Cauldron [C64 TESZT]

cauldron c64 teszt futu-retro640

Az életre kelt, gonosz sütőtökökkel, a frászt hozó csörgő csontú csontvázakkal, kísértetekkel, és az éjszaka további szülötteivel tarkított Cauldron -t az idősebb korosztály csak Hexenküche, illetve Draculon néven ismerte azokban a “régi időkben”, mikor hazánkban 3700 Ft -os minimálbér mellett 500-600 Ft -ért lehetett szert tenni rá az iszonyatosan drága boltokban. Hát nem is csoda, hogy a gamerek inkább úgy szereztek be újabbnál újabb C64 -es kincseket, hogy a haveri társaságok összejöttek és egymásnak másolták át azokat, amikhez épp valamilyen csoda folytán hozzájutottak. Én személy szerint egy budapesti X. kerületi könyvtár jóvoltából birtokolhattam néhány olyan címet, melyek egyébként az 1500 Ft -os kategóriába tartoztak. Viszont mivel akkoriban nem igazán büntették az ilyen “másolós akciókat”, már meg sem lepődtem magának a könyvtárnak a csupa “home computer” felirattal fémjelzett, Magna márkájú kazira másolt játékokból álló felhozatalán.

2.kép

Ennek megvolt a maga előnye, hiszen másolásvédelmet nem tartalmazott (úgy ám, már akkor is létezett ilyen), valamint egy kazettára 6, jobb esetben 8 gammát másoltak. Ezek végigjátszása több napot vett igénybe, vagyis a kölcsönzési időt mindig duplájára kellett hosszabbítani.

3.kép

Nos, szóban forgó programunkat az az 1991 -ben megszűnt Palace Software adta ki 1985 -ben, kinek ugyan kevés, viszont csupa értékes, maradandó játékot köszönhetünk. Például az The Evil Dead -et, a Cauldron II: The Pumpkin Strikes Back -et, a The Sacred Armour of Antiriad -ot, a Barbarian: The Ultimate Warrior -t, a Stifflip & Co., és a Barbarian II: The Dungeon of Drax -et. Egyébként megemlítendő, miszerint Budapesten a Cauldron -t a Gratis Soft forgalmazta, mely nem éppen a minőségi borítóiról, kazettáiról volt világhíres. A legtöbb kazihoz egyoldalas, fakó színű borító járt, Magyar nyelvű tájékoztató nélkül, de jobb esetben a tokban egy kis kézzel kivágott papírfecnin kaphattunk némi leírást a termékre vonatkozóan.

4.kép

E mű kétféle nem akármilyen háttértörténettel rendelkezett. Volt egy hivatalos és a nemhivatalos. Elsőként a külföldi kiadású kazetta borítójába rejtett hivatalosat vázolnám fel, ami rímekbe szedett sorokban szerepelt egy pergamennek álcázott papíron. E szerint egy Esmeralda Toadslime nevű banyának sikeresen át kell esnie valami próbán, pontosan  teliholdkor, a tüzek éjszakáján, hogy 121 év után végre a boszorkányok befogadják őt a maguk kis VIP klubjába, melyben a sikeres küldetést követően akár a banya-királynő címre is szert tehet. Mielőtt a tettek mezejére lép, szintén rímekbe foglalva megkapja teendőinek utasításait.
Ezen tömören az áll, hogy készítsen egy mágikus löttyöt, amivel elpusztíthatja a sütőtökök királyát, majd szerezze meg a varázsseprűjét, minek segítségével felszabadíthatja a vidéket a sütőtökök elnyomása alól. Ez az elnyomás mellesleg a boszorkányok szakácsának köszönhető, mert egyszer véletlenül rossz recept alapján állította össze az egyik specialitását és a tökök öntudatra ébredtek…

5.kép

Ettől a kis pergamenre varázsolt sztoritól eltérően, a rajongók költöttek a egy nem hivatalos, házilag főzőcskézett történetet (gondolom azok tették mindezt, akik a leírás nélküli változathoz juthattak csak hozzá). Ez körülbelül arról tájékoztat minket, hogy élt egyszer egy nagy tudású boszorkány, aki az öregségével járó szenilitásának köszönhetően egyik éjjel kint felejtette a varázsseprűjét a házikója bejáratánál, ahonnan a nagy hatalmú sütőtök-király kapva az alkalmon, el is lopta.

