Exkluzív interjú az ERAH alkotójával.

CyberBob:
Röviden be tudnád mutatni a benne zajló történetet (történeteket), a főhős (főhősök) személyre szabhatóságát és hogy milyen célok vezérlik (őket)?
Benjamin:
Ahhoz, hogy megértsük a történések okát, először a világ történelmét ismertetném. A világot az úgynevezett Alkotó teremtette, azzal a szándékkal, hogy véglegesen legyőzze a sötétséget a fény legmagasabb foka által, az élet teremtésével.
Az alkotó több különböző fajt is teremtett: az embereket, az avian-okat (madárfejű, humanoid lények), a sauri-kat (hüllőszerű, hüllőfejű, szintén humanoid nagyságú és termetű lények), és a kine-ket (két lábon járó, apróbb rágcsálószerű intelligens lények). Ám az Alkotó egyvalamivel nem számolt: a kultúrák és fajok közötti különbségek hamarosan kiéleződtek, s háborúba torkolltak. Ez volt az Első Háború a nemzetek között. Azonban a konfliktus megszüntetésére az Alkotó megalkotott különleges erejű tárgyakat, melyek képesek lehetnek a további viszály megállítására. Ezek voltak a Guardian-ok. Mindegyik mellé rendelt egy használót is, akiket “arch”-oknak neveztek el, azaz ősöknek, mivel ők kötődtek a legjobban az Alkotóhoz.
A rendszer működött egy darabig, ám néhány arch úgy látta, hogy az emberekben ott rejlik a konfliktus, és uralni kell őket a Guardian-ok által, amivel természetesen a többi arch szembement, elhozva a Második Háborút, amit Arch Háborúnak is szokás hívni. Az alkotó kudarcnak fogta fel, hogy pont az hozta el a második konfliktust, ami a békét hivatott őrizni, így visszavonult és elzárkózott a világtól, a béke teremtményeit, a Guardianokat pedig elaltatta. A későbbi korok ezeket legendáknak tekintették, ám a játék pont akkor veszi majd kezdetét, amikor ezek a tárgyak felélednek.
A játékban három főszereplő irányítására lesz lehetőségünk, mindegyik más és más történetet ismertet meg velünk. Az első főszereplő Theo Sylvan, aki az Akadémia egyik házának, a Vörösök Házának a tanulója. Ez a ház arról híres, hogy tagjai optimista látásmóddal és/vagy a természethez való közelséggel bírnak, így ennek megfelelően is képzik őket. Átlagosan telnek a fiú mindennapjai az Akadémián, csak a Házi Bajnokság töri meg a szürkeséget, ahol is eldől, hogy ki az Akadémia legjobb harcosa. Miután ennek vége lett, az események váratlan fordulatot vesznek, s az egyik Guardian felébred, név szerint Flamberge, aminek pont ő lesz a használója. A különleges eseményeknek hála a fiúnak körbe kell utaznia a világot, nyomok után kutatva, hogy nem-e máshol is felbukkant egy ilyen tárgy. Itt veszi kezdetét a kihívásokkal teli kaland, aminek végén egy meghökkentő felfedezés fogadja őt.

