Angry Birds “Classic” [PSP MINI TESZT]

Meglepetésemre a handheldes gombkiosztásra (Ezt egyáltalán nevezhetem annak?) nem panaszkodhattam, sőt a csúzli bekalibráláshoz rendelt analog kar messze jobb élményben részesített. Komolyan mondom kész felüdülés a röptetéseket ily módon véghez vinni. Az analogon keresztül átérezhetőbb a csúzli gumiszalagjának kifeszítése, az irány beállítása, ennek értelmében sokkal realisztikusabb a célzás (ujjunkkal sem rondítunk a képbe).

angrybirdspspminiteszt19Überhatalmas piros-pontot érdemel a kilövés beindításának külön gombra helyezése is. Nem paráztam, hogy az ujjam véletlen felemelésével Csórike elszáll a pics… izé Kisújszállás felé. Addig az nem repül sehová, amíg az “X” -el “parancsba nem adjuk” neki. Lám-lám, nem minden tekintetben funkcionál precízebben a modern “tipitapidínós” kijelző az elavult gombokkal szemben…

angrybirdspspminiteszt20A villámgyorsan kitanulható malaclezúzáshoz hozzájárul ugyanaz a mobilos könnyítés, miszerint a háborúba induló csapat 6 különböző színű tollcsimbókjából egy-kettő értelemszerűen a hozzá hasonló színárnyalatú tereptárgy megsemmisítéséhez ért.
Az átlagos rombolásban jártas tehetségükön kívül később különleges képességekre tesznek szert. Erről a gyengébbek kedvéért még egy képsorozatból álló bemutatót is készítettek az alkotók, amit bármikor előhívhatunk játékmenet közben a “START” megnyomása után a “?” ikonnal:

angrybirdspspminiteszt21angrybirdspspminiteszt22Piros (kis) madár: Átlagos pusztítást végez. Különleges tulajdonsága nincs.
Piros (molett) madár: Kisebb építmények összedöntését már zsigerből tolja.
A boldogság kék madara: Kitűnően töri apró szilánkokra az üvegből készült elemeket. Gombnyomásra (X) osztódik, azaz 3 kisebb madárrá válik szét.
Sárga madár: A fa elemek összezúzásában jeleskedik.
Fekete madár: Automatikusan szétrobban, amint célba ér.
Fehér madár: Gombnyomásra (X) tojást pottyant a célpontra, ami gránátként működve felrobban.
Zöld, kakadu csőrű madár: Gombnyomásra (X) bumeráng-mód változtat irányt a levegőben.

angrybirdspspminiteszt23Ami a vizuális hatásokat illeti, grafika terén a régebbi marokfonoknál minimálisan nagyobb felbontásban bogarászhatjuk ki a látnivalókat. Én mondom egy az egyben ugyanúgy fest rajta minden…
Maradt a (nálam elavultnak számító) 2D-s oldalnézet, éles textúrák. A környezettől elütő, élettelen, üres háttereket továbbra sem dobták fel élénk színekkel. Fakóságosságuknál a ’90 -es évek közepén hódító 16-bites platformerek, vagy a már kismilliószor kimosott, szívecskés boxeralsóim is kellemesebb paletta-összeállítást vonultatnak fel.
Ez mind semmi! A kreativitástól cseppet sem duzzadó előtér felhozatala további árnyékot vet az összképre. Az aprólékosan kidolgozott, vicces, rajzfilmszerű karaktereknek a becsapódások súlya alatt megváltozó fizimiskája (monokli…stb) megmosolyogtató, a tereptárgyak jól adják vissza a madarak okozta sérüléseket, a komplexumok totális lerombolása páratlan porfelhővel jár. Az ütközéseknek sikerült halovány felszisszenést kicsikarniuk belőlem, !VISZONT! a fizikától fogcsikorgatva fogtam a fejem. Hiába találunk telibe valamit, az ríttig nem törvényszerűen arra/úgy bucskázik le, amerre kéne. Tök érthetetlen pozícióban berögzül a többi elem közé.
Apropó, elemek! Míg más hasonló játékokban gondosan kiválasztott új elemek köré több tucat egyedi ízű pályát építenek, addig itt a dinamikus pályadizájnnak nyomát sem leltem. A változatosság kimerül a szegényes kelléktárból különböző mód felhúzott malacbunkerekben.

angrybirdspspminiteszt24Hallójárataink megbűvölésénél továbbra is a mobilos dallamok terrorjára számíthatunk a menü környékén, mely amúgy tökéletesen passzol a képi világhoz, és melyet a vércsibe-inváziós rémálmok elkerülése végett módomban állt elkussoltatni.
Az akciódömpinget aláfestő háttérzajokat rokonszenvesebbnek mondanám. Tisztára mintha kint, a szabadban vették volna fel. Ezt nevezem! Körülbelül ilyen hangáradat fogadhatja a nagyvárosi embert egy erdei kiruccanás alkalmával (Nem a húsunkra éhező, vérszomjas farkasok üvöltésére gondolok). Ehhez még hozzá adódik a rokonszenves ellenségek konnektor orrából  kikívánkozó poénos röfögések, az égboltot hasító madarak messze nem valódi kamikaze-üvöltése, meg becsapódásukkor kiadott fájdalmas nyögéseik.
Mind kerek egészet alkot és még nem is áradoztam a tereptárgyak szétzúzásának pillanataiban keletkezett zajokról. Élethűbb üveg törésre, fa reccsenésekre, sziklákba való belefejelés keltette tompa puffanásokra nincs szükség. Más hangeffekteket kapunk az “épület” megrongálásakor/sikeres lerombolásakor, illetve a balul elsült kilövések alkalmával. Bármennyire van herótom ettől a stufftól, az audio-részleg majdnem 10 pontot érdemel.

