Die Hard Arcade – Egy újabb túlélőtúra John McClane-el [Sega Saturn TESZT]

DIE HARD ARCADE ÚJ590

Mai napi fő fogásként egy olyan üsd-vágd DIE HARD játékot fogunk szervírozni nektek, ami abban az időben készült, mikor e neves szériát a hollywood -i nagyokosok még nem kezdték el kitenni a fölösleges bőrlehúzásoknak…
Először is vegyünk egy vérrel jól bedörzsölt trikót, majd adjunk hozzá egy kibeb@szottul trágár egysorosokat dobáló, kopaszodó, életunt, de a munkáját tökéletesen végző new york -i zsarut, aki nem ijed meg a saját árnyékától, viszont az sem érdekelné, ha holnap beköszöntene a világ vége. A becsületes neve legyen mondjuk John McClane. Továbbá húzzunk fel egy toronyházat is melynek “perselye” tele van pénzzel és tegyünk bele egy kisebb hadseregnyi terroristát, akik nem éppen az ingyen pia miatt térnek majd be az ott megrendezett karácsonyi céges bulira. Ezzel meg is volnánk. De mi lenne, ha szórnánk bele egy csipetnyi “bónuszt” is az Egyesült Államok elnökének a lánya személyében, aki mit ad isten, merő véletlenségből pont az épületben fog téblábolni a rossz-fiúk eljövetelekor…
Nos, a hozzávalókat tegyük egy méretes lábosba, közepes lángon hagyjuk rotyogni fél órát, majd mikor kihűlt öntsük bele egy arcade gépbe, amit rázzunk össze kellő odafigyeléssel, aztán abból néhány évvel később borítsuk bele az egész trutyit egy Sega cég Saturn -jába és “voálá”: elkészült mai tesztalanyunk, a konzolra portolt DIE HARD Arcade névre hallgató Beat’em up.

2.kép

Először is készüljünk fel arra, hogy egy olyan DIE HARD címet viselő Sega alkotással állunk szemben, melynek egyetlen közös vonása van a szóban forgó filmmel kapcsolatban, mégpedig az a bizonyos 34 emeletes Nakatomi toronyház, ahol az akcióorgia történik. Ne szomorkodjunk,  mert találkozhatunk John McClane -el is, hiszen milyen “Drágán add az életed” játékadaptáció lenne ez, ha nem szerepelne benne a Bruce Willis alakította “golyóálló” karakter? Ennek ellenére miért csak egy közös vonást emlegettem? Mert a történet egyáltalán nem vette át a film eseményeit. Nincs benne szó limuzinnal odakocsikázó ex férjről. Nincs benne szó Holly Gennaro McClane -ről, akit John -nak meg kéne mentenie, akár az összes terrorista élete árán is, nem szerepel benne Joseph Yoshinobu Takagi kinek a cég széfjének kombinációját kéne kikotyognia, valamint terroristavezérnek sem Hans Gruber -t kapjuk, hanem valami ősz, kopaszodó Fu Manchu utánzatot, aki egészen a játék végéig, az épület legfelső emeletén egy íróasztal mögött üldögél és cb rádióján keresztül onnan osztja az észt.

3.kép

Legvégül, de nem legutolsó sorban, ott van a már említett John McClane, aki a nevén kívül egyáltalán nem hasonlít saját magára. Két méteres, cseppet sem kopaszodó nagydarab, kigyúrt csávónak tűnik és Bruce Lee -t megszégyenítő lábmunkával nyomja le ellenfeleit.
Hogy mi áll ennek az óriási eltérésnek a hátterében? Arra is megkapjuk a megfelelő magyarázatot. A Die Hard Arcade játékautomata először Japánban jelent meg 1996 -ban, viszont akkor még egyáltalán semmi köze nem volt mind nevében, mind pedig történetében e nagy-sikerű filmhez. Eredetileg Dynamite Cop néven futott és nem igazán aratott elsöprő sikert az ottani játéktermekben.

