is a tájékozódás.
CyberBob:
Hogyan fogod eldönteni, mikor leszel vele teljesen kész? És miután elérhetővé teszed a gamerek számára, a jövőben tervezel majd hozzá letölthető extra tartalmakat?
Benjamin:
Akkor lesz kész, amikor a három főszereplő története megvan. Ettől függetlenül a későbbiek során tervezek még letölthető tartalmakat, amelyeket két típusba lehet sorolni: az egyik a “mi lenne, ha” történetek, melyek alternatív univerzumokba csöppentenek minket, ahol olyan dolgok történnek, amelyek az alapváltozatban nem voltak lehetségesek. A másik típus a kevésbé fontos események a világ szempontjából, amik plusz adaléknak kiválóak: itt vagy más korok, fajok, kultúrák stb. ismerhetőek meg, vagy a fő történetek, de egy teljesen átlagos mellékszereplő szemszögéből. A lényeg, hogy olyan sztorik lesznek ezek, melyek nem befolyásolják a játék fő cselekményét, csak kiegészítésként szolgálnak, csupán opcionális szórakoztatás.
Egy dolgot azonban hangsúlyoznék: ezek a tartalmak még kérdésesek, jelenleg még csak ötletelünk rajtuk. Átbeszélünk pár tervet, eldöntjük, hogy kik azok, akikben van potenciál, hogy megkapják a saját sztorijukat (még ha az rövidebb is lesz a rendes részeknél), ám igyekszünk a játékosokat is szem előtt tartani: ha nem is mindet, de bizonyos karaktereket nyilvános szavazás alapján lehet majd kiválasztani, és ennek függvényében kerülnek bele a játékba. Azt, hogy hány ilyen letölthető tartalom is lesz pontosan, még nem tudjuk. Még az is kérdéses, hogy játékmechanikai újítások kerülnek-e be letölthető formában.
CyberBob:
Ezt a bővíthetőséget ingyenessé teszed? Ha igen, mi ennek a legfőbb oka?
Benjamin:
Igen, a játék mellett a letölthető tartalmak is ingyenesek lesznek, mert ezek opcionálisak, tőlük függetlenül is élvezhető az Erah, csak plusz adalékok. Valamint, ha az alap maga is ingyenes, akkor ne már pont ezekért kérjek el pénzt. Az alapjáték pedig azért lesz ingyenes, mert abban bízom, hogy így több emberhez fog eljutni ez az alkotás, ha azt látják, hogy ez nem a pénzről szól, hanem arról, hogy van mögöttes tartalom, mondanivaló, üzenet. Mert ez tényleg nem a pénzről szól.
CyberBob:
Csupán a retro beállítottságom miatt furdal a kíváncsiság, hogy a billentyűzettel való irányíthatóság mellett esetleg a géphez csatlakoztatott kontrollert is támogatni fogja?
Benjamin:
Természetesen ugyanúgy támogatja a billentyűzetet és a kontrollert is a játék. PS3 gamepad-del már tesztelve lett, tökéletesen működött, még az analog stick is.
CyberBob:
Tudom, korai még erről faggatóznom, de netán-tán a gépigényről, a demo megjelenéséről, meg a játékban választható nyelvekről lehet már tudni valamit?
Benjamin:
Konkrét gépigényünk még nincs, de igyekszünk a lehető legalacsonyabban tartani ezt, hogy minél több gépen futtatható legyen. A demó megjelenéséről fogalmam sincs, szeretnék minél hamarabb kihozni egy játszható demót, de ettől még távol vagyunk, de igyekszem, ahogy tudok.
A játék angolul készül jelen pillanatban, ám megfelelő igény és érdeklődés mellett egy magyar változatról is lehet szó.
CyberBob:
És végül jöjjön egy, az eddigiektől eltérő, utolsó kérdés: Mivel töltenéd a mindennapjaidat, ha az Erah világában élhetnél?
Benjamin:
Ez tényleg meglepő kérdés. Az biztos, hogy ha abban a világban élnék, akkor elvégezném az akadémiai képzést, de hogy utána mivel foglalkoznék, az még kérdéses. Valószínűleg valami olyasmivel, aminek köze van a művészetekhez, vagy a természethez: zenész, (természet)kutató, esetleg tanár az Akadémián. De ha az élet úgy hozná, akkor akár a Guardianok nyomába is erednék.

Screenshoterah5

Mégegyszer ezer köszönet Benjaminnak a FutuRetro -nak adott, extra terjedelmű információkkal és klassz screenshotokkal megspékelt interjú létrejöttéért. Még sajnos nem sikerült testközelből megismerkednem az Erah -val, de már a válaszok alapján úgy gondolom, a műfajának kiemelkedő darabja lesz, sőt a maga nemében talán egyedi alkotás. Az egész szerkesztőség nevében kívánom, hogy akadályoktól mentesen, sikeresen elkészüljön és hogy sikerüljön itthon, illetve külföldön egyaránt maradandót alkotnia vele. Akiket pedig felcsigáztak a fentebb olvasott információk, azok ne habozzanak felkeresni a játék honlapját ITT.
Végezetül pedig kukkantsunk bele az első traileren keresztül e különös világba:

 


Oldalak: 1 2 3


3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • Zerothehero adatlap-képe
    Zerothehero [ 0 ] [] 2013-08-13
    0
    0

    Tök jól hangzik az egész. Várom a kész példányt! 🙂

  • Gamergabor adatlap-képe
    Gamergabor [ 61 ] [fiú] [] 2013-08-13
    0
    0

    Ezzel az interjúval megfogtatok! F@sza lett! Ha lesz demo, az elsők között fogom letölteni. Érdemes lenne egy támogatót keresni hozzá, de idehaza ilyesmiben nem látnak fantáziát.

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504606 ] [fiú] [Alapító] 2013-08-14
      0
      0

      Köszi! Egyetértek veled. Az a gond kis országunkban, hogy nem akarják, hogy a tehetséges fiatalok külföldre menjenek, viszont támogatni a nyerő ötletüket már nem hajlandó a kormány. Egyszer észbe kaphatnának, hogy mennyi pénzt hozhatott volna ha néhány olyan fiatalnak segítenek, akik kint milliókat kaszálnak a “találmányaikkal”.

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.