Exkluzív interjú az ERAH alkotójával.

erahinterju1Néhány héttel ezelőtt úgy hozta a sors, hogy rábukkantam egy igen érdekfeszítő blogra, melynek írója a saját játékának fejlesztési fázisait mutatja be a nagyérdeműnek. E mű az első infómorzsák alapján egyszerű RPG -nek tűnt, azonban az érdeklődésemet felkeltő bejegyzésekbe való belemélyedés során rájöttem, sokkal többről van itt szó. Mikor a legutolsó ilyen bejegyzés környékén jártam, egyre intenzívebben kezdett el motoszkálni bennem a gondolata annak, hogy kis hazánk újabb tehetséggel lett gazdagabb és ezt nem hagyhatom szó nélkül.
Miután sikerült felvennem vele a kapcsolatot, legnagyobb örömömre beleegyezett egy exkluzív terjedelmű interjúba, mely számomra azért is oly kirobbanó élmény, mert a FutuRetro a legelső magazin ami meginterjúvolhatja Őt, a retro fogalmát pazar módon kimerítő művével, az Erah -val kapcsolatban.
Jöjjön tehát egy nem mindennapi beszélgetés Kuli Benjaminnal, a Blue Flame Candle fejlesztőcsapat fejével:
interjúerahCyberBob:
Mindenek előtt szeretném megköszönni, hogy válaszaid révén betekintést nyerhetünk egy fényes jövő előtt álló játék elkészülésének folyamatába.
Először is a Blue Flame Candle -ről kérdeznék tőled: E név alapvetően figyelemfelkeltő és ötletes, akárcsak a hozzá tartozó frappáns logo. Az elejétől kezdve ezek hogyan formálódtak, milyen változásokon mentek keresztül, míg el nem nyerték azt a végleges külsőt, amire azt mondtad: “Igen! Ez így jó lesz a csapatomnak!” ?
Benjamin:
Örülök, hogy tetszik, ezek szerint sikerült elérni a dizájnnal a célunkat. Maga a név egy korábbi zenei projektemre utal, a Blue Flame Candle-re, amely zongoraszólókat tartalmazott, ám ennél több volt: egyfajta spirituális utazásnak is tekinthetjük, már csak a szorosan összefüggő koncepció miatt is. Emiatt lett a csapatnak is ez a neve: nem pusztán játékokat akarunk készíteni, hanem maradandó élményeket, utazásra akarjuk bocsájtani az érdeklődőket, és művészi produktumokat kreálni. Erre utal jelmondatunk is: “We don’t make games. We make art”. Igyekszünk ehhez tartani magunkat, amikor az alkotásainkon dolgozunk. Mindig valami teljesen újat, mondanivalóval rendelkezőt teremteni.
erahblueflamecandleA név megvolt, ehhez viszont kellett egy logó is. Ez is viszonylag egyszerűen jött: egy ismerősöm/jóbarátom éppen egy animációs projekten gondolkodott, és az egyik zeném annyira megtetszett neki, hogy ez alapján elkezdett dolgozni. Bár csak az első pár másodperc volt kész, a logóhoz nagyon hasonló dizájn annyira megtetszett, hogy azt akartam használni. Ő viszont felajánlotta, hogy készít külön a csapatnak egy logót, és így született meg a végleges változat.
CyberBob:
Ez borzasztóan érdekes sztorinak hangzik, főleg mert e szóban forgó csapat égisze alatt készül egy bizonyos játék, az Erah. Honnan jött a program neve, és az konkrétan mit is jelent?
Benjamin:
Az Erah két dologra is utal: egyrészt ez a világ neve, amelyben a történet, történetek játszódnak, másrészt pedig egy szójáték az éra, azaz korszak szóra, utalva arra, hogy a játék nem egy, hanem három különböző korszakot, történetet ível át.

