A rémálom visszatér: Dead Space II. [XBox 360 TESZT]

összes ruha590

Kalandjainknak értelemszerűen mindennemű páncélzat nélkül kezdünk neki, de természetesen nem Ádám kosztümben fogunk rohangálni, hanem az elmegyógyintézetben ránk erőszakolt csinos kis kényszerzubbonyban és a hozzá tartozó kórházi öltözetben.
Aztán az első fejezet vége felé az első boltban szert tehetünk páncélzatra, az “engineer suit” személyében, mely tíz leltárhelyet, öt százalékkal erősebb védelmet, valamint a vákuumban való közlekedés lehetőségét nyújtja.
Ismét majd csak a negyedik fejezet alkalmával öltözhetünk át, ahol megleljük a “security suit” tervrajzát. Ez a ruha öttel több leltárhelyet biztosít, illetve tíz százalékos védelemben részesülhetünk, ha pedig pulse rifle -t használunk viselésekor, akkor a fegyver sebzése öt százalékkal nő.
Négy fejezettel később, azaz a nyolcadikban találhatunk rá a következő páncél tervrajzára. Ennek “vintage suit” a becsületes neve. Felvétele után húsz leltárhelyünk lesz, a védelmünket tizenöt százalékosnak tudhatjuk be és shopingolás esetén tíz százalék kedvezményt kapunk a cuccokra.
Utolsó, méregdrága páncélunkkal a tizenegyedik fejezetben fogunk összefutni. Ez az “advanced suit” nevet kapta. Huszonöt leltárhely van benne, védelme húsz százalék, plusz tíz százalékkal növeli a stasist, aminek egyben gyorsabb redukálást biztosít.
Mellesleg azok a gamerek, akiknek volt szerencséjük a Dead Space 2 előzményeit elmesélő, minijátékokból álló Ignition -höz, azok a pályákon négy olyan elzárt szobát megnyithatnak, ahol többek közt rálelhetnek a “super hacker suit” -ra, és a hacker contact beam fegyverre. Igaz, hogy az alap páncélok felhozatala igen szegényes, viszont a kaszabolda végigvitelét követően “elite suit” -okat szerezhetünk. Ezek tulajdonságai még jobban fel vannak turbózva, mint az átlagos ruhák esetében.

És akkor most adjunk egy jó nagy pofont a pozitívumoknak azzal, hogy megnézzük, mit tartogat számunkra a beígért Multiplayer. Igen, sajnos eljutottunk odáig, hogy ezt is megáldották a készítők a kötelező többfős kooperatív túlélős móddal. Bár eme opció hatalmas újdonságnak számít a Dead Space 2 keretein belül, mégis azt kell mondanom, valahogy úgy éreztem az akciófilmbe illő menetek közben, hogy ezt az egészet teljesen feleslegesen erőltették bele a játékba. A kezdő gamer a majdnem nyolcórás single szálat kijátszva azt hiheti, hogy ez esetleg majd kipótolja a már-már viccesen rövid játékidőt… Hát nem. Nos egyszerre össze-vissza nyolc fő adhatja át magát a multiplayer örömeinek. Ebből egy négy fős kis csapat játszhat az emberek oldalán, vagyis irthatják a nyugalmukra törő szörnyeket, miközben a számukra előírt feladatokat hajtják végre. Viszont mindemellett az idővel is versenyt kell futniuk, hiszen mindössze néhány perc áll rendelkezésükre egy-egy küldetés sikeres teljesítéséhez. Mivel az achievementek többségére nem lehet szert tenni multiban, így megkönnyebbülhetünk. Minden küldetés befejeztével újabb pár perc adódik a meglévő időkerethez, ennél fogva kézenfekvő, miszerint a csapat számára az a legjobb, ha az első néhány küldetést, amik amúgy is a legkönnyebbek, olyan gyorsan teljesítik, amilyen gyorsan csak lehet.

