Dead Space 3 [PS3 TESZT]

dead space 3 ps3 teszt1

A Dead Space harmadik részének végigjátszása után vegyes érzelmeim támadtak. Egyrészt azért, mert nagyon vártam már a hányattatott sorsú mérnök, Isaac Clarke történetének újabb felvonását, hogy újabb rémséges kalandokba keveredhessek általa. Nagyon szeretem a sci-fi horror műfaját, amely valljuk be, manapság igencsak kimérten áll a rajongók rendelkezésére, másrészt azért vannak vegyes érzelmeim, mert a produktum nem azt a vonalat vitte tovább, amit én annyira megszerettem a korábbi részekben.

dead space 3 ps3 teszt2

A Dead Space 3 sztorija minden kérdésünket megválaszolja, ami felmerülhetett bennünk a korábbi részek kapcsán. Megtudjuk hol készült a Marker – a gonosz monolit – amely a nekromorf romlást a világunkra szabadította. Megtudjuk, hogy kik a unitológusok és mi a céljuk, valamint megtapasztaljuk milyen egy Dead Space játék akció köntösben. A legfájóbb pont számomra ez volt, a korábbi túlélő-horrort felváltotta az akcióra összpontosító játékmenet. Az első részben még a szörnyekkel teli, ám mégis kihalt Ishimura űrhajón bolyongtunk, próbáltuk megjavítani a létfontosságú rendszereket, hogy elmenekülhessünk arról a pokolbéli járműről. A második rész az első hagyományait vitte tovább, több volt, jobb volt és nagyobb, de a hangulata vitathatatlanul ugyanolyan volt. Ezzel szemben a harmadik részben mást kapunk, mint eddig.

dead space 3 ps3 teszt5

Félreértés ne essék, a helyszínek csodaszépek és jól kidolgozottak, ám valamiért megváltozott a mód, ahogyan ezeken az egyébként kiválóan megalkotott helyeken haladunk. Néhány különleges jelenetet leszámítva már nem félünk azoktól, amik a sarkokon befordulva ránk fognak ugrani, hiszen a legtöbb esetben a dögök tömegesen támadnak ránk. Amikor a szörnyek hordában érkeznek, az ugyan tud feszültséget szülni – különösen a nehezebb fokozatokon – ám valódi félelem helyett inkább csak idegeskedést szül. Tépjük a hajunkat, de nem a félelem miatt, hanem inkább azért, mert Isaac mozdulatai, mozgásának kialakítása alkalmatlan a tömeges lerohanások kezelésére. Ráadásul a szörnyek tevékenysége is felettébb bosszantó tud lenni. Gondolok itt arra a lényre, amely nekünk rohan, felöklel, majd visszafut a kiinduló pontjára, hogy kicsit később újra felénk szaladjon. Önmagában ez kiismerhető, nem veszélyes, ám mindezt úgy teszi meg a dög, hogy van belőle vagy 6-7 darab egy helyen. Azt vettem észre a játék egyik szakaszán, hogy ugyanezt a viselkedést másolta egy “normál”, hó alól kiugró nekromorf is. Ő eddig simán csak nekem szaladt és támadott, itt azonban valamiért erre a támad-majd elfut sémára változott a viselkedése. Bosszantó volt.

dead space 3 ps3 teszt6

A másik hiba, amelyet a Dead Space 3 szerintem elkövetett, az a fegyverkészítési rendszer változása miatt bevezetett, gyengébb-erősebb fegyver szisztéma. Ez önmagában nem jelentene problémát, ám annak fényében, hogy a Dead Space univerzumában mindig a szörnyek végtagjainak amputálása volt a harcok kulcsmomentuma, ez az új jelenség ezt a rendszer képes teljesen tönkretenni. Hogyan? Egész egyszerűen úgy, hogy a játékban sokszor hiába lőjük a szörnyek lábát, az csak sokadik lövésre szakad le, amikorra már amúgy is elhalálozna a sok torzót ért lövéstől. Valószínűleg gyengébb a fegyverünk, erősebb a lények teste, vagy mindkettő, ám szerintem ez mindenképpen negatívum. Főleg, úgy, hogy később egyszerre 12 szörny szalad majd ránk, és mi pedig csak lövünk és lövünk. A harmadik probléma a játékban, az a mentési rendszer megváltoztatása volt. Eltűntek az első és második részből megismert mentési pontok, helyette automatikus checkpoint rendszer került bevezetésre, amely azonban elvérzik a játékból való kilépés és visszalépés során. Több ízben fordult elő velem, hogy másnap, a játék folytatásakor egy-egy részt újra kellett játszanom, mert nem oda töltött vissza, ahol ténylegesen abbahagytam azt.

