A rémálom visszatér: Dead Space II. [XBox 360 TESZT]

escape map590

– Evakuálni kell az Ishimurát, tehát a mentőkabinokhoz való eljutás és azok feltöltése, valamint a sikeres elmenekülés a küldetés három fontosabb eleme.

titan mines map590

– Meg kell találni 3 különálló “hozzávalót” egy bombához, ami a generátor levegőbe röpítéséhez szükséges, ezen kívül a robbanás menekülési utat vág a necromorph -ok hordájába, úgyhogy menekülni sem árt.

solar array map590

– A csapatot Tiedemann arra utasítja, hogy a tüzeléshez szükséges koordinátákat vigyék el a Solar Array-hez.

fuel core map590

– A küldetés szerint meg kell semmisítenünk a necromorph -okat egy benzintartály felrobbantásával.

marker lab map590

– A csapat célja megsemmisíteni a marker -rel kapcsolatos kísérleteket, nehogy rossz kezekbe kerüljenek.

A necromorph -ok küldetéseit azért nem áll módomban hasonló részletességgel felvázolni, mert azok egyértelműen arról szólnak, hogy szabotáljuk az emberek küldetéseit és pusztítsunk el mindenkit.

multinec2590

Én személy személy szerint a multival kapcsolatban legalább annyira gatyábacsinálós élményre számítottam, mint amit annak idején a Quake első részénél, ahol bizony az igazi élet-halál harc mellett rendesen összecsinálták magukat a játékosok, ha váratlanul szembe kerültek egymással. Nem mondom, ennél is ott van a levegőben a félelem, hogy a necromorph bőrbe bújt játékosok, mikor, hol és milyen módon kívánnak ízlésesen felaprítani, de ez a multi az akcióelemek előtérbe kerülése miatt singe -höz képest akkor is teljesen elvesztette a félelmetes oldalát. Egyébként ezt félretéve nálam csak két probléma volt szembetűnő. Az egyik az, hogy nemigazán sikerült belefutnom olyan igazi csapatmunkába, ahol nem mindenki szólózott volna, a másik pedig a használt játék kereskedelem visszaszorítása érdekében kitalált egyszer felhasználható kód (Online Pass) alkalmazása a multi eléréséhez. Hát ez bizony várható, hiszen a pénz nagy úr, viszont ilyen esetekben sajnos az is várható, hogy a kiadó figyelmetlensége miatt némi gond adódott. Értem ezt mondjuk arra, mikor egyes Xbox felhasználók nem tudtak elérni extra tartalmakat, de hagyjuk is ezt a témát, mert a végén még több sort elpocsékolva (tök fölöslegesen) belemegyek e hülye rendszer ócsárolásába.

utáni590

Végezetül szót ejtenék még egy “ismerősről”, amit +new game -ként ismerünk. Itt ugyanúgy, akár az első részben, a mentésünket felhasználhatjuk egy teljesen új játékban, ahol az első boltban hozzáférhetünk nehezen megszerzett cuccainkhoz, fejlesztéseinkhez. Nehézségi fokozat lépésekor ez borzasztóan jól jön, remélem a készítők megtartják eme lehetőséget a majd a harmadik felvonásban is.
Nos, amit összességében tudnék mondani mai tesztalanyunkról, az úgy gondolom eléggé megosztaná a játékosokat, ezért igyekszem rövid és tömör lenni:

pozitívum590

Biztosra veszem, hogy a rajongók szemében a Dead Space 1 után e második rész lehengerlő élménynek számít. A kifinomultabb mozgások, a kellemes irányíthatóság, az ellenfelek változatossága és azok bemutatása, a vérontás agresszivitásának fokozása a pörgős akcióval egyetemben, a nyomasztóbb helyszínek tálalása, az emberibb, lelkileg összetört Isaac megismerésének lehetősége… mind-mind hatalmas dicséretet érdemel. A Visceral Games elérte mindazt, amit kevés fejlesztő csapat, mármint azt, hogy a folytatás ne süllyedjen le a B kategóriás játékfolytatások szintjére. Kaptunk egy tökéletesebbre fejlesztett, kiforrottabb játékmenettel rendelkező akció-horror gammát, amit megtoldottak jópofa hack -elős mini-game -ekkel.

 

negatívum590

Kezdjük ott, hogy a gamma az első fél órájában olyan mértékben hivatott adagolni a horrorisztikus elemeket, mely mellett a Dead Space 1. már-már eltörpülni látszott, én meg vígan csaptam össze a tenyerem azzal a tudattal, hogy most aztán a Visceral Dante’s inferno -jához hasonlóan a “pokolra kerülök”, csak itt a pokol valószínűleg magasról le fog alázni minden mást, ami valaha ebben a műfajban világra jött… Sajnos ez nem így történt. Pont emiatt a magasra tett léc miatt tapasztalható az első fél óra leteltével a szinte azonnali túlélőakcióba való váltás. A túlélő-horror jelző az eszement darálások, a nagyobb hullámokban özönlő ellenfelek, valamint a több és könnyebben megszerezhető muníció hatására megszűnik létezni. Talán ez okból nem éreztem végig elég ijesztőnek. A 1-től frászt kaptam, meg a végigjátszása sem tartott ilyen rövid ideig. Minden nap körülbelül 1 óra borzongás pont elég volt belőle és úgy majdnem kitartott nálam két hétig. Ezt 3 napra tudtam elosztani, mert egy olyan masszává olvasztották össze az egészet, amit egyszerre meg lehet emészteni. Észre sem vettem és már túl is voltam rajta. Ettől függetlenül a játék ijesztő, voltak is kellemetlen álmaim tőle, de nem annyira féltem előrehaladás közben, mint az első résznél.
A másik dolog, melytől agybajt kaptam, az a videószerűen előadott akciójelenetek túlzott alkalmazása. Nem értem mi jó abban, hogy nem irányíthatjuk közvetlenül a főszereplőt, hanem meghatározott pontokon jön az utasítás, miszerint nyomogassuk eszeveszettül valamelyik gombot, aztán ha nem sikerül, akkor idegbajosan kezdhetjük újra az egészet. Tudom, hogy így olcsóbban kijön a kivitelezés, viszont ilyen megoldás mellett a játék beleélős élvezete teljesen elvész.
Legutolsó negatívumként a multi fölöslegességét említeném meg. Biztos vannak olyanok, akiknek ez bejön (főleg a necromorph -ok oldalán való részvétel lehetősége), még számomra is érdekesnek tűnt, mikor először hallottam róla, bár valljuk be, ennek a játéknak a borzongás az erőssége, nem a multiplayer. Ez utóbbi lehetőséget sosem fogják annyian kihasználni, mint a Call of Duty esetében. Inkább arra kellett volna rágyúrniuk a Visceral -nál, hogy a single rész ne 8 órás legyen, hanem legalább 10. Talán ha nem vakítana el mindenkit a siker és az azzal járó pénz, akkor talán e részben multi sem lenne, mert mégis mi más okból tették bele az online pass -t?


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (4 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Egy hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.