4.kép

Ezt a bukást a Sega -nál szomorúan konstatálták, majd le is vonták a következtetést, miszerint e gép valószínűleg az európai, valamint az amerikai játékosok körében sem érne el átütő sikert. Aztán egyszer csak kipattant a fejükből az az elvetemült ötlet, hogy egy “különleges” ajánlattal felkeressék a 20th Century Fox -ot , pontosabban bizonyos anyagi juttatásért cserébe fel szerették volna használni a DIE HARD filmsorozat nevét a középszerű játékuk népszerűsítéséhez. Azt próbálták bemagyarázni a stúdiónak, hogy ez egy teljesen független, alternatív történeten alapuló DIE HARD mű lenne. A Fox simán bekajálta a Sega ötletét és piacra is dobták az új név mögé rejtett Dynamite Cop játékgépet, 1997 augusztus 8 -án pedig Sega Saturn -ra portolt változatot küldték a boltok polcaira. Ez tökéletes konverziónak számított, tehát se jobbra, se rosszabbra nem sikeredett.

5.kép

Hogy miként sikerült a “tökéletes konverzió” dolgot megoldani? Erre a válasz a Sega játéktermi gépeiben futó, Titan nevezetű hardverében rejlett. Ez a több VRAM és a jobb hangzás előállítása ellenére gyakorlatilag megegyezett a Sega Saturn tulajdonságaival. Sajnálatosan a pontos konvertálás nem minden esetben számít jó hírnek, mert olyan opció  került be emiatt a programba, amit csak a játékteremben élvezhettek a gamerek igazán. Esetünkben ilyen a kezdés előtt éktelenkedő Deep Scan opció. Erre ha rákattintottunk, akkor egy 1979 -ben megjelent felülnézetes, bombázós játékba találjuk magunkat, melynek végigvitelével érméket gyűjthetünk. A játékteremben örülhettek e mini-game -nek, mert az abban szerzett pontok több újrakezdést és pénzbedobás nélküli folytatási lehetőséget biztosított.
Mivel a Saturn tapasztalataim szerint nem pénzbedobós gép, az ő esetében nem kellett aggódnunk amiatt, hogy kiürül a zsebünk és hazabattyogunk egy befejezetlen játékot magunk mögött hagyva, tehát nála ez az opció csupán az egyébként is borzasztóan rövid játékidő megrövidítésére volt alkalmas. Ezzel a készítők a szavatosságot is jócskán megkurtították, hiszen ki esne neki kettőnél többször egy olyan püföldének, amit az érmegyűjtögetés lehetősége miatt, elhalálozás nélkül, 45 perc alatt végigtolhatunk? McClane viszont a felsorolt kalapnyi negatívum ellenére hozta szokásos formáját és sikeresnek mondható bevételt produkált. Erről nem feledkeztek meg a Sega -nál, 9 évvel a Saturn -os debütálását követően felújított állapotban PS2 -re küldték a stuffot.

6.kép

 

 

De ne szaladjunk annyit előre az időben. A továbbiakban kanyarodjunk vissza a Nakatomi Plaza golyózáporos szintjeire, főhősünk egyszemélyes mentőakciójához. Igazából két főhőssel találkozhatunk, mert McClane -el karöltve egy nem akármilyen harcedzett bunyóscsaj szintén nekivág az intro videoban az elnök lányához vezető kalandtúrának. Hogy miért? Mert ő John társa, ugyanis a sztori szerint (és most tessék szakadni a röhögéstől) mindketten a los angeles -i S.W.A.T egységnél szolgálnak. Azért ekkora hibát elkövetni… A Sega sufnijában legalább erre odafigyelhettek volna.
A terminator szerkezetű nő egyébként csak a kétjátékos üzemmódnál kerül a képbe. Ekkor ketten indulhatunk püfölni a jó népet és extraképpen a program az utolsó pálya végeztével azt is felajánlja, hogy társunkkal egymás ellen harcolhatunk a tetőn. Na ennek már tudatában tényleg kiborult nálam a bili. Miféle idióta szüleménye ez a szörnyeteg? Mindegy. Lépjünk tovább. Menet közben, az options -ban érdemes kikapcsolni a Friendly hits opciót, mert ha nem, akkor egymásnak többet ártunk, mint segítünk.
A játékmenet esetleges megértése érdekében térjünk vissza elmebeteg tesztalanyunk kezdő képsoraira. Társunkkal egy rendőrségi helikopterről levetődünk, miközben másik két társunkat az ál-terroristák szépen szitává lövik.

7.kép


Oldalak: 1 2

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (4 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.