Cauldron [C64 TESZT]

9.kép

A terep bebarangolása a botkormány jobbra, illetve balra döntögetésével történik. Mivel gyaloglás közben védekezésre nincs mód (kikerülni pedig nem túl könnyű a felénk repdeső denevéreket és miegymást), mielőbb próbáljunk keresni a fák, bokrok között valami teljesen sima területet, ahonnan a seprűvel a felszállást megkezdhetjük, különben előbb-utóbb totálisan lepörög az energiánk. Mellesleg megjegyzem, miszerint a landolás szintén csak kopár terepen kivitelezhető, máskülönben a fák lombjaival, a kövekkel, vagy egyéb tereptárggyal történő fizikai érintkezés azonnali brutális halállal jár.
Repkedés közben már lehetőségünk van aprítani ellenségeinket, mégpedig oly módon, hogy a seprű nyeléből gömböket lövöldözhetünk ki. A dolgunk nem más, mint az általunk likvidálni kívánt, gonosz túlvilági pixelfolt irányába húzni a joy -t és püfölni a tűzgombot.

10.kép

Innentől kezdve már azt gondolnánk, piskóta az egész és folyamatos lövöldözgetések közepette csukott szemmel is teljesítjük a küldetéseket… Hát nem úgy van az! Én mikor először rájöttem, hogy lövöldözni is lehet, rátapadtam a tűzgombra, mint légy a légypapírra és minden utamba kerülő csúfságot lőttem ezerrel. Aztán persze meglepődve vettem tudomásul, hogy néhány másodpercen belül a banya mégis lefordul a képernyőről. Ennek az a csalafinta megoldásnak az okozója a lövés hatására történő energiavesztés. Szóval bizonyos “magic” százalékba kerül a puffogtatásunk, úgyhogy tartalékoljuk a “lőszert” az igazán izzasztó helyzetekre, nagy vadakra.
A sok elhalálozási opció mellett azért örömhírnek némileg betudható annak a ténye, miszerint ha a főzethez való alapanyagot találunk, úgy gazdagodhatunk egy élettel. Ez az étvágygerjesztő 6 hozzávaló a következő cuccokat foglalja magában:
– varangyvér,
– mandragóra gyökér,
– denevérszárny,
– tűz-labda,
– tarajos gőte szem,
– emberi csontból készült liszt.

11.kép

Az alapanyagok beszerzéséhez vezető út viszont elég rázós. Itt nem arról van szó, hogy repkedünk, mint Tom Cruise a Top Gun -ban, aztán egy-egy bokor aljáról, vagy falevelek alól integetnek majd nekünk a cuccok, hogy: “Hé! Itt vagyunk!”. Nem. A Cauldron éppen a sok és nehezen bejárható terület miatt cincálta szét annak idején megannyi játékos idegeit. A végén az ember már azt sem tudta, miért repked, miért gyűjtöget. Egyszerűen csak csinálta, mert jó buli az egész! Szóval ha jól szemügyre vesszük a terepet, akkor láthatjuk a 4 különböző színű ajtót, melyek lelőhelye a temető, a lávás terület, a sziklás terület, és az erdő. Ezek egytől egyig 4 különböző barlang bejáratát képezik és csak a színben velük egyező kulccsal nyithatóak ki (piros, lila, türkiz és zöld). A kulcsokat szintén valahol a felszínen lelhetjük meg. Természetesen nem egy kupacban lesznek, hanem külön-külön a leglehetetlenebb helyeken. Ahhoz, hogy felszedjük őket, vagy bármely másik extra tárgyat, löttyöt, csupán át kell repülnünk, illetve gyalogolnunk rajtuk. Ennyi az egész.