multi1590

A 4 főnek a személye között nincs eltérés, vagyis nem tartoznak különböző osztályokba. Irányításuk a “single mod” -étól nemigen tér el, így könnyedén hozzá lehet szokni. Az egyik legfontosabb megtartott elem a campaign módból az “Objective Indicator”, ami elvezet minket a Sprawl folyosóin keresztül oda, ahol teljesítenünk kell az aktuális küldetést. A célokról folyamatosan informál mindenkit a HUD és a garantált győzelemhez valamennyi map -on 5 küldetést kell teljesíteni. A tettek mezejére lépésünk elején elsődleges fegyverünk a Pulse Rifle. Továbbiakban a fejlődési szinteknek köszönhetően a 7 -es szint elérésénél megkapjuk a Line Gun -t, 11 -es szintnél a Force Gun -t, 17 -esnél a Seeker Rifle -t, és végül a Javelin Gun -t jóval később, a 28 -as szintnél vehetjük kézbe. A fejlődéshez járnak még ruhák, valamint további képességek (gondolom mindezzel próbálták megtoldani a játék szavatosságát).

embermulti2590

Engem az egyetlen dolog ami megfogott a multiban az az, hogy harcolhatunk a necromorph oldalán is. Ennek tudatában igencsak fellelkesültem, bár ugye nem ez az első olyan horrorjáték, melyben a villódzó fényben fanatikusan közeledő ellenség bőrébe bújhatunk. Nálam a mai napig az Aliens VS Predator 2 a nyerő ezen a téren, ahol még a facehugger -ral is lehetett futkorászni… de ne kanyarodjunk el a témától. A necromorph -ok négyfős csapatában közreműködhetünk  kis csápos hátu Lurker -ként, vagy a hatalmas karmokat növesztett Pack -ként, aztán lehetünk szétnyílt mellkasú, hatalmas Puker -ek és akinek netán a Dead Space 1 nekroi jöttek be, annak a még két hegyes kart növesztett Spitter -t tudom ajánlani.
A kezdetektől fogva lehetünk a négy “muskétás” bármelyikével, tehát nem kell unlock -olnunk egyiket sem, hogy végre játszhassunk rajtuk keresztül teremfocit az emberek koponyáival. A pályákra az általunk kiválasztott szellőző nyílásokon keresztül juthatunk be. Sajnos a szellőzőjáratokban nem rohangálhatunk, mint az AVP2 -ben, pedig az lenne ám az igazi.

multi necro590

A necromorph HUD -on folyamatosan figyelemmel kísérhető, hogy merre lehetnek az emberek, és hogy hol vár ránk a következő küldetés. Megtudhatjuk azt is, hogy mit kell tennünk e küldetések alkalmával. Néha őriznünk kell valamit/valakit, máskor megvédeni vagy legtöbb esetben embereket ölni. Az őrzés és védés leginkább azokra a helyszínekre vonatkozik, ahová az emberek azért szeretnének eljutni, mert valamit aktiválni vagy megsemmisíteni kívánnak. Ezen esetek alkalmával a legfontosabb feladatunk az, hogy ijesztgessük, és természetesen megöljük őket. Kifejezetten “gyilkolós” a küldetés esetén általában egy bizonyos ember visz magával valamit, amit egy másik helyre kell eljuttatnia, és a mi feladatunk ezt megakadályozni. A necromorph -ok könnyebben kinyiffannak, mint az ellenségeik, amit igyekeztek kiküszöböli a gyorsabb ütemű szintlépéssel, viszont az életben maradáshoz még így is érdemes kihasználni mind a négyféle szörnyecskénél az extra adottságokat, olyanokat mint például a a már említett poénos falon mászkálást, a lassító nyál használatát, és az embernél is gyorsabb mozgást.

multinec3590

Tehát a lényeg az, hogy a nekrok teljesen más játékstílust kívánnak mint az emberek. Minden osztálynak megvan a maga erőssége és gyengesége. A már említett könnyen kioltható életünk miatt fontos együtt dolgoznunk a többi társunkkal, ámbár nem feltétlenül szükségeltetik minduntalan együtt bandáznunk velük. A kidolgozott stratégiára és a csapat összetételére kell fektetni a hangsúlyt valamint ne törekedjünk arra, hogy egyből a túlvilágra küldjünk valakit. A kisebb sebzések is számítanak, legfeljebb lassabban vérzik ki az ellenfél.

multinec1590

Ennyit az egymással szemben álló, két négyfős csapatról, most pedig vegyünk egy pillantást arra az 5 térképre, ahol eme hentelős kergetőzések játszódnak, illetve nézzük meg az emberek küldetéseinek témáit:


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (4 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Egy hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.