Screenshoterah3

Sokáig azonban a projectnév “The Guardians” volt, utalva a történet szempontjából másik fontos elemre, melyek olyan különleges tárgyak, amelyek lélekkel bírnak, és valahogy mindig közük volt a világ fontos eseményeihez – kortól függetlenül.
CyberBob:
Összességében hányan tartózkodtok a Blue Flame Candle fedélzetén a projekt fejlesztésének befejeztéig? Rád, valamint a többi munkatársadra külön-külön mely feladatok hárulnak?
Benjamin:
Érdekes a helyzet, és nem is igazán tudom megválaszolni, főleg azért nem, mert állandóan változik. Amikor januárban elkezdtem a projekten, akkor teljesen egyedül vágtam neki, és azóta bővült, bővül folyamatosan a csapat, viszont így is folyamatos variáláson megyünk át. Olyasvalakitől kellett megválnom pl., aki legelsőnek került be, aztán teljesen új embereket megismerve esélyesnek látok újabb csapatbővítést. Azt viszont most elmondhatom, hogy 5-en vagyunk jelenleg, ebből 4 tesztelő, én pedig a zeneszerzői/programozói/írói részt csinálom. Természetesen a tesztelőkkel brainstormingot is tartunk, így ha van valami ötletük, valamit hiányolnak, akkor azt átbeszéljük, és annak függvényében módosítok, így kicsit nagyobb a beleszólásuk, mint egy átlagos teszternek. Továbbá ha minden jól megy, esélyes, hogy egy grafikussal bővülni fog a csapat. Természetesen a csapattagokon kívül is jó pár ember segített nekem, akiknek ezúton is köszönöm fáradozásaikat.
CyberBob:
Ha már itt tartunk, elmesélnéd az olvasóknak a játékod elkészültének történetét? Olyasmi dolgokra gondolok ez alatt, mint az inspirációs forrásra, az alapötlet megszületésére, a témaválasztásra, illetve arra, hogy azonnal egy játék méretű projektben gondolkodtál, vagy más terveid voltak az ötleteiddel?
Benjamin:
A játék történetének alapját 5-6 évvel ezelőtt már kitaláltam. Ekkoriban is megvolt már pár olyan motívum, ami később is visszaköszönt, ám pár dologban más volt. Ez eleinte egy Soulcalibur fanfiction volt, ám csak a világot hagytam meg, a szereplőket teljesen lecseréltem. Ebben viszont láttak az olvasók is (az a pár), és én is annyi fantáziát, hogy kibővítsük, és saját univerzum jöjjön létre teljes mértékben. Itt két irányba indult a dolog: egyrészt létrejött egy fórumos szerepjáték, ami sokkal jobban hasonlított az eredeti elképzelésre, illetve egy regény is készülőben volt. Az utóbbiból csak pár fejezet jött létre, viszont az előbbi nagyon sokáig működött, 2-3 évig biztosan. Itt kezdett el igazán bővülni a világ, és a különböző karakterek, sztorik, és korszakok ötlete is ehhez köthető. Aztán a játék megszűnt, a lelkesedésem is csökkent ezzel kapcsolatban, ám amikor elkezdtem zeneszerzéssel foglalkozni, úgy döntöttem, hogy ez is megér egy próbát.
A reakciókból az jött vissza, hogy ez abszolút elmehetne egy soundtracknek, azaz aláfestő zenének egy filmhez, de még inkább egy játékhoz. Pont ebben az időben ismerkedtem meg pár régebbi játékkal, illetve (számomra) a jelenlegi generáció legjobbjával, a Journey-vel, melyek olyan impulzusként hatottak rám, hogy úgy éreztem: ideje megvalósítani az elképzelésemet, ám ezúttal sokkal nagyobb kiadásban.
CyberBob:
Merész feladat belevágni egy ekkora világ megalkotásába. Teljes kiterjedésében mekkora lesz és milyen főbb részek alkotják? Már az elején szabadon felfedezhetővé teszed az egészet?
Benjamin:
A világ öt földrészből áll, melyek a négy égtáj egy-egy pontján találhatóak, illetve az ötödik középen. Ez utóbbin található az Akadémia, a történet szempontjából fontos hely, mely mindig is a legkiválóbb harcosok képzéséről és a béke megőrzéséről volt híres. A dolog érdekessége, hogy a játékban az intézménynek mind a múltját, mind a jelenét, mind pedig a jövőjét megtekintheti a játékos (ha a jelennek azt számítjuk, ahonnan indul a játék). Ezen kívül van még Észak, Dél, Nyugat és Kelet földrésze. Észak egy olyan királyság, melyet három uralkodó felügyel, és a dinasztiának és a hagyományoknak nagyon fontos szerepe van. Dél egy kaotikusabb hely, ahol mindennél fontosabb a harcos vér, s bár itt is király uralja a földrészt, itt mindig ő nevezi ki az utódját, tetszés szerint. Nyugat a fejlődés és a béke hazája: itt sokkal inkább a technológiai vívmányoknak szentelik a figyelmet az utóbbi időkben, és parlamentáris módon zajlik a kormányzás is. Kelet a legnagyobb kakukktojás, ez ugyanis a többitől elszeparáltan fejlődik, és csak annyit tudni róla, hogy egy titokzatos császárnő uralja ezt a területet. Róla a harmadik történetben tudhatunk meg többet.
Magát a világot egyébként igyekszem olyannyira körbejárhatóra elkészíteni, amennyire csak lehet. Természetesen a fő küldetések prioritást élveznek, de igyekszem majd a sztori szempontjától függetlenül is városokat, helyeket elkészíteni.
Maguk a helyek amúgy élő, lélegző városok lesznek, ahol az interakciónak kulcsfontosságú szerepe lesz a játék szempontjából.

Screenshoterah2


Oldalak: 1 2 3


3 hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

  • Zerothehero adatlap-képe
    Zerothehero [ 0 ] [] 2013-08-13
    0
    0

    Tök jól hangzik az egész. Várom a kész példányt! 🙂

  • Gamergabor adatlap-képe
    Gamergabor [ 61 ] [fiú] [] 2013-08-13
    0
    0

    Ezzel az interjúval megfogtatok! F@sza lett! Ha lesz demo, az elsők között fogom letölteni. Érdemes lenne egy támogatót keresni hozzá, de idehaza ilyesmiben nem látnak fantáziát.

    • CyberBob adatlap-képe Admin
      CyberBob [ 1504546 ] [fiú] [Alapító] 2013-08-14
      0
      0

      Köszi! Egyetértek veled. Az a gond kis országunkban, hogy nem akarják, hogy a tehetséges fiatalok külföldre menjenek, viszont támogatni a nyerő ötletüket már nem hajlandó a kormány. Egyszer észbe kaphatnának, hogy mennyi pénzt hozhatott volna ha néhány olyan fiatalnak segítenek, akik kint milliókat kaszálnak a “találmányaikkal”.

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.