12.kép

13.kép

14.kép

 

A barlangok mélyén legtöbbször a felszínen fellelhető ellenségektől eltérő rondaságokkal találkozhatunk, ezért először azt javaslom, ismerjük ki viselkedésüket és csak az után kezdjünk el ugrándozni a sziklaszirteken. A túlélési esélyeink arrafelé sokkal kisebbek, mint a felszínen. Seprűs repkedésre nincs lehetőségünk, jobb híján a reflexeinkre, valamint az energiatöltő pontok segítségére hagyatkozhatunk. Karakterünk irányítása az ilyen helyeken elképesztően egyedi. Legalábbis én nem tudok még egy olyan programról, amiben a sikeres ugrás kiszámítása érdekében annyit kellene szenvedni, mint ebben, főleg mert itt a játék nem scrolloz, egyik képernyőből a másikba úgy ugorhatunk/sétálhatunk, hogy nem is tudhatjuk ott mi vár majd ránk. A sétálgatás itt szintén a joy döntögetésével történik, az ugrást pedig úgy vihetjük végbe, hogy a joy -t arra döntjük, amerre ugranánk és a megfelelő pillanatban nyomunk egy tűzgombot.
A másik buktatója a dolognak boszink terhelőképességében rejlik, ugyanis hiába jutunk le egy olyan barlangba, ahol egyszerre több összetevőt találunk a főzethez. Az a makacs banya csak kettőt hajlandó magával vinni (végül is baromi súlyos lehet öreg nénink számára egy tűz-labda és egy tarajos gőte szem). Ennek köszönhetően bepótolhatjuk kilométerhiányunkat. Ingázhatunk a kunyhó meg a barlangok között. A sikeresen hazavitt cuccok azonnal megjelennek a pergameneken.

15.kép

Arra figyeljünk, hogy a piros ajtós bunker ketté van választva és két lejárata van, ennél fogva onnan nem tudunk mindent egyszerre bezsákmányolni. Aztán ott leledzik még a zöld ajtós barlang, ezt azért választottam külön a többitől, mert abban őrzi a sütőtök-király a mágikus seprűt. Még a küldetésünk elején le ne merjünk merészkedni oda, mert az elképzelhetetlennél is elképzelhetetlen kínok között fogunk meghalni. Várjunk addig, míg el nem készítjük azt a csodás főzetet, mely még a torkunkról is garantáltan lemarja a szőrt.

16.kép

17.kép

Ha azzal megvagyunk, úgy az utolsó barlangba menés előtt kukkantsunk az energiánkra, mert amennyiben túlságosan alacsony, a barlangtól jobbra, nem túl távol találunk egy energiafeltöltő pontot, ahol feltankolhatunk, de vigyázzunk, a visszafelé menetelnél a ránk támadó bőregerek miatt ismét visszasüllyedhet a Jedi-erő.
Az ajtón való betoppanással szembe találjuk magunkat egy kisebb vigyorgó sütőtökkel, aki látván érkezésünket sebesen elpattog a jobb oldali irányba, leadni a drótot a sütőtök-királynak. Ez cseppet sem gáz, innentől tudni fogjuk, hogy merre kell mennünk végső célunk elérése érdekében. 5 képernyőn keresztül szükséges követnünk a tököt, így szépen eljutunk a nagy hatalmú, velejéig romlott sütőtök-királyhoz. Megkezdődhet végre a várva-várt véres összecsapás!

18.kép

Mivel leleményes banyánk már rendelkezik a 6 összetevőből álló főzettel, a hatalmas harc annyiból áll, hogy egyszerűen átsétálunk a tökön, aki ennek hatására szétrobban (hurrá!!!). Micsoda meccs volt! Miután kellően megtörölgettük izzadt homlokunkat, és kikáromkodtuk magunkat, még ne dobjuk el a sarokba a joy -t (a többi összetört joystick közé), hanem vegyük fel a szivárvány színben villogó mágikus seprűt, mert ezzel van igazán vége a játéknak. Jutalmunk néhány sor, melyet tekinthetünk dicséretes hátba veregetésnek, no meg egy gyönyörűen megkomponált 8bit -es dallam. Ugye, hogy piszkosul megérte végigvinni?

19.kép


Oldalak: 1 2 3

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (4 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.