Eselsbrücke [TÁBLÁS JÁTÉK]

  • Az alábbi játékbemutató iromány NAGY GERGELY tollából származik.

Eselsbrüecke táblás játék bemutató 1 új

 

Az Eselsbrücke stílusában igazi party játék, mely talán a Dixit-hez áll a legközelebb. Voltaképp egyszerű memóriajátékról van szó, melyhez azonban jó adag kreativitásra, kommunikációs és asszociáció készségekre lesz szükségünk. Az én játéktípus felosztásomban nehéz megtalálni a helyét, hiszen nem a szó klasszikus értelmében konstruktív, de mellette egy kis kooperatív jelleg is felfedezhető. Nagyjából az igaz rá, ami a Qwirkle-re is, kiváló szórakozás lehet olyan játékosokkal, akik egyébként ritkán ülnek le társasjátékok mellé.

Szabályok: Eselsbrüecke táblás játék bemutató 2

 

A játék 7 körből áll, ami valójában csak 5 kör, melynek egyes fázisai 2 körrel vannak eltolva. A hétből tehát az első öt kör lesz az, amikor történeteket állítunk elő, és utolsó öt az amikor ezekre megpróbálunk visszaemlékezni. Minden körben minden játékos sorra kerül. Egy játékos teljes köre két fázisból áll. Az első fázisban húz a zsákból a körtől függő számú szó lapkát. Ezeken a lapkákon egy-egy szó található és annak valamilyen képi ábrázolása. A játékos feladata, hogy elmeséljen egy olyan történetet, amiben minden általa húzott szó szerepel. Például, ha az általa lapok a következőek: pezsgő, seriff, startpisztoly, börtön, akkor a történet lehet az, hogy az atlétika csapat edzője épp a helyi válogatóversenyre igyekezett, ám amikor megállt a boltban venni egy üveg pezsgőt, a pénztárcája helyett a startpisztoly akadt a kezébe. Szerencsétlenségére a helyi seriff is épp ott volt a boltban, és azt hitte, rablásra készül, ezért a verseny helyett végül a börtönben kötött ki. Ez a történet fog a későbbiekben memóriamankóként szolgálni a kitaláláshoz. Eselsbrüecke táblás játék bemutató 3

 

Miután a történetet elmondta, és minden kártyát megmutatott a játékostársainak, azokat képpel lefelé a saját táblája megfelelő mezejébe helyezi, majd következhet a kitalálás fázis. A két körrel korábbi történetének kártyáit kiosztja a soron következő játékosok között úgy, hogy mindenki egyet kap, illetve maradékot, ha van, megtartja magának. A játékosok a kapott kártya alapján sorban megpróbálnak visszaemlékezni a történetre, és ennek segítségével a többi kártyára. Először az első játékos tippel egy lapra, ami természetesen nem lehet a kezében lévő. Ha az általa tippelt lap ki van osztva valakinek, a tulajdonosa odaadja neki, ez lesz az ő nyereménye, majd jöhet a következő játékos. Eselsbrüecke táblás játék bemutató 4

 

A játék elején a gondolatfelhőbe kell tennünk egy szólapkát, úgy, hogy azt előtte mindenki megnézhesse, és megjegyezhesse. Ha már csak annál a játékosnál van lapka, akinek épp ki kell találnia egy lapot, akkor a sajátja helyett, melyet nyilván ismer, a gondolatfelhőben levő lapra kell tippelnie, majd miután megállapítottunk, hogy ez sikerült-e neki, annak a helyére a kezében levő lapot kell lehelyeznie.
Ha egy játékos rosszul tippel, vagy semmi nem jut eszébe, akkor az adott körhöz tartozó számú lapot el kell dobnia büntetésként, és az adott történet lapjaira nem tippelhet többet. Azok is sorra kerülhetnek egy történet kitalálásában, akik nem kaptak szólapkát, mert nem jutott nekik. Ilyenkor nekik a korábban kitalált lapkák szolgálhatnak segítségül, illetve ha előttük senki sem tippelt helyesen, akkor a körben első játékos akinek még van lapja átadja a sajátját. Eselsbrüecke táblás játék bemutató 5

 

A játékosoknak érdeke olyan történetet kitalálni, ami jól megjegyezhető, ugyanis ha annak kitalálásakor mindenki helyesen tippel, egy blokkoló lappal lesznek gazdagabbak, melyet a nyereménylapjaik kupacának tetején helyeznek el. Ez nem csak eggyel növeli az elért eredményüket, de ha később egy sikertelen tipp miatt lapokat kéne eldobniuk, akkor elég addig dobniuk, amíg egy blokkoló lapot el nem dobtak.
A hetedik kör végén aztán csak meg kell számolni, ki hány lapot tudott gyűjteni, és ő lesz a játék nyertese. Eselsbrüecke táblás játék bemutató 6

 

A játékosok száma:
Bár a játék szabályaiban 3-12 fő van feltüntetve mint a játékosok száma, ez valójában 3-6 főt jelent, de egyes játékosok helyett a leírás alapján két fős csapatok is versenyezhetnek. Valójában több fős is lehet egy csapat, de amikor erről döntünk tartsuk szem előtt, hogy a csapatokon belül óhatatlanul lesznek aktívabb és passzívabb játékosok, és az utóbbiak számára a játék talán kevésbé lesz élvezetes.

Nyelvfüggőség:
A játék mérsékelten nyelvfüggő, hiszen minden egyes lapkán egy szó szerepel, méghozzá eredeti kiadásban németül. Mi mégis kiválóan tudtunk korlátozott nyelvismeretünkkel játszani, hiszen a lapkákon kép is van, így a legtöbb szó könnyen kitalálható, ha viszont valami nem egyértelmű, akkor meg lehet állapodni benne, hogy az a lapka melyik szót jelentse.

Kivitelezés:
A játékosok elsősorban köröket jelző táblái, a középen elhelyezkedő gondolatfelhő és a szólapkák egyaránt kartonlapkákkal lettek megoldva, melyek minősége nem hagy kifogásolnivalót maga után. A szólapkákat egy lenzsákból húzhatjuk ki, ám a zsák a lapkák számához viszonyítva kicsit kicsire sikeredett. A körök múlását egy kicsit talán felesleges fa szamárfigura mutatja, a leírás alapján annak a tábláján aki a társaságból a legnagyobb szamár. Ő lesz a kezdőjátékos is egyébiránt. Ez egy ügyes ötlet a készítőktől, hiszen már a játék ezen pontján remek szócsörték alakulhatnak ki. A lapkákon szereplő képek a játék hangulatához jól passzoló, egységes hangulatú grafikákkal vannak díszítve. Amit nem sikerült tesztelni, de egy party játéknál fontos szempont, hogy miként reagálnak a hozzávalók alkohollal való elegyítésre. Eselsbrüecke táblás játék bemutató 7

 

Az értékelés előtt érdemes megjegyezni, hogy a rendszer összetett, bonyolult játékok jutalmazására lett kitalálva, ezért a játék többet ér annál, mint amit összpontszáma mutatni fog.

Eselsbrüecke táblás játék bemutató infobox új



Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.