Aliens – Thanatos Encounter [GB Color TESZT]

A kilencvenes évek újfent bizonyította, hogy elpusztíthatatlan évtized volt, mivel a mű majdnem minden ízében a nála pontosan 10 évvel fiatalabb, Alien Breed 2D –s, felülnézetes szelleméből merített. Emberünk ténykedését, a pályát és minden mást pont ugyanúgy követhetünk nyomon, mint abban. Nálam most nem a „ki mit nyúlt le, kitől” témán van a hangsúly. Ebben a nézetben az egész koncepció emészthetőbbé, otthonosabbá válik.
Aliensthanatosteszt22

A Gameboy Color hardverét már 2001 –ben sem titulálhattuk bestiának, erre mégis  volt annyi spiritusz a Crawfish -ben, hogy megkíséreljenek az átlagosnál többet kihozni belőle. Nem olyan képregényszerű a látványvilág, mint a neves Chris Bachal rajzolta Aliens: Infestation –ben, viszont panaszunk, az nem lehet a változatos, olykor egészen eredeti szintekre. A hajó különböző részei külső felépítésükben tényleg teljes mértékben eltérő megjelenéssel bírnak. Az érezhetően iszonyatosan nagy és részletes szekciókban mindig be tudjuk majd azonosítani hol vagyunk. Például a dokkokban az Apache és Harrier nászából fogant UD-4L –esek parkolnak, a kisebb dögök lakhelyéül szolgáló keskeny, sötét, kihalt, csatornákban szuperzöld szennyvíz csordogál.
Aliensthanatosteszt23

A fészek vonásai is (bizonyos mértékig) kísértetiesen hasonlítanak a filmekben látottakéhoz. Egymás után sorakozó furcsa kamrákban uralkodó idegen anyag pontosan illeszkedik a falakhoz, gépekhez. Nem könnyű megállapítani, hol kezdődik, és hol a vége az ember alkotta struktúrának.
Aliensthanatosteszt24

Joggal kételkedhetnénk, hogy mindez tényleg élvezhető egy 160 x 144 pixeles, 15 bites színpalettával (52 szín) büszkélkedő GameBoy Color -on, pedig isten bizony az! A szintek kivitelezésénél a készítők kihasználták a konzol teljes színpalettáját. Mintha eredetileg a Nintendo következő generációs handheldjére, a GameBoy Advance –re szánták volna.
Aliensthanatosteszt25

Egyetlen szekció 1 küldetéssel egyenlő, ennek értelmében 12 nagyobb küldetésre vállalkoztunk, melyek között a felvillanó átvezetők/mondatok adják meg a felmerülő kérdésekre a válaszokat teljessé téve velük a történetet. A következő pályára vonatkozó eligazításokat is ekkor adják meg. Minden szintem más és más teendő elé állítanak, kellőképp nehezítve az amúgy is szorult helyzetünket.
A szövegekből kibontakozó sztori az igazat megvallva engem nem tartott lázban. Ezzel azonban nem fogunk sokat foglalkozni, amikor felderítjük a Thanatos “Alien-feelinget” árasztó folyosóit, csatornáit, laborjait. Dicséretes, hogy mindez napi 2 óra hentelde mellett legalább 4 napig kitart (akik már játszottak vele, azoknak ez az idő a felére  csökkenhet).
Aliensthanatosteszt26

A program egyszerű mechanizmusát felturbózták tapsvihart érdemlő tulajdonsággokkal, ezzel úgy-ahogy egyedi kézikonzolos Alien -játékot faragva belőle. A könnyen kezelhető inventory -ban (a játék “Start” –al való megállítását követően) gondoskodhatunk róla, mit tartsunk a kezeinkben.
Aliensthanatosteszt27

Mancsainkat az “A“, illetve a “B” gombbal működtethetjük. Ez alatt például azt értem, hogy miközben az életünket mentve, eszeveszetten rongyolunk végig a folyosón, mindkét hónunk alatt egy-egy M4A1 Pulse Rifle -t tartva, amolyan “Bad Boys stílusban” oszthatjuk az észt, vagy aki óvatosabban, sebészi pontossággal hentelne, arra is van megoldás: az egyik kezébe az Aliens -ből jól ismert, besz*ratós hangjáról elhíresült mozgásdetektort, a másikba egy pofás kis shotgun -t kaphat és indulhat a buli. Elvetemültebb Alien fanoknak a mind a két kéz használatát igénylő smartgun -t, vagy a hamvasztót tudom ajánlani.
Aliensthanatosteszt28

Az első küldetésünkkor még szűkös a fegyverturkáló. A gyengus pisztolyhoz grátiszba lassan kezelhető shotgun -t tolnak kezünkbe. Velük a célzás sem egy leányálom. Amúgy is nehéz puskavégre fogni az áldozatok hasából kirobbanó össze-vissza ficánkoló “kukacokat”, facehugger -eket. Mellesleg nem az irányítással van a gond, a fegyver a szar. A vezérlés kézre állóbb nem lehetne, mozgás/célzás a D-pad –el kényelmes, hozzátesz a játékélményhez.
Aliensthanatosteszt29

Rossz célzásnál bizony sanszos, hogy mi leszünk a következő fő fogás. Azért ne majrézzunk túlzottan, a 3. szint elérésével válnak elérhetővé a nagyobb, könnyebben kezelhető csúzlik.
Ahhoz képest, hogy csupán egy 16-bites mellékszálról beszélünk, dicséretre méltó a filmekből jól ismert ikonikus fegyverek masszív választékának jelenléte.


Oldalak: 1 2 3 4 5 6

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (2 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.