6.kép

 

Boszorkányunk mikor ezt észrevette nagyon elszomorodott, hiszen ő olyan úri családból származott, ahol még a bölcsibe is seprűn járatták kis-banya korában. Mivel ő ennyire igényelte a luxus dolgokat, nem igazán volt ínyére elindulni otthonról gyalog, hogy megkeresse hűn szeretett seprűjét. Ám a kis sufnijában való rendrakás közben, hét sárkányfej és egy üveg teknősszőrkivonat között rálelt gyerekkori seprűjére, így már nem állhatott semmi sem az útjába. Legalábbis ezt egészen addig így gondolta, míg tudomására nem jutott a tolvaj személye. Ekkor újabb mélázgatás kezdődött, hiszen a sütőtök-király nem más volt, mint a boszorkányok ősi nagy ellensége. Ő a banyáénál sokkalta nagyobb varázshatalommal rendelkezett, tehát nem lehetett csak úgy odaállítani és csiribí-csiribá kinyiffantani. Szerencsére erre is talált megoldást, mert a kifizetetlen parkolócédulák között megakadt a tekintete egy régi recepten, amit azért tett oda, mert úgy gondolta, a férje halála után sosem lesz rá szüksége. A könyvből kitépett sárgás papírlap egy olyan szuper erős méreg receptjét tartalmazta, amivel bizony lehetne tenni láb alól a sütőtök-királyt. Viszont eme gyilkos főzethez először be kell kellett szereznie 6 hozzávalót, amely véghezvitele külön kalandnak ígérkezett, így hát boszink fogta az ő mini méretű seprűjét és nekiindult a veszélyekkel teli éjszakába összeszedni a felírt cuccokat.

7.kép

Szóval ez lenne a második sztori, de végül is teljesen mindegy melyiket kultiváljuk jobban, ebben a gammában az a lényeg, ami ezek után következik. Ha a velőtrázó boszorkányos kacajt és a misztikus főcímdalt sikeresen átvészeltük, megjelenik előttünk az éjszaka 2D -ben és mi pedig benne a fura, zöldes pixelhalmazzal (ami egyébként a már sokszor említett vasorrú bába) indulhatunk útnak. Még mielőtt ezt megtennénk, vessünk egy pillantást a képernyő tetején húzódó információs sávra, mert annak adatai bizony ránk vonatkoznak:

8.kép

Tehát jobboldalt a “magic” alatt a “%” jellel az energiánkat jelölik. Ha úgy alakul, hogy ez nullára csökken, az esetben banyánk a másvilágra távozik, tehát elveszítünk egy életet. Jó hír, hogy az energiánkat növelhetjük, mégpedig olyan helyeken, ahol egy nagyobb fehér pontból több kisebb minden irányban vulkánszerűen tör ki. A sikeres feltöltődés érdekében hozzá kell érnünk pontokhoz.
Középen láthatjuk az általunk begyűjtött kacatokat, mágikus mifenéket, de ezek között soha ne keresgéljük a főzethez szükséges 6 hozzávalót, ugyanis azok nem itt kaptak helyet.
Kukkantsuk meg a bal oldalt: 8 banya-fej ékesíti. Ezek nem skalpok, hanem az életünk számai, ami mellesleg nem 8, hanem 9, ha a nulladikat is hozzá számoljuk. Végül pedig jönnek a két oldalt ékeskedő sárga tekercsek melyre, ahogyan azt a képen is feltüntettem, a méreg alapanyagai kerülnek.
Amennyiben eddig minden világos, akkor a “port 2” -be csatlakoztatott joystickon nyomjunk egy tűzgombot és indulhat a világ egyik legnehezebb mászkálós gyűjtögetős-ügyességi játéka (amúgy aki nem rendelkezik joystickkal, az a billentyűzetet is használhatja, bár az több káromkodással fog járni).
Banyánk ugyan nem kultiválja a sétafikálást, de a biztos alapanyagszerzés, valamint a győzelem érdekében néha-néha azért azt is kell neki. És ennél a ténynél esett le rögtön a gamerek álla, hiszen 1985 -ben melyik játékban tehettük meg, hogy a pályákon Supermant lealázó módon repkedhetünk kedvünkre, no meg sétálhatunk is?


Oldalak: 1 2 3

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (4 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.