Screenshoterah1

A második főszereplő egy veterán zsoldos férfi, Sullivan Lane, akinek története 3 évvel az első sztori után játszódik. Ő is az Akadémián végzett, azonban nem érdekelte a harcos életmód, és igyekezett távol tartani magát ettől. A polgárháború kitörése azonban ezt megakadályozza, s bár hosszú időn át képes volt elbújni, most mégis rátalálnak, és döntenie kell, hogy ki oldalán vesz részt a harcban, ha már mindenképpen részesévé vált, akarata ellenére és egy személyes oknak köszönhetően is.
A harmadik szereplő pedig nem más, mint Calibur, aki Kelet császárnője, és titokzatos erőket tulajdonítanak neki. Hogy vajon ennek mi áll a hátterében – az kiderül majd a történetéből.
A szereplők kinézetét, bár nem lehet testre szabni, így is rengeteg beleszólásunk lesz a történet alakulásába, a karakterek jellemfejlődésébe. Itt nem pusztán arról van szó, hogy hozhatunk A vagy B döntést, és az egyik jó, a másik rossz, hanem ezek a döntések mind egyenrangúak, de a történet alakulását teljesen más mederbe terelik. Sőt, eldönthetjük, hogy kik azok a szereplők, akiket szívesen látnánk csapatunkban, és őket betoborozhatjuk, azonban minden egyes szereplővel való kapcsolatunk befolyással lesz a történetre, legyen az jó, vagy rossz viszony. Szóval mind döntéseink, mind kapcsolataink a többi karakterrel fontos tényező lesz a játék során.
A játszható karakterek családnevei állandóak lesznek, a keresztnevek viszont átnevezhetőek tetszés szerint.
CyberBob:
Hogyan fog működni a harcrendszer? Körökre osztott lesz, taktikázgatási lehetőséggel? Mennyire készülsz kimeríteni a képesség/tárgyhasználat fogalmát?
Benjamin:
Igen, a hagyományos körökre osztott harcrendszeren alapszik, ám jó pár változtatás eszközölve lett. Egyik ilyen, hogy a karakter nem egy, hanem két akciót hajthat végre alapból, ami egy remek taktikázási lehetőség a képességek használatára.
Természetesen ezt tárgyak növelhetik, vagy épp csökkenthetik is. A hagyományos támadáson kívül a karakterek az “anima”, azaz a lélekkontroll segítségével tudnak képességeket használni. Az anima gyűjtőneve azoknak a különleges képességeknek, melyek használatát el kell sajátítani, és többségükben manát igényelnek, bár kivételek mindig akadnak. A képességek változóak: van, ami a gyógyításon alapul, van, ami az ellenfél manáját is támadja az életerővel együtt, és így tovább. A megnyert harcok során AP-t kap a játékos, ezekből lehet majd a képességeket megtanulni, természetesen ezeknek is megvan a maga szabálya.
Ezen kívül még két másik tényező is befolyásolja a harcot: a már említett Guardianok védőszellemei, lelkei nemcsak a sztori szempontjából fontosak, hanem a harcrendszeréből is. A csaták során lehetőségünk van megidézni ezeket a lényeket, abban az esetben, ha a karakter képes Guardian-t idézni, illetve pároztatva van a karakterhez az adott szellem. Ők ugyanúgy rendelkeznek animaval, sőt, a karaktereknek taníthatnak is egyedi képességeket.
A másik újítás a Hidden Skill, amely gyakorlatilag a játék kombórendszerének az alapja. Ha két specifikus jártasságot egymás után aktiválunk, akkor a második a szokásos képesség helyett valami teljesen más és eltérő lesz, A lánc ilyenkor nem szűnik meg, elég gyakran egy Hidden Skill-re a megfelelő képességgel egy újabb Hidden Skill hívható elő, s ezek a kombinációk nehezebb fokozaton létszükségesek a boss harcok során.
CyberBob:
Információim szerint kiemelkedőbb figyelmet szenteltél magának az audió résznek. A minőségről engem már a klasszul összevágott trailerben felcsendülő dallamok meggyőztek, de úgy tudom, testre szabhatóságot és egyéb különleges szerepet is szántál nekik. Kifejtenéd ezt bővebben?
Benjamin:
Ez így van. Elég gyakran interaktív szerepe lesz egy-egy zenének vagy hangszernek a játékon belül is, de ezen kívül még a játékmechanikában is helyet kapott. A menüben, akár harc során is, lehetőségünk van a játék során megszerezett zenék közül választani, és mintegy MP3 lejátszóban, kiválasztani és hallgatni a nekünk tetsző zeneszámot. Az opcionális küldetések, boss fightok mind-mind zenét fognak adni. Hasonló ez, mint az achievementek, csak itt valódi tartalom is párosul mellé, nem csak egy trófea.