angrybirdspspminiteszt25A hangok csiholta reménysugarat a játék processzor éhsége azonnal beárnyékolja. Úgy ám! Piszok nehezen bírta jóllakatni azt a PSP -m erőműve. A telefonos belassuláson túlmutató, több másodperces fagyás pimaszul rátelepedett az utolsó két fejezetre. 2011 -ben egy ilyen oldalnézetes, 2 képernyőre elnyújtott program nyögvenyelős futását Playstation Portable -n kinek veszi be a gyomra?
A felmerülő méretes bökkenő orvoslásához készült javításokról ne álmodozzunk. Chuck Norris sec-perc alatt megoldaná borostája rátételével, vagy cowboy kalapjának telepatikus megpörgetésével az univerzum körül, ám mi, a hétköznapi pórnép még az eredményeinket sem oszthatjuk meg azon a nyamvadt online ranglistán. Ezt az egészet azért találom röhejesnek, mert manapság pont a magas újrajátszhatósági faktor iránti igény és a pontszám-orientált játékstílus dominál.
…Áhhh, kár rágódni rajta, a Sony -nál egyértelműen az anyagi haszon reményében húzták le a már bejáratott Rovio -s madárról az újabb rókabőrt, nem a naiv vásárlók igényeinek kielégítése végett. Örüljünk ennyinek! Lehetne rosszabb, mint a szintén PSN -ről letölthető, PSP -s Pinball Heroes esetében. Kidobtam a pénzt 8 flipperasztalra, majd abból 3 beröffentésénél (Uncharted, ModNation Racers, Everybody’s Golf) úgy lefagyott a gép, mint mezei eszkimónak az agya a Waterworld láttán.

angrybirdspspminiteszt26Végül a fenti élménybeszámoló bepötyögése közben a következő konklúziót vontam le:

angrybirdspspminiteszt27Talán a stadion méretű tapsviharral jutalmazható irányítás az, amiért érdemesebb költeni erre, mint a mobilos verzióra? Igen, amiatt! Semmit mást nem fejlesztettek rajta, a játékmenetben nincs újdonság. Nincs meg benne az elődön túlmutató minőség, amit minimum elvárnánk tőle. Pozitív kunsztok felbukkanásától tehát nem kell lépten-nyomon tartani. Így gondolom érthető, miért szólom le az egyik legvitatottabb megítélésű videojáték frencsájjjz PSP -n történő debütálását. Oly leegyszerűsített és élvezhetetlen lett, hogy csak szitkozódni tudok miatta. Izgalom és kihívás nélkül huzamosabb ideig képtelen lekötni a figyelmet.

angrybirdspspminiteszt28Attól, hogy egy madáregyletnek a tojásaiért vívott heroikus küzdelmére összpontosuló játék kezelhetősége jobban teljesít, mint bunkofonon, nem fogok örömmámorban úszni, s elfeledni a rosszul végzett portolás nyűgét, s nyilait. Lássuk mi piszkálta még a csőröm a cikkben már jól kivesézett negatívumokon kívül:
Kezdjük a ravaszokkal váltható térfélnézettel. A terepet csak azok együttes lenyomásával láthatjuk teljes egészében. Ekkor a célzás kínszenvedésbe megy át, vagyis marad a kézre állóbb megoldás: a két lényegi pont (a madarak és a malacok térfelének) külön-külön megkukkantása. Így csak a távolság behatárolásával küszködhetünk. Most komolyan, az Abstraction Games -nél nem volt elég gógyi megcsinálni azt, amit a Team 17 már a ’90 -es években feltalált? Szerintük e “hátsókertben” lezajló malacgyilok nem férne el alapból 480×272 pixelen? E lehetetlen kezelés eredményeképpen az első 50 lövésemet alaposan elbénáztam.
A fikázás ennyivel nem ér véget! Az öntudatra ébredő csúzli esete következik: Hiába húztam ki azt tökig, hiába pozícionáltam oly precízen, mit Luke Skywalker a torpedóvetőjét, mikor kirobbanóan megszexualizálta Halálcsillagot, 10 -ből egyszer a szárnyas mégis egy lepkefing erejével nyalta végig a gyepet. Mivel itt minden lövésnek van súlya, kezdhettem újra az adott pályát.
További aggodalmaim a lényegi újdonságot nem kínáló játékmenet körül akadtak. Power-up -okkal, csapat összeállító opcióval igazán feldobhatták volna, ezt a fantasztikus élményt nyújtó, az első fejezetben az összes puskaporát ellövő Angry Birds -öt. Ismétlődései hamar kiismerhetővé, unalmassá teszik. Abba is akartam hagyni (De hát nem lehetett, a franc essen belé!). Ilyen bonyolultságú pályáknál még minimum háromszor négyszer nehezebbek kellettek volna, vagy minden alkalommal megújuló játékmenet, hogy ne érezzük magunkat csúnyán átverve a vásárlás miatt. Az helyszínek okozta monotonitást pár halloween -es, esetleg téli kompenzálhatta volna.
Na ebből érződik, hogy egy gamereknek alkotott handhelden nem mindig működnek a mobiljátékpiaconpiacon megszületett, sikeres címek. A PSP többre hivatott annál, hogy előkapjam buszmegállóban 1-2 pálya pörgetése erejéig.


Oldalak: 1 2 3 4

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (7 szavazat, átlag: 4,86 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.