dead space 3 ps3 teszt4

A bosszantó változások ellenére számos olyan momentumra leltem a játékban, amely horrorkedvelőként nagyon tetszett. A Tau Volantis, a játék legfőbb színhelyéül szolgáló planéta jéghegyei között eldugott bázisok eszembe juttatták John Carpenter A dolog című remake-jét, sőt, bizonyos rémségek képesek félelmetes csápokat növeszteni és úgy nekünk rontani, szintén A dolog hátborzongató hagyatékaként. Nagyon jól sikerült megjeleníteni a nyílt világűrben történő manőverezést, körülöttünk a távoli csillagok derengnek, alattunk pedig a Tau Volantis, szédületes távolságra, ám mégis olyan közel. Vajon ilyesmit érezhetnek az űrhajósok egy-egy űrséta alkalmával? Nagyon tetszett még a játék befejező epizódjának monumentális jellege, az idegen építészet megmaradt darabkái, amelyek bizony mindig megdobbantják a sci-fi rajongók szívét!

dead space 3 ps3 teszt3

A fegyverrendszer változása egyébként sokak számára izgalmas lesz, lehetőségünk van ugyanis saját fegyverek építésére a játékban talált, vagy a bench-ben készített alkatrészek felhasználásával. A fejlesztések is szabadon kontrollálhatók, ezekhez nyersanyagokra van szükségünk, amiket a saját kis gyűjtögető robotjaink tudnak összeszedni. A másik lehetőség, hogy vásárolunk pár kiló nyersanyagot a beépített, mikrotranzakciókra épülő store-ban. Az előző részekhez hasonlóan ismét válthatunk öltözékeket, megnyithatunk különböző legendás és egyedi ruhákat. Gyűjtögethetünk audio és text logokat, valamint különféle artifact-eket. Ehhez segítséget nyújtanak a játék végigjátszása során megnyíló új játékmódok, végigvihetjük például a játékot a klasszikus Dead Space módban, amiben csak a régi fegyverek lesznek elérhetők és alapból nehéz fokozaton kell küzdenünk. Ezen kívül sok más módot is kapunk még, az egyikben például nem halhatunk meg, vagy ha mégis elesünk, akkor a játék elejéről indul ismét az egész móka.

dead space 3 ps3 teszt7

Az irányítás kézre áll, alapjáraton nem lesz gondunk vele, talán csak a tömeges lerohanások alkalmával érezhetjük kevésnek Isaac mozdulatait. A grafikai megvalósítás önmagáért beszél, a program gyönyörűen fest a képernyőkön. A hangokra és más környezeti zajokra sem lehet panaszunk, egyedül csak a szinkronnál éreztem azt, hogy gyengébben muzsikál a játék. Nem feltétlenül a színészek játéka miatt, inkább a párbeszédek minősége volt gyenge. A sztoriról direkt nem írtam semmit, jobb ha a játékos maga fedezi fel a háttérben megbúvó titkokat.

dead space 3 ps3 teszt9

Fontos megemlíteni, hogy ez az első olyan epizód, amelyet nem muszáj egyedül játszanunk, akár egy ismerősünk is a másik főhős – John Carver – bőrébe bújhat, hogy ketten, együttes erővel győzzük le a gonosz nekromorfokat. A megvalósítás azonban felemásra sikeredett; nincs ugyanis offline co-op lehetőség, sem osztott képernyőn, sem pedig system linken keresztül nem tudunk hálózat nélkül játszani, csakis interneten, online megoldással. (Érdekes, hogy a készítők miért nem tudják megoldani mindezt egyszerre, a Resident Evil Revelations 2 esetében online nem lehetett játszani, míg ennél offline nem lehet.)

Összességében elmondható, hogy nem sikerült olyan jól a játék, mint elődei, számomra nem nyújtott sok izgalmat, ám a trilógia befejező darabjaként úgy éreztem végig kell rajta küzdenem magam. A végjáték során látható gigantikus környezeti elemek, valamint az űrséta miatt mindenképpen megérte, ha Te is késztetést érzel rá, akkor bátran kipróbálhatod.

dead space 3 ps3 infobox


Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (2 szavazat, átlag: 4,50 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.