Screenshoterah4

CyberBob:
Tanultál azelőtt valamilyen hangszeren játszani, hogy ilyen tökéletességgel sikerült megkomponálnod a zeneszámokat?
Benjamin:
Azért azt leszögezném, hogy – szerintem – a tökéletestől még messze távol áll a játék zenéje, de annak csak örülök, ha más szerint ez nem így van. De igen, durván 9 évig tanultam zongorázni, zeneszerzést viszont nem, azt autodidakta módon kezdtem el.
CyberBob:
Mire vagy a legbüszkébb az Erah-val kapcsolatban, illetve mi volt az, ami a legnagyobb kihívást jelentette számodra a fejlesztések alatt? Ha volt ilyen, hogyan sikerült orvosolnod a problémát?
Benjamin:
Nem tudok kiemelni semmi apróságot, az egészre büszke vagyok úgy, ahogy van. Arra, hogy volt egy apró ötlet, ami így kinőtte magát. Arra, hogy azt csinálhatom, amit szeretek, és hogy ilyen módon juttathatom el az üzenetem, és alkothatok valamit, ami már inkább művészet, mint “sima játék”. Arra, hogy, még ha egy minimális közönségről is van szó, de ők támogatnak, és hogy pár embert ennek köszönhetően ismertem meg.
A problémás rész talán az elején volt, amikor még csak próbálgattam magam, és nem láttam még át a dolgokat, ennek függvényében nem is úgy alakult az eredmény, ahogy terveztem. Kellett, hogy leülepedjen, hogy mit akarok, át is gondoltam a dolgokat, és ennek köszönhetően nőtte ki magát olyanra a játék, ahol most tart. Nem azt mondom, hogy tökéletesen indult, voltak kisebb-nagyobb hibák, de szerencsére sikerült javítani, amit szerettem volna.
CyberBob:
A retro beütések miatt nem félsz attól, hogy a fiatalabb korosztály nem fogja azt meglátni benne, amit mutatni szeretnél rajta keresztül?
Benjamin:
Ez teljesen jogos észrevétel. Vannak bizonyos rétegek, akiknek nem fog tetszeni, vagy a grafika miatt, vagy a harcrendszer miatt, vagy más miatt. Bármi is legyen, én úgy látom, hogy ebben az esetben elvész a felszínes részletekben az illető, és a mély tartalom, a mondanivaló, a művészi aspektus nem jut el hozzá, ám ez lehet, hogy akkor sem jutna, ha nem retro köntösbe lenne csomagolva az alkotás. Nem lehet megfelelni mindenkinek, de igyekszem minél több ember igényeit szem előtt tartani.
Bár lesznek olyanok, akiket hidegen fog hagyni az Erah, reményeim szerint több lesz az olyan, akit érdekel, illetve azok kedvét is meghozom hozzá, akik egyébként ma már nem aktív játékosok, vagy távol állnak a játékok világától.
CyberBob:
Vannak olyan ötletek, lehetőségek, amiket szívesen beletennél a játékba, de végül mégsem fognak beleférni? Mik azok és mi okból kell kimaradniuk belőle?
Benjamin:
A tervezés során volt egy ötletem, ami mindenképpen várat még magára, ez pedig a multiplayer mód. Az ötlet az volt, hogy a játékosnak online vagy offline lehetősége lett volna a világot hasonlóan bejárni, mint azt a sztoriban tehette, csak saját maga által megkreált karakterrel, illetve barátokkal karöltve, velük szövetkezve felfedezni ugyanazt, mint a normál játékban (természetesen változtatásokat eszközölve, hiszen ebben az esetben ők lennének a főszereplők). Más szavakkal: a fontosabb karakterek megmaradtak volna NPC-ként, viszont a legtöbb gépi szereplőt felváltotta volna élő, hús-vér játékos.
Remélem, hogy ezt a későbbiek során megvalósíthatom majd, mert erre a játékmódra is rengeteg ötletem van.

Oldalak: 1 2 3


3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • Zerothehero adatlap-képe
    Zerothehero [ 0 ] [] 2013-08-13
    0
    0

    Tök jól hangzik az egész. Várom a kész példányt! 🙂

  • Gamergabor adatlap-képe
    Gamergabor [ 61 ] [fiú] [] 2013-08-13
    0
    0

    Ezzel az interjúval megfogtatok! F@sza lett! Ha lesz demo, az elsők között fogom letölteni. Érdemes lenne egy támogatót keresni hozzá, de idehaza ilyesmiben nem látnak fantáziát.

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504590 ] [fiú] [Alapító] 2013-08-14
      0
      0

      Köszi! Egyetértek veled. Az a gond kis országunkban, hogy nem akarják, hogy a tehetséges fiatalok külföldre menjenek, viszont támogatni a nyerő ötletüket már nem hajlandó a kormány. Egyszer észbe kaphatnának, hogy mennyi pénzt hozhatott volna ha néhány olyan fiatalnak segítenek, akik kint milliókat kaszálnak a “találmányaikkal”.

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.